En MC forhandler af den værste slags...

Tommy Roenn

Hos en Århusiansk Suzuki & Aprilia butik har jeg gennem et års tid brugt
mængder af penge, rigtigt mange, på reservedele til Aprilia racere, men
idag fik det godt nok ende.

Efter aftale ankom jeg i eftermiddags hos dem med min Aprilia RS250 som
havde bommet motoren til DM #3 i Poznan Polen. Glad gjorde jeg min entre
i butikken for på det groveste at blive overfaldet af butiksindehaveren,
foran en masse andre kunder. Udtryk som torsk, klovn og ”snart tage mig
sammen” plus flere blev brugt i flæng. Sådan har jeg alligevel aldrig
før prøvet at blive tiltalt på indkøbstur, ligemeget hvad den ønskede
vare måttet være. Helt tydeligt var det også at de andre medarbejdere
ikke var tilfredse med situationen da de alle bare kiggede i jorden og
efter 20 sek var forsvundet som dug for solen.

Historien er den at jeg for 3 uger siden havde bestilt et stempel som
jeg endnu ikke havde afhentet, men stemplet skulle bruges hurtigt og et
andet blev lånt af Henning (Anden racerkører som også får . . .fik
lavet hos denne forhandler) og dels havde jeg været på ferie.

Jeg forklarede pænt problemstillingen, og dette faktum at grundet deres
langsommelighed og Hennings hurtighed med at udlåne gjorde nyindkøb
ligegyldig. Hvorfor jeg naturligvis spurgte om en retunering var en
mulighed.

Svaret var kort og kontant, ”bestilte varer må man kraftedemig betale!”
Jeg har altid betalt kontant, også selvom selvsamme forretning tit har
tilbudt mig at jeg da bare kunne få på konto.

Da jeg ikke er pokkers god til konfrontationer betalte jeg naturligvis
stemplet (som dog senere skulle vise sig at være forkert størrelse de
havde bestilt hjem) og kørte hjem.

Nylig hjemvendt voksede irretationen over butikkens opførsel grundet
diverse fakta som.:
1) Man taler altså pænt til kunderne.
2) Jeg har aldrig snydt nogen men altid betalt.
3) At de skulle have lov at lave min RS250 efter denne opførsel.
4) En kontrolopringning til anden Aprilia forhandler fortæller at
tilbagelevering til TMP ikke er noget problem.

Ovenstående betød at jeg ringede til forretningen og sagde, på en yderst
pæn måde, at ”sådan en tiltaleform ikke var en noget jeg ønskede at
blive konfronteret med, hvorfor jeg igen ville afhente min RS250 og få
lavet den andensteds. Udelukkende for at kunne se mig selv i øjnene
igen, da ingen selvsagt nyder at blive kuet på denne måde og derefter
betale for det.”
Dette kun 30 min efter afleveringen af motorcyklen. Altså var de
naturligvis ikke påbegyndt operationen. Dette skulle jeg vist aldrig
have gjort. Anede ikke at min mobil indeholdte så mange ugudelige ord
hvorefter der i den anden ende blev smækket på! Siger vel lidt om
service niveauet!

Jeg mødte op i butikken straks for at afhente motorcyklen og fandt den
samlede bemanding sad i kaffestuen og så Tour´en på TV, hvorefter jeg
fortalte at jeg nu medtog min RS250, hvorefter en af indehaverne, samme
som ham der overfusede mig, frækt sagde, du må vente til dette er
færdigt før kan jeg ikke tjekke at alt er ok! Så måtte jeg stå der og
glo i 10 min. (Føles af laaaaang tid når man er et sted man ej føler sig
velkommen). En helt bevidst provokation som jeg naturligvis ignorerede
og bare lod som om jeg hyggede mig i butikken.

Hvordan kan nogle ændre karakter på denne måde efter 12 mdr, eller er
det mon bare mig der ikke har kunnet gennemskue manden.

Jeg har ført høre flere fraråde mig at handle i denne butik men har
aldrig troet på hvad der er blevet sagt.

Jeg tror stadig ikke på hvad andre siger, det er meget værre med dem i
virkeligheden!

Hvad bør man gøre? Har jeg ikke gjort hvad gøres kan? Burde jeg sætte
navn på stedet så andre ikke kommer galt afsted?

