Re: Hvilket kaldesignal bruger I på walkie 27.555 Mhz til DX ?

Johnny

> Den 20-03-2015 19:57, Peter Jensen skrev:
>
> Hej walkie talkie gruppe
> Hvilket kaldesignal bruger I, når i kører DX på 27.555 MHz ?
> Flere bruger noget med det fonetiske alfabet eller 47XX et eller andet.
> Jeg vil egentlig bare kalde mig Papa Juliet - er det ikke fint nok ?
> mvh. Peter.

Hej Peter.

Det er et ret relevant spørgsmål du stiller der, for der er mange meninger
om netop det emne.
Flere tager et tilfældigt OZ nummer og bruger det på walkien, når de DX´er
for så ved modtageren at det er fra DK. Jeg bruger selv fx. OZ5ZI et helt
tilfældigt kaldesignal jeg slog op i en bog. Ellers kalder jeg mig bare
Johnny49, når jeg kører lokalt. Men du må kalde dig, lige hvad du vil, det
er der ingen regler om. PJ er fint.
Held og lykke :-)

Hilsen Johnny og 73

Karsten H. (7870)

Du hverken kan eller må anvende et OZ kaldesignal uden at være tildelt
det fra ERHVERVSSTYRELSEN i forbindelse med certificering som radioamatør.

Det nævnte kaldesignal tilhører allerede en licenseret radioamatør i
Skanderborg, hvilket kan bekræftes i enhver QTH-liste eller
frekvensregisteret fra Erhvervsstyrelen

Så hold op med de narrestreger.

--
Ha' det rart.
Karsten, OZ1GB

---
Denne e-mail blev kontrolleret for virusser af Avast antivirussoftware.

oz7...@gmail.com

Hej gruppe, jeg kommer selv fra 11m og har 3 kaldesignaler K35 - 2201(SSB/CW og OZ7ABV som licenseret, men på ssb er det KUN 2201, som jeg beholder (bruger til den dag jeg har silent key Vy 73 de K35/2201 Lau :-)