Jeg har et lille men rigtig trælst problem i mit køkken. Jeg har et
topskab (dvs. det åbner opad) som er fastgjort i begge sider af skabet
med 2 skruer. Det virker fint nok men desværre har tidligere ejer haft
overspændt 2 af skruerne så selve spånpladen (eller hvad nu skabssiden
er lavet af) er flosset i hullet. Skruerne hænger derved ikke særlig
godt fast og falder efter nogen tids brug af skabet ud.
Er der nogle smarte fifs til hvordan man kan 'fixe' dette problem? Det
er ikke muligt at vælge andre huller eller noget. Kan man sparte hullet
op og derefter bore det for igen og skrue skruen fast så det holder?
Thomas
Brug et stykke trekantliste 'en del større end hullet', det spidser du og
banker en god længde i af. Hvis det går fast, saver du bare det overskydende
af. Bor for til skruen med et lille bor, så den styrer lige ind. Hvis du
ikke har plads til denne metode, fås der diverse udgaver af ekspanderende
bolte.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
pre...@esenet.dk
Køb nogle trædyvler, bor det ødelagte hul op til dyvlen diameter og lim
dyvlen i med pva-lim. Skær det overflødige af dyvlen når limen er tør.
--
Venlig hilsen
Erik Olsen
http://www.modelbaneteknik.dk/
Hej - en primitiv løsning (som jeg ikke desto mindre to gange har haft held
med i en tilsvarende situation som din) er at fylde godt med hurtigtørrende
lim i det flossede hul, lade det tørre og skrue skruerne i med yderligere
lim på.....
Mvh Martin
Nej, det skrev Erik Olsen slet ikke. Det var Thomas Rasmussen.
> Hej - en primitiv løsning (som jeg ikke desto mindre to gange har
> haft held med i en tilsvarende situation som din) er at fylde godt
> med hurtigtørrende lim i det flossede hul, lade det tørre og skrue
> skruerne i med yderligere lim på.....
Ja, et primitivt - og dårligt - forslag. Erik Olsens forslag med en dybel er
meget bedre.
--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
http://html-faq.dk/
> Er der nogle smarte fifs til hvordan man kan 'fixe' dette problem? Det
> er ikke muligt at vælge andre huller eller noget. Kan man sparte hullet
> op og derefter bore det for igen og skrue skruen fast så det holder?
Hvis der er andre skabe på begge sider, ja så kan du jo bore igennem
og bruge en maskinskrue med tilhørende møtrik til at holde det med,
hvis det ikke er skjult udvendigt, ja så overvej om du ikke kan finde et
skruehoved du kan leve med at se på.
Mvh Max
> Ja, et primitivt - og dårligt - forslag. Erik Olsens forslag med en dybel
> er meget bedre.
Beklager fejl i kildeangivelsen...
Men, - mmm ikke nødvendigvis dårligt, lidt hjemmestrikket men er det
tilstrækkeligt så tager det 5 minutter... og hvis ikke det virker har det
ikke anrettet skade...
Mvh Martin