Tommy

Henrik B. Larsen

> Hvad bør man gøre? Har jeg ikke gjort hvad gøres kan? Burde jeg sætte
> navn på stedet så andre ikke kommer galt afsted?
>
> Tommy

Du burde sende dette indlæg sammen med navnet på stedet til www.dmcn.dk
det kan bruges i forhandleranmeldersen.
Samtidig vil butikken blive gjort opmærksom på anmeldelsen og få lov at
svare hvis de vil. Det kunne jo være interesant at høre deres mening om
dette.

Henrik
www.gsx.dk

Moller

> Hvad bør man gøre? Har jeg ikke gjort hvad gøres kan? Burde jeg sætte
> navn på stedet så andre ikke kommer galt afsted?

Det bør under alle omstændigheder skrives ind på http://www.dmcn.dk/ med
Forhandlernavn osv... den slags forretninger fortjener ikke kunder.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GT-380 L, til salg for 4900Kr. m/plader

> Tommy

Toshido - AROS MotorCykel Klub

Hmmmm ...... Tommy; jeg kan gætte mig til hvilken forhandler du tales om
....... men det er, som i mange andre af livets situationer, altid et
spørgsmål om hvorledes man ser på situationen.

Jeg har siden 1997 (hvor jeg købte min første MC) altid været yderst
tilfreds med serviceniveauet hos pågældende forhandler ... og er det stadig!
Jeg kender ikke andet til din oplevelse, end hvad du har skrevet på denne
NG. Men! vi har alle forskellige oplevelser hos diverse forhandlere. På DMCN
er anmeldelserne af forhandleren da også hovedsaglig positiv ... hvilket
fortæller mig, at det ikke er alle kunder som har oplevet negative ting
ligesom dig. Nu er det helt sikkert ikke alle negative kunder som har besøgt
DMCN, men pågældende webside bliver dog ofte benyttet af de mest ivrige
motorcyklister, hvorfor der burde være flere negative anmeldelser, hvis de
virkelig var så dårlig en forhandler.

Som du skriver, så har du jo også været kunde gennem længere tid .... uden
store problemer, går jeg ud fra. Måske har I alle blot haft en dårlig dag
..... det kan resultere i de frygteligste ting :o)

Blot min mening om forhandleren, som jeg syntes du skulle forsøge at snakke
yderligere med, FØR du hænger Dem ud på nettet. Selvom det er svært, fordi
der sikkert ikke længere er varm luft mellem Jer :o)

--
Med venlig hilsen/Yours sincerely
Henrik Nedergaard, Århus N

Suzuki SV 650 SX - Yellow (AKA Frk. Solvej)
AROS MotorCykel Klub - http://www.amck.dk
AROS# 07, DMCN# 121, MCTC# 134504, DMC# 05779
IGroup for dk.fritid.motorcykel - http://www.dfm.igroups.dk

-------------------------------------

Hekto

Ingen vil da finde sig i den behandling!
Sådan set forstår jeg ikke, at du ikke drejede rundt på hælen og gik ud
af forretningen?

Indehaveren lyder til at være en humørsyg person, af værdste skuffe, og
er der noget jeg ikke kan tage, er det humørsyge personer!
De kan være sure eller glade, bare de er det hele tiden, og ikke skifter
humør fra minut til minut.

Personligt synes jeg det er helt OK at nævne hvilken forretning, så kan
man jo selv afgøre om man vil handle dér ... eller ej!?
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Tommy Roenn

1) Har med vilje udeladt forhandlernavn, selvom du, mærkværdigt nok, tror du
kender til pågældende.
2) Fast kunde har jeg været hos den siden 1992, men har på det seneste (Sidste 2
mdr) fået lavet en del på 2-takterne (racerne) andensteds som forhandleren er
velvidende om. Måske dette har skabt irretationen da vi taler en 50k+ om året
fra vores racingteam. Men det er altså et frit marked.
3) En dårlig dag undskylder intet fra et ..."service"... værksted.

Stadig, ganske chokeret.

"Tommy Roenn" <to...@alphatech.dk> skrev i en meddelelse

> 1) Har med vilje udeladt forhandlernavn, selvom du, mærkværdigt nok, tror
du
> kender til pågældende.

