Redigere Nikon Raw-filer i ældre Photoshop

Kurt Hansen

Min Photoshop er version 14.0 x64 fra 2013.

Jeg har downloaded et demobillede med extension .NEF og installeret
Camera Raw installationsprogrammet på min iMac, men Photoshop siger at
den ikke kan genkende NEF-filtypen.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Pico

Den 16-04-2019 kl. 10:00 skrev Kurt Hansen:
> Min Photoshop er version 14.0 x64 fra 2013.
>
> Jeg har downloaded et demobillede med extension .NEF og installeret
> Camera Raw installationsprogrammet på min iMac, men Photoshop siger at
> den ikke kan genkende NEF-filtypen.
Der er flere versioner af Camera Raw så er du sikker på du har
installeret den nyeste?

--
MVH
Pico

--
MVH
Pico

Kurt Hansen

Ja, men til Photoshop CC skal jeg bruge version 10.5:
https://helpx.adobe.com/dk/camera-raw/kb/camera-raw-plug-in-installer.html#10_5

Det må være min Photoshop der er for gammel?

Jørgen Nielsen

tirsdag, 16-04-2019, Kurt Hansen skrev:
> Min Photoshop er version 14.0 x64 fra 2013.
>
> Jeg har downloaded et demobillede med extension .NEF og installeret
> Camera Raw installationsprogrammet på min iMac, men Photoshop siger at
> den ikke kan genkende NEF-filtypen.

Har du brugt den rigtige RAW programversion?

Hvis jeg forstår det rigtigt skal du til din Photoshop bruge

For CC, CC 2014, or CC 2015 Adobe applications, substitute with the
Camera Raw 10.5 installer below.
<https://helpx.adobe.com/camera-raw/kb/camera-raw-plug-in-installer.html>

Jeg kan ikke se hvilken kamera model du bruger, men her kan du vist se
om dit kamera er understøttet.
Under første tasbel vælger du
Supported camera models
Filter by: Nikon
<https://helpx.adobe.com/camera-raw/kb/camera-raw-plug-supported-cameras.html>

En anden mulig fejlkilde
Denne artikel omhandler kendte kompatibilitetsproblemer i forbindelse
med brug af Photoshop CC på macOS 10.14 (Mojave) og angiver løsninger
på disse problemer.
<https://helpx.adobe.com/dk/photoshop/kb/photoshop-and-macosmojave.html>

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Kurt Hansen

Mange tak for dit svar. Jeg kigger på det.