Trainspotting?

Uffe Bærentsen

Hej
Har nu et stykke tid undret mig lidt.
På broen tæt ved Esbjerg banegård, står der daglig en flok mennesker.
Jeg ved ikke om det er de samme hver dag, men der er næsten altid nogen.
De er, som regel, udstyret med kamera og/eller kikkert.
Da jeg ikke har set det tidligere, så kommer spørgsmålet:

Hvad er det der er så interessant i og omkring Esbjerg for tiden?

Ok, der har været et par MY'ere MZ'ere + noget tysk materiel.
Så er der de daglige IC3, IC4 og LINT, men er det det?

--
Uffe

Steffen Frøkjær

Der er jo store ting i gang på Lunderskov - Esbjerg med hensyn til elektrificering, og her af nødvendige bro udskiftninger.

Steen Thomassen

> Der er jo store ting i gang på Lunderskov - Esbjerg med hensyn til elektrificering, og her af nødvendige bro udskiftninger.

Der er overstået for 3 uger siden for at få strækningen klar til
sporarbejdet Vamdrup-Vojens, så man kunne omlægge godstog til at kører
via Esbjerg.

Mvh
Steen

Steen Thomassen

Den 03-08-2015 kl. 13:04 skrev Uffe Bærentsen:
> [...]
>
> Hvad er det der er så interessant i og omkring Esbjerg for tiden?
>
> Ok, der har været et par MY'ere MZ'ere + noget tysk materiel.

Det er er det mange godstog, som er omlagt til Esbjerg, som tiltrækkende
de mange mennnesker. Udover de danske lokomotiver var der del tyske
Ludmilla lokomotiver, som til daglig ikke ses på de her kanter.

Årsagen til oplægning var at banen imellem Vamdrup og Vojens har været
lukket pga. bygning af dobbeltspor. Men der er åbnet op for godstog
mandag kl 17.50 og DSB venter en uge med at starte deres aktiviteter. Og
i den første uge er der ingen strøm i køreledningerne. Så er er også
hentet diesellokomotiver til Sønderjylland i den sammenhæng. Bl.a. en
type som er ikke set i drift i Danmark før.

Uffe Bærentsen

Takker for svaret, som jo forklarer det hele :-)

--
Uffe