Arriva vandt trafik i Jylland

6 visninger
Gå til det første ulæste indlæg

Erik Olsen

ulæst,
28. dec. 2001 11.11.2228.12.2001
til
Jeg har netop hørt i radioavisen at Arriva vandt den udbudte
trafik på jyske strækninger.

Jeg fandt lige noget på Trafikministeriets hjemmeside på
http://www.trafikministeriet.dk/ - under sidste nyt.

DSB skulle have indgivet et lavere bud, men blev vraget da
trafikministeriet mente at det ville være underskudsgivende.
Det har vel intet at gøre med at vi har fået en borgerlig
regering?

Venlig hilsen
Erik Olsen

Michael Jensen

ulæst,
28. dec. 2001 12.09.0328.12.2001
til
> DSB skulle have indgivet et lavere bud, men blev vraget da
> trafikministeriet mente at det ville være underskudsgivende.
> Det har vel intet at gøre med at vi har fået en borgerlig
> regering?

Det er jo et ganske godt spørgsmål.

Jeg ved ikke hvad der har været tanken bag af fravælge DSB, men kunne
forstille mig det var en eller anden latterlig indstilling omkring at det
ville være en falit erklæring at genvælge den operatør der i forvejen driver
togtrafik på den pågældende strækning.

Gevaldi

ulæst,
28. dec. 2001 12.20.2028.12.2001
til

"Erik Olsen" <bjerg...@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> trafikministeriet mente at det ville være underskudsgivende.
> Det har vel intet at gøre med at vi har fået en borgerlig

Kunne jo være de (regeringen) var blevet
mindet om det med Combus, var det ikke
noget i den stil de lavede, og som betød
at der skulle tilføres kr. 300 mill.

/Gevaldi

Nick Christensen

ulæst,
28. dec. 2001 13.06.5728.12.2001
til
> Jeg har netop hørt i radioavisen at Arriva vandt den udbudte
> trafik på jyske strækninger.

Har Arriva overhovedet noget togmateriel? Eller skal de ud og leje af fx
DSB? Eller kommer der noget materiel vi ikke har set før til at køre?

Klaus D. Mikkelsen

ulæst,
28. dec. 2001 13.11.0028.12.2001
til
Nick Christensen skriver:

> Har Arriva overhovedet noget togmateriel? Eller skal de ud og leje af fx
> DSB? Eller kommer der noget materiel vi ikke har set før til at køre?

Arriva har intet togmateriel i danmark. Om der kommer noget nyt materiel
er mere spændende end hvem der vandt.

Klaus
det er Modelbane Europas hjemmeside

Knud Gert Ellentoft

ulæst,
28. dec. 2001 13.15.0528.12.2001
til
Fri, 28 Dec 2001 19:06:57 +0100, skrev "Nick Christensen"
<dsl332...@THISvip.cybercity.dk>:

>Har Arriva overhovedet noget togmateriel?

Ikke i DK.

>Eller skal de ud og leje af fx DSB? Eller kommer
>der noget materiel vi ikke har set før til at køre?

Iflg. TV-avisen og Nyhederne vil der blive indsat nyt materiel.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Download/oefix.exe

Haandbæk

ulæst,
28. dec. 2001 14.02.2728.12.2001
til

Knud Gert Ellentoft skrev i meddelelsen

>Iflg. TV-avisen og Nyhederne vil der blive indsat nyt materiel.

Så må man håbe, at de holder togene bedre end de busser, som de kører med i
København. Det er godt nok ikke de bedste busser, som kører i København.

Hilsen Keld

petersen_michael

ulæst,
28. dec. 2001 15.18.3228.12.2001
til
Erik Olsen skrev i meddelelsen ...

>Jeg har netop hørt i radioavisen at Arriva vandt den udbudte
>trafik på jyske strækninger.

ja, det bliver spændende at se hvilket materiel, der kommer på
sporene

>DSB skulle have indgivet et lavere bud, men blev vraget da
>trafikministeriet mente at det ville være underskudsgivende.
>Det har vel intet at gøre med at vi har fået en borgerlig
>regering?

hmm.. det hører vel til i news:dk.politik.trafik ?

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Rasmus Kiaer

ulæst,
28. dec. 2001 15.20.0928.12.2001
til
> Iflg. TV-avisen og Nyhederne vil der blive indsat nyt materiel.
>

> med venlig hilsen
> Knud

Ja, men "nyt materiel" kan fortolkes på flere måder.
Måske er dette "nye materiel" blot noget gammelt, brugt materiel,
som ikke tidligere har kørt i Danmark?

I øvrigt er det vel også ret interessant, om ARRIVA's drift betyder flere
eller færre afgange end i dag. Desværre tror jeg mest på det sidste.

