Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Skabs hænglser

1 view
Skip to first unread message

Kasper

unread,
Dec 3, 2008, 4:39:59 PM12/3/08
to
Hej,

Nogle der ved et sted online man kan købe køkkenskabs hængsler, dem til
køkkenskabe. MEN, det jeg skal bruge skal ikke være til "indboring", de skal
skrues på en flad plade på begge sidder??

Kasper

Kim Voss Schrader

unread,
Dec 4, 2008, 4:15:59 AM12/4/08
to
Hej!

Du kan da lige kigge hos Silvan. Jeg købte ihvertfald et "vandret"
hængsel (det monteres i toppen af køkkenskabet) som ligger flat på både
skab og låge. Har dog ikke kigget på deres andre hængsler.

Ellers må du jo igang med overfræseren + en skabelon. Det er skam
overkommeligt når sidstnævnte er færdig.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Kaj

unread,
Dec 4, 2008, 7:01:30 AM12/4/08
to

"Kim Voss Schrader" <use...@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:49379f5d$0$90271$

> Ellers må du jo igang med overfræseren + en skabelon. Det er skam
> overkommeligt når sidstnævnte er færdig.
>
> --
> Mvh, Kim Voss Schrader

Hvorfor overfræser?
Jeg mener, at et bor (måske 25mm?) klarer sagen.
Mvh
Kaj


Kasper

unread,
Dec 4, 2008, 7:05:26 AM12/4/08
to

"Kaj" <kasenx...@yahoo.dk> wrote in message
news:4937c68c$0$56789$edfa...@dtext02.news.tele.dk...

Jeg er bare bange for at center bor/spids kommer igennem fronten, syntes
ikke umilbart der er så meget matrieale tilbage

Kasper

Jørgen Christensen

unread,
Dec 4, 2008, 8:11:32 AM12/4/08
to
> Jeg er bare bange for at center bor/spids kommer igennem fronten, syntes
> ikke umilbart der er så meget matrieale tilbage
>
> Kasper
Sæt boremaskinen i en borestander med dybdestop, så sker der ikke noget.

Mvh. Jørgen.


Christian B. Andresen

unread,
Dec 4, 2008, 8:35:09 AM12/4/08
to
On Dec 4, 1:05 pm, "Kasper" <Tjae> wrote:
> "Kaj" <kasenxklat...@yahoo.dk> wrote in message
>
> news:4937c68c$0$56789$edfa...@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>
> > "Kim Voss Schrader" <usen...@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> > news:49379f5d$0$90271$
> >> Ellers må du jo igang med overfræseren + en skabelon. Det er skam
> >> overkommeligt når sidstnævnte er færdig.
>
> >> --
> >> Mvh, Kim Voss Schrader
>
> > Hvorfor overfræser?
> > Jeg mener, at et bor (måske 25mm?) klarer sagen.
>
> Jeg er bare bange for at center bor/spids kommer igennem fronten, syntes
> ikke umilbart der er så meget matrieale tilbage

Ellers brug et forstner bor, de har ikek en ret stor spids:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6125&Grp=&n=10

http://images.google.dk/images?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLJ_enNL289NL289&q=forstner&um=1&sa=N&tab=wi


--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.

0 new messages