Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

træstub hvordan fjerner jeg den????

1 view
Skip to first unread message

lars

unread,
Sep 5, 1999, 3:00:00 AM9/5/99
to
Det skal helst være en meget hurtig proces!!

MVH
Lars

Niels Østergaard

unread,
Sep 6, 1999, 3:00:00 AM9/6/99
to
Hvad koster sådan noget sprængning?

Kan det også lade sig gøre med en gammel birkestub (de spreder sig vist
meget under jorden...)

Martin Hansen

unread,
Sep 6, 1999, 3:00:00 AM9/6/99
to
On Sun, 5 Sep 1999 22:53:29 +0200, "lars" <lar...@get2net.dk> wrote:

>Det skal helst være en meget hurtig proces!!

Stubfræsning, find en anlægs gartner og hør om han gør det.

--
MVH. Martin
Sønderborg
NB.: Pil ikke ved min e-post adresse.
læs om hjemmefødsel på foedhjemme.dht.dk

Heidi Bille

unread,
Sep 6, 1999, 3:00:00 AM9/6/99
to
"lars" <lar...@get2net.dk> wrote:

> Det skal helst være en meget hurtig proces!!

Det lyder måske som "overkill" - men vi har fået en _meget_ stor
taks-stub op vha en sprængningsekspert ...

Et par dynamitstænger (ikke som på film bare rolig - der er faktisk
ikke engang noget "boom" ;o)

Det var _meget_ hurtigt og for vores rygge aldeles smertefrit -
stubben kunne slæbes væk uden yderligere vrøvl.

Jeg har tlf og adr på ham - hvis du er interesseret ;o)))

--
...........Life is a journey - not a destination...............
...........Life is a process - not a principle.................
.......A mystery to be lived - not a problem to be solved......
heidi...@image.dk http://www.image.dk/~dolphinc/

Jesper Lindholdt

unread,
Sep 7, 1999, 3:00:00 AM9/7/99
to

lars skrev i meddelelsen ...

>Det skal helst være en meget hurtig proces!!
>
Vi har samme problem i vores have, og vi har 15-20 stuppe af forskellig
størrelse. Vi har erfaret at Sylvester Stalone alias sprængningsekspert er
for dyr. Ligeledes er fræsermanden også for dyr. Nææææ Løsningen bliver for
vores vedkommende, at vi bestiller en Entrepanør, som kommer med sin store
fede Gravko (det hed det, da jeg var lille), og fjerner skidtet. For vores
vedkommende er det ca. halv pris. 2500 mod 5000.
Det betyder jo selvfølgelig også, at man skal have plads til sådan en
fætter, og at haven i øvigt bliver fyldt med traktorspor, men vi ønsker at
fjerne alt fra haven og ligesom have "ren røv at trutte i".


Held og lykke.

Jesper

Heidi Bille

unread,
Sep 7, 1999, 3:00:00 AM9/7/99
to
"Niels Østergaard" <n...@vejlehs.dk.removethis> wrote:

> Hvad koster sådan noget sprængning?

Jeg har sendt dig en mail - med hans telefon, mail m.m.

> Kan det også lade sig gøre med en gammel birkestub (de spreder sig vist
> meget under jorden...)

Jeps - os' en gammel birkestub kan han fjerne - der er noget (for os
ufarlig) gas i det sprængstof, han bruger - der forsvinder fra luften
efter et par minutter men efterlader noget i rodstumperne - som så
rådner væk ;o)

Astrid Vest

unread,
Sep 7, 1999, 3:00:00 AM9/7/99
to

Jesper Lindholdt skrev i meddelelsen <7r2gb2$24h3$2...@news.cybercity.dk>...

>
Løsningen bliver for
>vores vedkommende, at vi bestiller en Entrepanør, som kommer med sin store
>fede Gravko (det hed det, da jeg var lille), og fjerner skidtet. For vores
>vedkommende er det ca. halv pris. 2500 mod 5000.
>Det betyder jo selvfølgelig også, at man skal have plads til sådan en
>fætter, og at haven i øvigt bliver fyldt med traktorspor, men vi ønsker at
>fjerne alt fra haven og ligesom have "ren røv at trutte i".


Måske skal I ikke alene "trutte", men også "grubbe", hvis I går så radikalt
til værks :-)
>
>Held og lykke.
>
>Jesper

Selv held og trut
Venligst Astrid Vest


Erik P. Ernst

unread,
Sep 9, 1999, 3:00:00 AM9/9/99
to
> Jesper Lindholdt skrev i meddelelsen <7r2gb2$24h3$2...@news.cybercity.dk>...
>> Løsningen bliver for
> >vores vedkommende, at vi bestiller en Entrepanør, som kommer med sin
store
> >fede Gravko (det hed det, da jeg var lille), og fjerner skidtet. For
vores
> >vedkommende er det ca. halv pris. 2500 mod 5000.
> >Det betyder jo selvfølgelig også, at man skal have plads til sådan en
> >fætter, og at haven i øvigt bliver fyldt med traktorspor, men vi ønsker
at
> >fjerne alt fra haven og ligesom have "ren røv at trutte i".

Det afhænger af hvem I bestiller til det?

Vi havde en ude og flere ca. 20 træstubbe (det blev lige knap 5000 kr. incl.
moms).
Han havde sin fræser med på sin anhænger og den fyldte ikke meget mere end
en stor almindelig havefræser og fungede næste på samme måde.

Dvs. der ikke store dybe spor efter traktorkørsel, kun mindre spor med knap
1 meters hjulmellemrum.

Og den kunne også fjerne selv særdeles store stubbe (ø 100 cm).

Mvh
Erik

0 new messages