VH

Rasmus Kjær

Knud Gert Ellentoft

ulæst,
28. dec. 2001 15.48.2528.12.2001
til
Fri, 28 Dec 2001 20:20:09 +0000 (UTC), skrev "Rasmus Kiaer"
<r...@get2net.dk>:

>I øvrigt er det vel også ret interessant, om ARRIVA's drift betyder flere
>eller færre afgange end i dag. Desværre tror jeg mest på det sidste.

Uden at kende udbudsmateriellet, så tror jeg ikke at Arriva kan
besteme køreplanerne alene, selvom jeg ikke, hvem der måtte have
det overordnede ansvar for køreplanerne.

Når man nu begyndte at udbyde togdriften, så burde man hae
overdraget det overordnede ansvar for denne til
trafikselskaberne, som med busdriften.

Mener også, at det har været omtalt at trafikomfanget skal mindst
være af samme størrelse som i dag.

Carsten Lundsten

ulæst,
28. dec. 2001 15.51.1528.12.2001
til
Erik Olsen wrote:

> DSB skulle have indgivet et lavere bud, men blev vraget da
> trafikministeriet mente at det ville være underskudsgivende.
> Det har vel intet at gøre med at vi har fået en borgerlig
> regering?

Så vidt vides ikke, snarere at det var et useriøst tilbud som bragte
Combus og STS i meget klar erindring.

Carsten

Michael Jensen

ulæst,
28. dec. 2001 16.36.1528.12.2001
til
> Så vidt vides ikke, snarere at det var et useriøst tilbud som bragte
> Combus og STS i meget klar erindring.

Men deres bud var godkendt af DSBs bestyrelse og var udregnet således det
ikke ville give et underskud. Det er meget vigtigt at få med at DSB i de
senere år har gennemgået en meget stor effektivisering for at kunne leve op
til de kommende års udliciteringer. Jeg synes det er at underkaste en
virksomhed med stor erfaring og ekspertice at kalde deres bud for useriøst,
for det mener jeg bestemt ikke det er.

Carsten Lundsten

ulæst,
28. dec. 2001 16.57.0028.12.2001
til
Michael Jensen wrote:

Den store erfaring og ekspertise havde Combus og STS vel også, og deres tilbud
var garanteret også godkendt af respektive bestyrelser....

Carsten

Dan Andersen

ulæst,
28. dec. 2001 18.03.4128.12.2001
til
Hvis de holder den samme standard, som de gør i England, hvor Connex bl.a.
kører tog, så er det starten på en nedtur for kollektiv trafik uden lige...
Taler af erfaring. Har lige været derovre - på damptogskursus.
Se billederne på www.dbamott.dk og klik på lokomotivet. Sorry.. det var off
line i denne tråd.

--
Med venlig hilsen
Dan Andersen
"Haandbæk" <haan...@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

J W Nielsen

ulæst,
28. dec. 2001 19.59.0628.12.2001
> [...]

> til de kommende års udliciteringer. Jeg synes det er at underkaste en
> virksomhed med stor erfaring og ekspertice at kalde deres bud for

Tja... man kunne få tanker om, at der lå en politisk styring bagved
beslutningerne:
Gad vide om de netop overståede HUR-udbud i Nordsjælland samt udbud i Vejle,
Aalborg m.fl. som Arriva tabte, netop er for at forhindre monopollignende
tilstande. Nogen mener, at Arrava's bud lå på samme niveau - eller lavere -
end de (mindre) selskaber som vandt.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på det togpersonale som nu formentlig
skal igennem endeløse optimeringer af vagtplaner, effektiviseringer mm, når
de skal køre i privatiseringens navn. Nøjagtig ligesom busserne er - og har
været igennem - det er ikke bar' sjov !!!

Godt nytår
Mvh
Jørgen

Carsten Gall

ulæst,
28. dec. 2001 20.09.1028.12.2001
til

J W Nielsen <j...@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c2d1455$0$89078$edfa...@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
har
> været igennem - det er ikke bar' sjov !!!

Nu er der en ganske stor forskel på buschauffører og lokomotivfører!
buschauffører er der masser af, det er der ikke af lokomotivførere, og
uddannelsen
tager markant længere tid. så hvis forholdene ikke er i orden, så tror jeg
ikke der
kommer til at køre så mange tog indtil forholdene er bragt iorden.

Og da jernbane tilsynet har besluttet at det skal være dansk
talende/forstående
lokomotivpersonale, så er udbudet stærkt begrænset. Og der ved har det
lokomotivpersonale som er under DJ en ganske stærk position.

Carsten

Lars Lindhard

ulæst,
29. dec. 2001 04.14.2129.12.2001