Havørred mellem Hvide Sande og Thyborøn ?

Anders Georg Christensen

Jeg fisker mest i åerne i området, men kunne godt tænke mig at forsøge
havørred fiskeri fra kysten. Er der nogen der har nogen tips ?

-Anders Christensen, Lyngby

Brian B. Christensen

On Sun, 30 Jan 2000 21:23:45 +0100, "Anders Georg Christensen"
<Anders.G.C...@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg fisker mest i åerne i området, men kunne godt tænke mig at forsøge
>havørred fiskeri fra kysten. Er der nogen der har nogen tips ?

Hej.

Jeg er født i Hvide Sande og har set flere tyskere fange havørred, på
stykket nord for den nordligste mole i selve Hvide Sande. Men det har
altid været meget sent om aftenen. Bi fangsten kan være fin lille
torsk.

Jeg ved ikke om der er havørred længere nordpå. Men mon ikke.

Mvh. Brian

Bent Nielsen

Anders Georg Christensen <Anders.G.C...@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8726os$mvp$1...@news.inet.tele.dk...

> Jeg fisker mest i åerne i området, men kunne godt tænke mig at forsøge
> havørred fiskeri fra kysten. Er der nogen der har nogen tips ?
>
> -Anders Christensen, Lyngby

Hej Anders

Jeg kender en del til havørred fiskeri fra Agger Tange og op til Klitmøller.
Det er godt nok lidt nord fra dig af, men jeg tror ikke det er meget
anderledes hos dig end det er i mit område. Et sted jeg ynder at fiske er
ved færgelejet til Thyborøn på Agger Tange. Ved indgangen til Limfjorden har
jeg fanget mange havørreder. Det er mit indtryk at ørreden står i læ af
strømmen og tager for sig af retterne, når vandet går enten ind i Limfjorden
eller ud. Jeg er sikker på at du ovre på "din" side har de samme forhold og
muligheder. Kommer du til Thy skulle du prøve Lyngby Strand. Der er ikke
nogen moler, men det skal man ikke lade sig nare af. Jeg fisker direkte fra
stranden, med let spinnegrej, 10' stang, små pirke på ca. 20g-25g. Så fisker
jeg stranden af, og det giver tit havørreder, torsk, hornfisk og makreller
når de er der. Der er kun en ulempe ved at fiske fra stranden og ud i
Vesterhavet, det er vejr og vind, men du kan jo krybe lidt i læ ved at
bevæge dig lidt ind i Limfjorden. Iøvrigt fisker jeg fra stranden lige fra
Agger Tange og til Hanstholm, og det giver fisk næsten alle steder, hele
året og hele døgnet rundt.
Knæk og bræk
mvh. Bent
bent.n...@nvn.dk

rytte...@gmail.com

Den søndag den 30. januar 2000 kl. 09.00.00 UTC+1 skrev Anders Georg Christensen:
> Jeg fisker mest i åerne i området, men kunne godt tænke mig at forsøge
> havørred fiskeri fra kysten. Er der nogen der har nogen tips ?
>
> -Anders Christensen, Lyngby

Hej Anders.

Jeg har ved havbarsfiskeri i Thyborøn flere gange set havørred jage tobis og brisling ude på spidserne af høfderne og også på siderne, de er svære at fange da de tit har rigeligt med naturlig mad under de forhold hvor jeg har set dem (læs har ikke fanget hverken havørred eller havbars kun set dem).
Har også set sæler jage store fede havørred af vandet inde mellem høfderne så der er garanti for at de er der, men at fange dem er en anden sag :)

Knæk og bræk dig

Venligst.