"Nattoget" til Munchen?

Medazza

Hej

Jeg tænkte på om en af jer måske kunne fortælle mig hvilke passagervogne
samt tog der kører mellem KBH og Munchen med Trans Euro Night sovevogn. Er
det tyske tog (hvilke) eller danske (hvilke) Det samme med resterende vogne.

Med venlig hilsen

Ole C.

Stefan

Hej Ole
Du kan se på dk.binaer der har jeg smidt et billed ind af det nattog jeg
kørte med til Regensburg.

mvh
Stefan

"Medazza" <med8...@mail.dk> skrev i en meddelelse

Torben Sand

Medazza <med8...@mail.dk> wrote in message
> [...]

Nu skriver du "kører mellem KBH og Munchen med Trans Euro Night sovevogn".
Så vidt jeg ved kører der ikke længere (blå) TEN sovevogne til DK. Det
stoppede i 1997.

Et eksempel på oprangering af nattoget "H.C.Andersen" (KH-Innsbruck/München)
anno 1999-2001 er:
DSB EA
DBAG Bvcmz248 (2. kl. liggevogn)
DBAG WRm132 (restaurantvogn)
DBAG WLABm171 (1./2.kl.dobbeltdækker-sovevogn)
DBAG WLBm172 (2.kl.dobbeltdækker-sovevogn)
DBAG Bvcmz248 (2. kl. liggevogn)
DBAG Bvcmz248 (2. kl. liggevogn)
DBAG WLABm171 (1./2.kl.dobbeltdækker-sovevogn)
DBAG Bvcmz248 (2. kl. liggevogn)
DBAG Bomz236 (2. kl. siddevogn)
- alle rød/hvide, enten designet fra 1985 eller det forsimplede fra 1995?
uden den lyserøde stribe mellem det røde bånd ved vinduerne og det hvide
bånd nedenunder.
Om WRm-vognen er mere undtagelse end regel er jeg ikke helt klar over, men
jeg så den ofte indrangeret i 2001.

Mvh
Torben Sand

KDF

"Torben Sand" <torbe...@hvidovre.mail.telia.com> wrote in message news:<3bf1783f$0$4865$d40e...@nntp02.dk.telia.net>...

Jeg bor lige med udsigt til Belvedere depotet hvor nattogsstammen bliver
serviceret. Wrm vognen ( restaurantvognen ) er som oftest med og den ind-
går også i DSBs reklamemateriale om toget. Men da jeg selv tog toget på
et tidspunkt og glædede mig til et besøg i restauranten var vognen selv-
følgelig ikke med. DSB har også reklameret for, at man kan ligge og kigge
op på nattehimlen på anden etage i WLABm vognene. Der er bare ikke facili-
teter på Belvedere til at vaske vinduer så højt oppe, så vinduerne er of-
test totalt beskidte. Så hvis man skal køre med realistiske nattog i mo-
del kræver det kraftig patinering af nogle af vognene.
Toget er forøvrigt indstillet iøjeblikket, da man synes belægningen i ef-
teråret har været for lav. Så Danmark har pt. ingen faste nattog overhoved.
Jeg vil forøvrigt kalde den røde farve for mere orangerød end decideret rød.

KDF

Medazza

Damn! I ved godt nok en del om de ting, tusinde tak til jer alle for
oplysningerne + billede i binaer!

Med venlig hilsen

Ole C

"KDF" <morten....@get2net.dk> wrote in message

Kim

On Thu, 15 Nov 2001 17:37:16 +0100, "Medazza" <med8...@mail.dk> wrote:

>Damn! I ved godt nok en del om de ting, tusinde tak til jer alle

Når du svarer på et indlæg, så behøver du ikke at sende hele de(t)
foregående indlæg - du kan nøjes med at citere det mest nødvendige.

Kig evt. på: http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Fut : dk.admin.netikette

Kim

bettina...@gmail.com

bettina...@gmail.com

Den søndag den 11. november 2001 kl. 22.35.55 UTC+1 skrev Medazza:
Kan I fortælle mig køreplanen for nattoget til München direkte fra København i mellem 1997-2000 Jeg mener bestemt vi kørte via Ringsted over Fyn, men min familie er uenig... :-)