Afslibning af gulve, gør-det-selv

Lone & Peter

Hej i NG.

Jeg vil selv i gang med at slibe gulvene ned i vores hus. I den forbindelse
vil jeg gerne have gode råd til dette.
Hvor lejer man sådan en maskine ?
Kan man gøre noget for at man ikke bruger alt for mange bånd. Jeg har engang
hørt at man kan hælde petroleum på gulvet, passer det ?
Under radiatorer, hvad gør man der ?

Gode råd ønskes .
--

Lone Roldskov Ibsgaard
Peter Holm Olesen

--

Lone Roldskov Ibsgaard
Peter Holm Olesen

Calle.

Lone & Peter wrote:
> [...]
> Kan man gøre noget for at man ikke bruger alt for mange bånd. Jeg har
> engang hørt at man kan hælde petroleum på gulvet, passer det ?

Jeg lejede ved Delpin, du kan også leje i byggemarkeder. Ja det er
rigtigt at man hældte petrolium på, for at lakken ikke skulle brænde
fast i papiret, men nu er man gået over til madolie, da det andet ikke
er sundt.
Man får en ekstra sliber med, som kan komme helt ind til kanten samt
under radiatorerne.

--
Calle

Jakob Aagaard Harder

Min erfaring er, at hvis der er godt med fernis på, så koster det næsten
lige så meget i sandpapir + maskinleje (selv om du bruger olie), som at få
en billig gulvsliber ud.

Prøv at ringe til et par stykker fra telefonbogen og spørger om pris.

VH
jakob

"Lone & Peter" <lone....@adr.dk> wrote in message

HHIST

Jeg må give Jacob ret hvis du ikke har prøvet før og er helt sikker på hvad
det er du går igang med er det billigere at få en til det. Bare et enkelt
søm som er overset koster et stykke papir. Det gulv jeg sleb indeholdt mange
søm.
mvh Finn
"Jakob Aagaard Harder" <jha...@mailme.dk> wrote in message

sanand

Hejsa!
Vores erfaring her i huset (og det efter at have slebet alle gulve selv på
nær det i vores entré) er at det er noget værre noget at gøre selv
OK - man kan da spare nogle penge, men altså selv syntes jeg ikke det er det
værd sammenlignet med arbejdet og svineriet. (Og en mand med dårlig ryg
bagefter haha)
Vi oliebehandlede gulvene- resultatet blev flot - men et kæmpe stort
arbejde.
Vi skal til at have lavet vores entré, og der har vi besluttet os for at få
profesionelle udefra til at gøre det.

men man lærer jo af sine erfaringer og andre vil sikkert syntes det er
sjovere at lave det selv
med venlig hilsen
Susanne