Hvorfor flyver fugle lavt over vejene?

elen...@gmail.com

Hej
Jeg har flere gange undret mig over at se fugle fugle flyve lavt over vejen, jeg kan desværre ikke fortælle hvilke fugle det drejer sig om, men det er som om de gerne vil køres ind i, kamikaze fugle kan man vel kalde dem.

Mvh Elenna K Ødegaard

Krabsen

Dels er der jo ingen grund til at flyve højere end nødvendigt - det
koster energi.
Og dels er der formentlig flere insekter i de lave luftlag..

elen...@gmail.com

Men det er ligesom at de dykker ned over vejene, ned til knap en halv meter og op igen når de har passeret.