Hækklipning nu?

db

Feb 13, 2024, 4:58:16 AMFeb 13
Jeg har et større projekt at klippe en hæk ret drastisk
ned i højden. Kan man gøre det nu, eller ville det
skade hækken?
--
Dieter Britz

Helle Jensen

Feb 13, 2024, 8:52:23 AMFeb 13
db wrote:
> Jeg har et større projekt at klippe en hæk ret drastisk
> ned i højden. Kan man gøre det nu, eller ville det
> skade hækken?

Kommer lidt an på hvilken hæk det er:
https://www.danskhusoghaveservice.dk/shop/beskaering-af-haek/

Ahornhæk bør beskæres i oktober eller november.
Bøgehæk bør beskæres i februar og marts.
Ligusterhæk bør beskæres i januar og februar.
Buksbomhæk bør beskæres i maj og august.
Takshæk bør beskæres i april og maj.
Lærkehæk bør beskæres i december og februar.
Thujahæk bør beskæres i juli.
Tjørnehæk bør beskæres i januar og februar.

--
Helle Jensen