Fjeld fiskeri " HJÆLP "

Dennis Christensen

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at komme på fjeld fiske tur i Sverige, med ryg sæk
og telt.

Er der nogen som har nogle gode steder i midt Sverige eller det sydlige
Lapland.

På forhånd tak

Dennis Christensen

Redaktionen

Hej Dennis

På Sportsfiskeri på opasia.dk har et par artikler om fjeldfiskeri i
Sverige. Check vores Rejs & Fisk sektion!

Venlig hilsen
Redaktionen
www.sportsfiskeri.opasia.dk

BRIAN EGEBJERG PEDERSEN

"Dennis Christensen" <dc...@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan personligt anbefale Kaitum Elven som ligger mellem Abisko og
Kiruna. Jeg har selv været i området to gange, begge med Tjuonajokk
Fiskecamp som udgangspunkt. Herfra er der mulighed for at leje joller med
motor eller hvis man ligger i telt lejren, kan man gratis låne deres kanoer.
Området er særligt kendt for deres meget fine stalling fiskeri, hvor der er
meget store chancer for at tage store stallinger ( over 50 cm ) på tørflue.
Hvis i gerne vil vandre til campen, er det nemmest at tage til Kiruna, og
derfra videre til Nikkoloukta fjellstation. Herfra kan der vandres ind over
fjeldet ca 30 km.

Håber at det vil være til inspiration

Mvh Brian

P.S. Du er velkommen til at kontakte mig for yderligere information på
email: brian.e...@tdcadsl.dk

Søren Bøgh

Hej med Jer,

Jeg har haft fornøjelsen af at ha' besøgt Nikkoloukta fjellstation 2 gange
desværre uden fiskestang. Jeg snakkede dog med nogle fluefiskende danskere
lige ved Kebnekaise fjeldstation. De fangede nogle rødding på små nymfer. De
var blevet trætte af at fange stalling...

Husk lige at togturen tager lidt over et døgn! (bestil liggevogn, det er et
helved at sidde op hele vejen)

Go' tur

Søren

BRIAN EGEBJERG PEDERSEN <brian.e...@tdcadsl.dk> wrote in message

Ramsmus Berntsen

Hej !!

Jeg har fisket flere gange i höglekardalen i midt sverige. Lækkert
fjellområde og et godt sted for nybegyndere. (Vi har altid fanget mange fisk
ørred,s talling og rødding). Specielt visjön har været rigtig god flere
gange.

http://www.bydalsfjallen.se/hoglekardalen/index2.htm

Sidste år var jeg i abisko og vandrede i fjellene den også et lækkert sted.
Men mange flotte søer.

Sig til hvis du vil vide mere. Jeg kan evt sende materiale til dig.

Rasmus Berntsen