Flyskift for dummies

tjow

Vi skal flyve fra Kastrup til Malaga med Norwegian med flyskift i London.
Vi er 2 voksne med 2 stk. håndbagage og 2 kufferter.

Afg. Kastrup 07:20
Ank. Gatwick 08:15 (Det må være lokaltid, da der står 1 t til flyskift)
Fly D82899

Afg. Gatwick 09:15 (Det må være lokaltid, da der står flyvetid 2:45 t)
Ank. Malaga 13:00
Fly D85001

ER der nogen, der kan forklare os dummies i detaljer, hvordan det foregår?

Bliver kufferterne flyttet over i det nye fly uden vores medvirken?

Ole

Preben Andersen

Det foregår ved at du forlader et fly, når det er landet, og så går du til
den gate, hvor det næste fly afgår. Lidt ligesom at skifte tog på en
banegård.
Kufferterne flyttes automatisk over i det nye fly og er fremme samtidig
med dig, hvis du er heldig :-)
Men hvorfor dog ikke flyve direkte? Der er mange direkte ruter fra
København til Malaga.

--
mvh/Preben

Hans Kjaergaard

On Mon, 03 Oct 2016 08:16:11 +0200, "Preben Andersen"
<pranSL...@privat.dk> wrote:

>Kufferterne flyttes automatisk over i det nye fly og er fremme samtidig
>med dig, hvis du er heldig :-)
Kommer meget an på hvilke(t) selskaber der er med i kalkylen, oftes er
det tilfældet, men man kan komme ud for at man selv skal hente sin
bagage og chekke den ind igen ved mellemlandinger, men man oplyses så
meget tydeligt om dette ved første chekin.

/Hans

;o)-max

Jeps - der er ingen grund til panik - siger jeg altid til mig selv ;o)
7-9-13 har jeg aldrig oplevet at min bagage ikke fulgte med automatisk
ved flyskift, men just in case har jeg lige de mest nødvendige ting i
håndbagagen. Gatwick er så vidt jeg husker en lille lufthavn, så en
times transit er ok, i en stor lufthavn skal man nok skynde sig med
at finde den rigtige gate. Små forsinkelser kan give een stress..

tjow

Tak for svarene.
Grunden til at vi tager et flyskifte i London og ikke flyver direkte er prisen.

Ole

Preben Andersen

I dette tilfælde er det jo 2 Norwegian fly så mon ikke det lykkes.

--
mvh/Preben

Hans Kjaergaard

On Mon, 03 Oct 2016 19:48:28 +0200, "Preben Andersen"
<pranSL...@privat.dk> wrote:

>I dette tilfælde er det jo 2 Norwegian fly så mon ikke det lykkes.
Jeg ved ikke, jeg har prøvet med 2 Finnair fly hvor jeg selv måtte
hente min bagage og lave en checkin igen ifbm en mellemlanding i Oslo,
jeg blev dog klart og tydeligt gjort opmærksom på at jeg måtte gøre
dette, hos AirBaltic har jeg også oplevet at måtte være bagage handler
for flyselskabet, så det er noget der sker nu og da.

/Hans

Krabsen

Det er fordi man i Oslo altid*) selv skal bringe bagage videre ved
transfer - i modsætning til f.eks. Kastrup.
Det er flypladsen mere end flyselskabet, der er afgørende her.

*)
der er dog igangsat forsøg med enkelte afgange, hvor man ved ankomst fra
København og skift i Oslo til f.eks Stavanger kan få bagagen checket
igennem.

Hans Kjaergaard

On Mon, 3 Oct 2016 20:25:12 +0200, Krabsen <use...@krabsen.dk> wrote:

>Det er fordi man i Oslo altid*) selv skal bringe bagage videre ved
>transfer

Tak for den info.

/Hans

Ivar

tjow skrev:

> ER der nogen, der kan forklare os dummies i detaljer, hvordan det foregår?

Når du tjekker bagage ind vil den som standard blive sendt hele vejen.
På kuffertmærket vil der stå AGP for Malaga Airport, over det vil der
stå LGW for London Gatwick. Så kan du se, at kuffertne kommer hele
vejen.

Når du får (eller printer) boarding-pass, vil du normalt få boarding
pass til begge ture. Du skal selvfølgelig tjekke, at du bruger det
rigtige til hver tur.

Når du lander i Gatwik og kommer ind i bygningen, vil du se tavler med
afgangstider. Der kan du tjekke hvilken gate du skal gå til, hvis
det ikke står på dit boarding pass. Du vil normalt også blive mødt af
skilte der viser retning til "Baggage Claim" og "Transfer", der skal
du selvfølgelig følge det sidste. Hvis der ikke står noget gate-nummer
udfor din rute, skal du stadig følge Transfer-skiltene, du vil så
vil ende i afgangshallen, hvor du kan vente til dit gate-nummer kommer.

Alle tider er lokaltider. Når du lander i Malaga skal du forvente
at blive sendt igennem paskontrollen, da du kommer fra Storbritaninen,
der ikke er med i Schengen.

tjow

Tak Ivar for en god og grundig forklaring for os dummies :)

Ole