Nu er jeg ikke speciel velbevandret indenfor forhandlere i Århus, men hvor
mange Suzuki/Aprilia forhandlere kan der være? :o)
Jeg kan naturligvis tage fejl, men ud fra din beskrivelse så tror jeg, at
det er hvor jeg også handler ..... med stor tilfredshed!

Og nej, jeg billiger ikke den form for tiltale som du, efter sigende, har
været udsat for ....... hverken fra en forhandler eller fra nogen anden
person. Jeg er ligesom du, heller ikke særlig god til konfrontationer og
ville nok også have betalt ..... hvis det var mig der havde bestilt noget.

Men misforstå mig ikke ..... jeg skal ikke forsvare forhandleren. Det er
ikke min opgave :o) Jeg var ikke til stede .... det var du, så du ved
sikkert bedst hvad der skete. Jeg har blot tidligere erfaret, at man kan
flyve i totterne på hinanden p.g.a. midlertidig ophidselse .... hvorefter
man, når tingene falder til jorden, kan finde en ordning og blive venner.

Ligesom andre i gruppen har foreslået, så burde du sikkert skrive en
anmeldelse på www.dmcn.dk, men det er jo dit valg.
Hej Tommy.

Søren Lindholt

"Tommy Roenn" <to...@alphatech.dk> skrev i en meddelelse > Hvad bør man

gøre? Har jeg ikke gjort hvad gøres kan? Burde jeg sætte
> navn på stedet så andre ikke kommer galt afsted?

Ja, ud med navnet, når det sker mens der er andre kunder i butikken kan det
jo ikke være noget hemmeligt ved det!

Forestil jer at få samme behandling hos en isenkræmmer, en tøjbutik eller
hos slagteren? Nej vel, det hører ingen steder hjemme.

S.

Asger Steffensen

> Hos en Århusiansk Suzuki & Aprilia butik har jeg gennem et års tid brugt
> mængder af penge, rigtigt mange, på reservedele til Aprilia racere, men
> idag fik det godt nok ende.

SNIP

Vi lever heldigvis i et kapitalistisk samfund, det har bl.a. den fordel at
man selv kan bestemme hvor man handler og der typisk er mange om at handle
med samme vare. Derfor kan en kunde der ikke føler sig tilfreds med
service'en i en forretning gå hen til konkurrenten.

Hvis jeg havde en lignende oplevelse ville jeg straks begynde at handle et
andet sted, navnlig da hvis jeg var en god kunde, som jeg forstår du er.
Når en forhandler skræmmer kunder, der lægger mange penge i butikken, væk,
må man nok sige at han saver den gren over som han sidder på, specielt i
kraft af den mistede omsætning!

Hvis jeg var dig ville jeg begynde at handle hos en konkurrent, og lægge en
anmeldelse på www.dmcn.dk. For fuldstændighedens skyld kan du jo anføre
eventuelle positive oplevelser du også har haft med pågældende forhandler.

Asger
ZX-10

[8260]Anders Olesen

> du
>
> Nu er jeg ikke speciel velbevandret indenfor forhandlere i Århus, men hvor
> mange Suzuki/Aprilia forhandlere kan der være? :o)

1!

Mvh
Anders O

Allan Bojesen

"[8260]Anders Olesen" <98...@nospam.e.iha.dk> skrev i en meddelelse

Der er nu 2 officielle, 1 i Klostergade og 1 på Randersvej.

Allan Bojesen (Der ikke kan gennemskue hvilken det er)

Morten Juel

Jeg synes du har handlet rigtigt ;o)

Man skal ikke finde sig i sådan noget !! ;o(

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Jørgen Winther

"Tommy Roenn" <to...@alphatech.dk> wrote in message

> Hos en Århusiansk Suzuki & Aprilia butik har jeg gennem et års tid brugt
> mængder af penge, rigtigt mange, på reservedele til Aprilia racere, men
> idag fik det godt nok ende.

Nu skal man jo passe på ikke at udtrække alt for langhårede konklusioner af
indicier, menjeg synes efterhånden jeg har hørt adskillige hårrejsende
historier om Aprilia-forhandlere!

