I egen bil til Nordkap

Anne Marie Petersen

Hvilken vej er den hurtigste fra Danmark til Nordkap. Gennem Sverige eller
Finland ? Hvilke overnatningsmuligheder er der og hvad koster det ?

Kurt Jørgensen

Hej Anne.
Jeg ved ikke hvilken vej der er den nærmeste eller hurtigste, men jeg tog op
gennem Sverige og hjem gennem Norge. Boede på vandrehjem som er af god
standard og til rimelige priser. Husk blot at være medlem så får i rabat.
God tur
Hilsen Kurt

Kim Schmidt

Gennem sverige, ad det de kalder inlands-vägen det er den kortste.

Vi kørte den vej op (2500 km fra København) og retur gennem Norge (3000
km) - Norge var klart den smukkeste tur :)

Anne Marie Petersen <u1...@kursus.sdrborges.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7h90tu$17r6$1...@news.net.uni-c.dk...

Michael Nielsen

Hej Anne Marie og andre !

Jeg har været på Nordkap 2 gange og foretrækker som nogle af de andre svar,
at køre op genem Sverige og ned gennem Norge.
Med hensyn til overnatning, så tag telt med, det er den billigste måde at
rejse på.
I Sverige og Norge kan man slå sig ned og overnatte i alle ubeboede områder.

Du kan se lidt mere om Norge og turen til Nordkap på min hjemmeside:
http://home9.inet.tele.dk/michulla/page10.html

Hilsen
Michael Nielsen

Hans Peter Dahl Hansen

On Tue, 11 May 1999 12:32:33 +0200, "Anne Marie Petersen"
<u1...@kursus.sdrborges.dk> wrote:

>Hvilken vej er den hurtigste fra Danmark til Nordkap. Gennem Sverige eller
>Finland ? Hvilke overnatningsmuligheder er der og hvad koster det ?

Hvorfor skal det være hurtigt?
Vejen genem Sverige er kun spændende hvis man kan lide, at se og være
spærret inde mellem millioner af gran og fyrretræer.
En tur op gennem Norge er anderledes varieret og utrolig smuk. ( men
langsommere.)
Hele vejen op gennem Norge kan man overnatte i små hytter ved elvene.
Priserne kender jeg ikke, da vi havde camplet med.

h...@hy.ikast-komm.dk
Tag en gammel sweater på.....

alkestrup

HHvor lang tid har i
Hvis I har 3 uger kan jeg kun anbefaleturen gennem finland
Tag færgen til helsingfors og kør langs den rusiske grænse nordpå. Det er
en helt utroligt
fliot tur.
Tag telt med eet er det billigste.
I norge ved jeg at en hytte koster ca 300-500 nkr. pr. nat
hilsen jesper

Svensen

alkestrup skrev i meldingen <7hb8pl$hoo$1...@news.net.uni-c.dk>...
- - - - - - -
Hytter av enkel standard uten innlagt vann (dusj/toalett i fellesanlegget)
kan leies til en lavere pris, men telt er selvfølgelig billigst.

SA

Helle S. Nielsen

Jeg kan som andre anbefale Indlandsvejen eller som den også hedder vej
45 op gennem Sverige, det er en utrolig smuk tur og der er mulighed for
overnatning enten i telt hvor du benytter dig af Allemansretten, men
der er også massere af muligheder for leje af hytter op langs vejen.

Norge er også vidunderlig men er efter min mening lidt opreklameret -
Sverige har ikke været lige så dygtige til at sælge sit land men det er
yderst smukt.
Via Indlandsvejen oplever du den forandring der sker i landskabet fra
fladt agerland til bjerg kørsel. Når du tager denne vej oplever du både
Sverige og Norge.

Shell har via deres hjemmeside er autorute - hvor du kan tjekke for
serværdigheder distancer og ligende. De har også en ganske fortrinlig
kortbog over Danmark, Sverige,Norge og Finland der gør kørslen let og
overskuelig.

Jeg har nu taget Indlandsvejen 8 gange og jeg blivver aldrig træt af
den tur - der er nyt hver gang.
Der er iøvrigt udgiver en rejsebog der heder Indlandsvegen - kan
bestilles i DK.

Hvis du har brug for yderligere information om denne bog, rute eller
ligende så kontakt mig på skov...@sid.dk

God tur og hilsen

Helle

loppeg...@gmail.com