Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Hvilken bilantenne ?

47 views
Skip to first unread message

Henrik Andresen

unread,
May 15, 2012, 5:51:20 AM5/15/12
to
Hejsa

Jeg har købt en billigere 2m/70 cm bilantenne med PL-connector til min bil.

Den virker bare ikke specielt godt.

Den anden dag satte jeg min Diammond CR-8900 antenne på bilen
http://www.universal-radio.com/catalog/hamantm/2123.html
og det spillede max.

Ikke længere støj på den lokal repeater, og god antenne til FM-radioen
også. (kører gennem et filter)

Problemet er bare at bilen begynder at ligne en blanding af en radiobil
og et mobilt O-rum....

Hvilken mere diskret antenne kan I anbefale ?

2m/70cm og med PL-stik i bunden.

/Henrik

OZ1GB

unread,
May 15, 2012, 5:49:35 PM5/15/12
to
Hvis du ikke har brug for 10 m. og 6 m., så ville en 2m/70cm glasfix
antenne være væsentlig mindre iøjnefaldende, samt 0 huller i taget.

> http://www.procom.dk/dan/produkter/mobilantenner/144-175-mhz2/gainantenner/gf-2-70

Henrik Andresen

unread,
May 16, 2012, 2:44:53 AM5/16/12
to
On 5/15/12 11:49 PM, OZ1GB wrote:
>>
>> 2m/70cm og med PL-stik i bunden.
>>
>> /Henrik
>
> Hvis du ikke har brug for 10 m. og 6 m., så ville en 2m/70cm glasfix
> antenne være væsentlig mindre iøjnefaldende, samt 0 huller i taget.
>
>> http://www.procom.dk/dan/produkter/mobilantenner/144-175-mhz2/gainantenner/gf-2-70
>>

Tak for dit input, men nu er der allerede pl-fod i taget, så denne vil
jeg gerne benytte ...

/Henrik

Per

unread,
May 16, 2012, 3:47:04 AM5/16/12
to
Se her:

http://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode=thread&obj=24314

Bemærk linket i 4. indlæg - der er vist flere muligheder.

mvh. Per

Henrik Andresen

unread,
May 30, 2012, 7:05:26 AM5/30/12
to
Netop fordi der er så meget at vælge imellem kunne det være rart med
lidt gode råd :S

/Henrik
0 new messages