Er det fordi mærket tiltrækker de værste typer? Eller opstår der bare mange
problemsituationer med mærket (og måske i særdeleshed 2½-eren), som foolk
kommer op at slås om? Eller er Apriliaer simpelthen så
adrenalin-fremkaldende, at både ejere og forhandlere kører i højeste gear,
når de mødes?

Ja, for noget må der da være galt :-)

--
Jørgen
Ingen Aprilia - og altid glad :-)

Thomas Hjort

> [...]
> Jeg har altid betalt kontant, også selvom selvsamme forretning tit har
> tilbudt mig at jeg da bare kunne få på konto.

Man skal ikke betale bestilte vare. Forhandlerne må regne med at der er en
smutter i ny og næ. Sæt nu du ikke havde råd til at købe delen? Hvad så?
Jeg syntes at de lyder som nogel buttnakker. Kan være at de mente at de
kunne tvære dig ud, nu de kendte dig så godt (!).
Hos Aagesen havde jeg engang fået bestilt nogle bukser som skulle passe
fordi dem jeg prøvede som de havde hjemme var et nummer mindre og de skulle
så bestille nogle specielt til mig.
Dem passede jeg så heller ikke. Og jeg gider fandme ikke betale 2000 kr. for
et par busker som jeg ikke passer 100%. Så derfor takkede jeg nej, og det
var der da heller ikke noget problem med.

Mvh Thomas
SV650S

Jens U

henrik nedergaard skrev ...

> [...]
> store problemer, går jeg ud fra. Måske har I alle blot haft en dårlig dag
> ..... det kan resultere i de frygteligste ting :o)

Næppe, jeg har da selv oplevet det.
Fik lavet en bøttejern Mc der, fordi mit tidl.værksted havde ferie lukket.
De ville ikke erkende at de havde lavet en fejl,
så da mit tidl. værksted åbne efter ferien,
blev den indleveret til fejlretning, desværre mod en merudgift for mig :-(

Tidl. værksted er det fordi jeg flyttede fra stedet og købte en rigtig mc
:-)))

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reve...@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Anders Sune Jensen

> Hvad bør man gøre? Har jeg ikke gjort hvad gøres kan? Burde jeg sætte
> navn på stedet så andre ikke kommer galt afsted?

Hvis det var i København havde butikken heddet MC-( vinkel på 90 grader )

MVH Anders

Lasse Stolz

"Anders Sune Jensen" <lillejensen...@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d3f2299$0$11793$edfa...@dspool01.news.tele.dk...
Hehe ja eller Enghave-( M02R )

/Lasse
SV650S '01

Henrik Steen Larsen

> Hvis det var i København havde butikken heddet MC-( vinkel på 90 grader )

MC-Retvinkel...?

MC-Retskaffen...?!?

LOL

Thomas Hjort

"Lasse Stolz" <st...@gjk.dk> skrev i en meddelelse

Jeg syntes at Enghave er et OK sted at handle/ få sin MC checket.

Jeg kan ikke forstå alle dem der føler sig generet?

Mvh Thomas

Tommy Hansen

Hej Thomas

Du kan da ikke seriøst mene, at det er i orden at bestille en vare og så
ikke have råd til at for den ???

Tommy

SLP/JM

"Jørgen Winther" <j...@condia.dk> skrev > Nu skal man jo passe på ikke at

udtrække alt for langhårede konklusioner af
> indicier, menjeg synes efterhånden jeg har hørt adskillige hårrejsende
> historier om Aprilia-forhandlere!

Så har du vist kun hørt de negative historier, for jeg har udelukkende
gode erfaringer med 2 Aprilia-forhandlere.
--
Susanne

Denise

Hej

"Thomas Hjort" <dsl5...@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message

> [...]

> et par busker som jeg ikke passer 100%. Så derfor takkede jeg nej, og det
> var der da heller ikke noget problem med.

