Medicin med på USA tur

Svenskeren

Jeg skal have 8 slags medicin med på min tur til USA. Der er ingen
narkostiske midler, så jeg skal ikke have et medicinpas.

Men

jeg har normalt mine piller liggende i en æske med datoer, men har hørt det
er bedre jeg tager dem med i pilleglassene, da jeg ellers kan få problemer
med tolderne, fordi de ikke kan se hvad pillerne er hvis de ikke er i
glassene.

Har nogen erfaring med dette ?

Er det nødvendigt at slæbe alle otte glas med ?

Mvh
Svenskeren.

Niels Hejnfelt

Min kone og jeg har været i USA 8-9 gange, og hun medbringer hver gang
adskillige piller samt injektionssprøjter med Imigran mod Hortons Hovedpine.
Hun får hver gang vores læge til at lave et brev, der på engelsk beskriver
hvad hun medbringer og hvad det er for/mod.
Men pudsigt nok, så er det kun i det danske sikkerheds-tjek at der har været
bøvl over at hun insisterer på at medbringe det i sin håndbagage - primært
fordi sprøjterne kan tage skade af de lave temperaturer i lastrummet.
Både i transit-tjek i London og ved indrejse-tjek i USA beder de hende åbne
tasken når de ser sprøjterne ved gennemlysningen, men så snart de har
kigget, lader de hende passere uden at se dokumenter eller noget.
De er generelt godt trænet i at se hvad slags medicin det er man medbringer.

Jeg håber at du kan bruge dette svar til noget.

Mvh
Niels Hejnfelt

"Svenskeren" <sann...@sugerbanden.dk> skrev i en meddelelse

Svenskeren

"Niels Hejnfelt" <ni...@hejnfelt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> medbringer.
>
> Jeg håber at du kan bruge dette svar til noget.

Det lyder som om jeg nok får lægen til at skrive et sådant medicin brev.

Tak for hjælpen

Kennet og Pernille

Men lastrummet er trods alt frostfrit. Hovedparten af al medicin vil ikke
tage skade. Jeg har altid inteferon med i bagagen (inchecket), og det har
altid virket.

Kennet

Pernille

"Niels Hejnfelt" <ni...@hejnfelt.dk> skrev i en meddelelse
> Min kone og jeg har v�ret i USA 8-9 gange, og hun medbringer hver gang
> adskillige piller samt injektionsspr�jter med Imigran mod Hortons
> Hovedpine.
> Hun f�r hver gang vores l�ge til at lave et brev, der p� engelsk beskriver
> hvad hun medbringer og hvad det er for/mod.
> Men pudsigt nok, s� er det kun i det danske sikkerheds-tjek at der har
> v�ret b�vl over at hun insisterer p� at medbringe det i sin h�ndbagage

- Det er lidt sent, at jeg ser dette...
Jeg har oplevet at v�re uden blodtryksmedicin, i 3 dage, fordi, jeg IKKE
havde det i min h�ndbagage. Det l� i kufferten, som ikke var med, ved
ankomst... Siden har jeg ALTID haft min medicin i h�ndbagagen. - Og jeg har,
endnu, aldrig oplevet, at nogen var interesseret i at se det.

preb...@gmail.com