Har fulgt med i historien, den forhandler skulle da have et ordentligt spark
i r...., nej den behandling skal man absolut ikke finde sig i, bare smid et
indlæg op om ham.
Mht bestilte varer, hos Aagesen kunne jeg ikke passe deres Rukka bukser (ja,
mine ben er jo lidt korte :-)), Jørgen Aagesen ville derfor bestille et par
til mig med specielt korte ben, og bukserne kostede altså ca. 3000 hvis jeg
husker rigtigt. Det var jeg jo ikke meget for, hvis jeg nu heller ikke kunne
passe dem eller lide dem for den sags skyld. Men han sagde bare, jamen så
måtte de jo bare sælge dem til en anden. Og altså, sådan nogle bukser er
vist ikke _lige_ det der går meget af, så det må da være service.
NB! Bukserne passede fint og dem købte jeg.
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, '02

Martin Rudbeck Jepsen

Thomas Hjort wrote:

> Jeg syntes at Enghave er et OK sted at handle/ få sin MC checket.
>
> Jeg kan ikke forstå alle dem der føler sig generet?
>
> Mvh Thomas

Hej Thomas
Når du nu sætter spørgsmålstegn bag din sætning skyldes det måske at du
vil have kommentarer? Som det kan ses på dmcn har jeg berettet om en
episode hos Enghave hvor der blev ydet slap service og jeg blev mødt med
en ligegyldig holdning. Desuden har de ikke villet kommentere mit
indlæg, men det er sådan set fair nok (ellers kunne de sikkert heller
ikke bestille andet! :-) )
Dét er min erfaring med Enghave. jeg har skam handlet der ofte (de
ligger mindre en 1 dl benzin væk), men aldrig rigtigt følt at jeg fik
god service. Nu er jeg istedet begyndt at køre til Dyel i Vejby, selvom
det er omkring 3-5 l benz væk - men der synes _jeg_ at servicen er i
top!

Venligst,
Martin
gsx750ex - der i sidste uge kørte over 32 km/l !

Thomas Hjort

"Tommy Hansen" <tom...@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Thomas
>
> Du kan da ikke seriøst mene, at det er i orden at bestille en vare og så
> ikke have råd til at for den ???
>
> Tommy

Ikke når du bestiller den. Men der kan ske jo ske et eller andet sådan man
at men ikke kan betale.

Mvh Thomas

Jørgen Winther

"SLP/JM" <MAD...@c.dk> wrote in message news:ahnt17$6dp$1...@sunsite.dk...

> Så har du vist kun hørt de negative historier, for jeg har udelukkende
> gode erfaringer med 2 Aprilia-forhandlere.

Nå, det var godt :-)

Umiddelbart er det jo også nogle lækre maskiner, så det manglede da bare, at
man kunne få en ordentlig service på dem.

--
Jørgen

Lasse Stolz

"Thomas Hjort" <dsl5...@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

Du får lige foklaringen så..

For lidt mindre end et år siden købte jeg en Shoei-dragt (+ en ny SV650S og
en del andre ting) hos dem; en model hvor beskyttelsespladerne bliver holdt
fast med nogle "knapper". Ikke længe efter begyndte knapperne at falde af og
jeg henvendte mig til Enghave og de sagde at man kendte problemet - ugen
efter ville få nogle nye knapper hjem som passede bedre. Det er et halvt år
siden nu og de sylter mig bare hver gang jeg henvender mig (er mødt op
personligt, har ringet og skrevet emails til dem flere gange).

Lige inden jeg skulle til 6000 KM eftersyn bemærkede jeg at den ene cylinder
slog fra i kraftigt regnvejr; et problem som ER kendt hos Suzuki, og som de
har en løsning på. Jeg nævner det til mekanikeren inden eftersynet og han
lover at kigge på det. Men tror du de har ordnet det, da jeg kommer tilbage
efter den?? - Næh..

Udover det er det jo ikke ligefrem de billigste eftersyn man kan få.

Jeg sætter sq ikke mine ben i den biks mere!!

Se evt. flere sure opstød på over dem på www.dmcn.dk/

/Lasse Stolz
SV650S '01

Dennis Hellan Pedersen

"Jørgen Winther" <j...@condia.dk> skrev i en meddelelse

Det er måske heller ikke forhandlerne der er det største problem ?, det
kunne jo være TMP !!

Da jeg havde Guzzi, og der var problemer ( det var der tit ! ) så var der
_ikke_ meget hjælp at hente fra TMP side :-/.

Jeg prøvede på et tidspunkt en Aprilia CapoNord, og jeg må sige at jeg var
_ret_ lun på den, men igen !, med TMP som importør !, nej....

--
Hilsen :o)
Dennis Pedersen

Christian Nedergaard

> Hvad bør man gøre? Har jeg ikke gjort hvad gøres kan? Burde jeg sætte
> navn på stedet så andre ikke kommer galt afsted?

Tja, der er vel 2 mulige kandidater, og i og med du _ikke_ sætter navn på,
sætter du vel også lidt navn på den anden....?
/cnn

Henrik Steen Larsen

> Tja, der er vel 2 mulige kandidater, og i og med du _ikke_ sætter navn på,
> sætter du vel også lidt navn på den anden....?

Så lav den "snedige" og sig hvem du IKKE har brugt.. :-)

Anders

> Hvis det var i København havde butikken heddet MC-( vinkel på 90 grader )

Så sandt som det er sagt - magen til grotesk måde at behandle ( kommende )
kunder på skal man lede længe efter.

Hekto

In article <3D3FA51B...@geogr.ku.dk>, m...@geogr.ku.dk says...

> [...]
>
> Venligst,
> Martin
> gsx750ex - der i sidste uge kørte over 32 km/l !

Yep! Dyel er en guttermand!
Der er lidt rodet; men hjælp får man!

Kører man ind tl Enghave har de ikke tid til noget som helst!
--

/Brian/Hekto
hekto@hekto[remove].dk

Boldreel - RaptorMC.dk

>Hvad bør man gøre? Har jeg ikke gjort hvad gøres kan? Burde jeg sætte
>navn på stedet så andre ikke kommer galt afsted?

> Der er nu 2 officielle, 1 i Klostergade og 1 på Randersvej.

Jeg troede nu også kun der var en Aprilia MC forhandler i Århus, det var der
i hvertfald kun i foråret da jeg købte min Mille.
Men der er flere der sælger Aprilia knallerter, så måske derfor nævnes det
at der er flere?!

Jeg er kommet ved den "ikke navngivne forhandler" siden 1984 og har altid
været godt tilfreds med service og behandling, og har heldigvis heller ikke
overværet at nogen er blevet overfuset. Og jeg kender andre der også har
haft gode erfaringer med forhandleren.

Men nu er forhandlere jo ikke ens hver dag, men det er jo ingen
undskyldning..

Kommer iøvrigt i tanke om at der for nogle år siden blev hetzet en del mod
en "ikke navngivne forhandler" i Aidt, men ham har jeg nu også kun hørt godt
om, og jeg tror også kritikken gik i sig selv igen, jeg har ihvertfald ikke
set nogen negativ omtale på www.dmcn.dk

Men men... hvis man bliver dårligt behandlet, så skal man da gøre noget ved
det.
Du skriver du har handlet der i mange år siden '92, og lagt mange penge i
firmaet, så I burde vel kende hinanden efterhånden. Og derfor forstår ikke
at du ikke tager en snak med vedkommende, finder ud af hvad det her handler
om og får tingene på plads, istedet for at diskutere om man skal sætte navn
på firmaet eller ej...
Jeg tror ikke der er mange her i lokalområdet, der er i tvivl om hvem det er
længere......
Så skriv på www.dmcn.dk om dine oplevelser, så kan vi måske/forhåbentlig
høre historien fra flere sider...

Til sidst..... mht at bestille en vare, så er jeg af den overbevisning at
har man bestilt og lever varen op til det bestilte, så er man også
forpligtet til at betale, og de mindste man kan gøre er vel at afbestille
igen, hvis man har købt varen andet sted og/eller ikke ønsker varen
længere.........

--
mvh. Boldreel

http://boldreel.dk
http://RaptorMC.dk

(fjern x i mail-adresse)

Allan Bojesen

"Boldreel - RaptorMC.dk" <x-bol...@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i hvertfald kun i foråret da jeg købte min Mille.
> Men der er flere der sælger Aprilia knallerter, så måske derfor nævnes det

Du har ret, checkede lige TMP's site, der er kun en.

Allan Bojesen

Michael Bertelsen

Har også lige tjekket TMP's site, og der er altså to i Århus.

Michael, der også gerne vil vide hvilken af de to der er tale om

"Michael Bertelsen" <mbi...@mail.dk.nospam> skrev:

> Har også lige tjekket TMP's site, og der er altså to i Århus.

---------------------
Nej der er ikke!
Ikke hvis du søger efter Forhandler/Aprilia Motorcykler på www.aprilia.dk

[...]

Jeg kan ikke være mere ENIG!!! ;o)

Hans Paulin

"Toshido - AROS MotorCykel Klub" <henriknedergaard(fjern dette)@hotmail.com>
skrev i en meddelelse news:ahqu3k$7tl$1...@sunsite.dk...

> Jeg kan ikke være mere ENIG!!! ;o)

...i hvad? ,O)

Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Peter Hasselbalch

> Hvad bør man gøre? Har jeg ikke gjort hvad gøres kan? Burde jeg sætte
> navn på stedet så andre ikke kommer galt afsted?

Kom med en anm. til DMCN. Den bliver sendt til kommentering hos
forhandleren, som så kan 'forsvare' sig, hvis han vil.

Peter HH :o)
DMCN#2 - CBR600F4
Red. DMCN MC- og Forh.Anm.-sider
www.hasselbalchs.dk
(nu også med CB500-dele til salg)

Peter Hasselbalch

Hvorfor ser jeg ingen anmeldelse af jeres positive oplevelser med Dyel på
www.dmcn.dk ?

Vi skal alle huske at de positive oplevelser også skal med ind på DMCN.

Anders

> Vi skal alle huske at de positive oplevelser også skal med ind på DMCN.

Kloge ord!

Hilsen Anders W

Mogens Dammand

Synd at hænge en forhandler ud som ikke har noget med sagen at gøre, og så
slemt kan det vel heller ikke være at sætte navn på.

Om brugerne her så vil boykotte pågældende forretning eller ej, er vel op
til den enkelte, men hvis folk har et godt forhold til netop den forhandler,
som du jo desværre har haft en uheldig episode med, tror jeg ikke de flygter
af den grund.

Mogens Dammand
Transalp

Steen Schmidt

> [...]
ikke
> overværet at nogen er blevet overfuset. Og jeg kender andre der også har

Ja, men du skulle da tage og høre hvordan han taler om din TL1000S'er der
står/stod hos ham, når man spørger til den. Som jeg vist fortalte dig, så
fandt jeg den for nogle måneder siden, da jeg alligevel kiggede i butikken
efter Aprilia Mille R. Jeg spurgte eksempelvis til standen - begge potter
skal skiftes på din TLS'er, der var tydelige smeltespor på en del af
plastikken (jeg ved ikke hvordan sådan noget dukker op?), samt en del jeg
ikke længere kan huske. Jeg fik blot fortalt at den da var i skønneste
stand, ligemeget hvad jeg selv kunne se med mine egne øjne, men hvis jeg
ville have noget kram, så skulle jeg bare købe en Mille.

Nu havde jeg jo kigget en times tid på en Mille R han havde stående, men jeg
kunne ikke få en tur på den - medmindre vi lavede handlen inden (forståeligt
nok, men så må der være en anden løsning). Han gad ikke engang fortælle mig
om der kom en democykel forbi ham (han ville hellere se om ikke én af hans
tidligere kunder havde en Mille, ikke "R", stående som jeg kunne få en tur
på - som han sagde, så var der jo næsten ingen forskel på de to!?), eller om
Aprilia lavede en demokørsel (det gjorde de måske engang i maj, juni eller
juli, sagde han - gad igen ikke undersøge det).

Én af mine kammerater kom ind i hans butik imens jeg var der, og vi gik en
tur mere i butikken sammen. Min kammi kiggede på ny MC, da han ikke synes
hans GSX600F er for fed længere (han har fået for meget baghjul af min gamle
SV'er ;-). Derfor kiggede han seriøst på TL1000R eller Hayabusa. Nu havde
omtalte butik en Hayabusa stående til 190 kkr - prisen i 2001 var 230 kkr,
sagde manden i butikken (det var den ikke, vidste vi, den var 200 kkr).
Adspurgt nægtede forhandleren at der var tale om 2001 modeller, men om '02
modeller i '01 farve (blå/sølv)? Den kunne for øvrigt køre 321 km/t, sagde
han - det var han nok den eneste der troede på i den butik.

TLR'eren havde han ikke nogen af, og han gad ikke undersøge om andre
forhandlere lå inde med én. Min kammi ville have en i gul, men den har
aldrig været importeret til Danmark (såvidt jeg ved). Så begik jeg den fejl
at sige at vi da bare selv kunne importere en fra Tyskland, hvis den ikke
kunne skaffes i Danmark - dét skulle jeg ikke have gjort. Jeg fik nu at vide
at der ikke var nogen garanti der gjaldt på cyklen hvis den kom til Danmark,
han gad i hvert fald ikke servicere den osv. Plastikpanelerne i den gule
farve blev for øvrigt heller ikke produceret mere, så vi måtte da have held
og lykke med at finde nogen hvis nu min kammi væltede...

Af andre ting der var galt den dag i hans butik, var eksemplvis de modelår
der stod på prisskiltene på hans SV650'ere i butikken - han påstod at
skiltene var korrekte, men begge stod som '00 modeller - en rød ('01) og en
lyseblå ('99).

Det var bare én dag dér, og så har jeg ikke fortalt om de ting han bandt
sine mere uvidende kunder på ærmet...

Jeg har i hvert fald også været der for sidste gang!

> [...]
> forpligtet til at betale, og de mindste man kan gøre er vel at afbestille
> igen, hvis man har købt varen andet sted og/eller ikke ønsker varen

Det kommer da vel an på hvor længe man har ventet på den bestilte vare, og
hvor hurtigt den er lovet leveret? Man kan ikke sidde ved telefonen 24 timer
i døgnet, i eksempelvis 40 dage i træk, bare for det tilfældes skyld, at den
stump man forklarede skulle bruges dagen efter, dukker op senere på året?
Intet af det som Tommy fortæller, betyder da at Sejr (ups, nu kom jeg
til...) har lov til at tale som han gjorde? Tommy er i hvert fald ikke den
mest opfarende jeg har mødt. Det minder mig lidt om det vi ser med Jersild,
når han trænger en uhæderlig flyttemand op i en krog - så fyger det med
trusler og tilsviningerne vil ingen ende tage. Det er jo altid kundens
skyld, som nogle forhandlere mener...

Mvh
Steen

Johannes S. Nielsen

Tommy - hvis alt du fortæller ubetinget er korrekt:

1. Man er da aldrig forpligtet for 2kr. til at betale noget man ikke
modager...at man så Vælger ikke ikke at modtage det, er så ens eget valg
(pga. man fx. har fundet en anden løsning måske). Og så smiler forhandleren
self. bare og siger noget med "Helt iorden, det sender vi bare tilbage.." -
sådan fungere det da alle andre steder ?!

2. Hvis du lige så stille begynder at opdage div. ting/problemer vedr. din
MC Pusher...så smut over til konkurrenten, det holder ikke, Ikke at være
tryg ved at aflevere sit kæreste eje til nogen.

3. At du bliver "overfaldet" når du kommmer ind i butikken, har jeg ingen
respekt for! DET DUER INGEN ANDRE STEDER, EN SÅDAN OPFØRSEL !? Hvad tænker
sådan en Bonghat på...god service nogen gange osv. rimeligt arbejde - jeg er
da ligeglad!, var det mig ville jeg aldrig sætte mine MC støvler i sådan en
biks igen.

4. Nu er jeg selv ikke helt dårlig til konfrontationer, fordi jeg er blevet
en del bedere end da jeg startede med at køre MC, og fik den lavet hos nogle
amatører, men derfor siger jeg Igen: Hvis du ikke føler dig 110% tryg i alle
henseener med din MC Pusher - så bare vælg en anden! (Hsuk dog lige at
anmelde klovnen til -23 Point på DMCN.dk)

5. Køb ikke 2 taktere :) - Nej, skal jeg ikke bestemme eller diktere, syntes
bare jeg har læst flere steder om RS250'er som har smadret ½ motor :?

Håber du finder et anden MC værksted du bliver tilfreds med..det betyder en
hel del ikke at skulle bekymre sig om sådan noget, når man i forvejen skal
undværer sin baby :]

Jazzy - GSX250R

-[ F e r ]-

> Tjah - jeg har hørt & læst om flere smadrede gixxer 250 og 400'er
> motorer,men da det alle er skrammel-Suzukimotorer er det vel ikke så
> underligt ;-))

intet holder uden vedligehold.... men hvormange stempler og cyl kværner en
RS250 før den når 90.000km???

mvh Tommy Fer