Reparation af Nikon AF-S på 17-35 f/2.8

Peter

Hej gruppe

Så smuttede min AF-S på min Nikon 17-35 f/2.8. Det er super ærgerligt,
da objektivet ellers er et rigtig fint objektiv.

Det er noget billigere at reparere i Tyskland (har jeg ladet mig
fortælle). Nogle der vil anbefale et godt sted?

Jeg har forhørt mig ved Kameraspezi som anbefalet af nogle på nettet,
men de kan desværre ikke hjælpe mig med Nikon objektiver.

/ Peter

ErikRS

Mht. reparatører og priser i Tyskland tør jeg ikke sige noget. Til
gengæld véd jeg, at DFA Service har officiel reparation af Nikon i
Danmark <www.dfaservice.dk/>. Jeg synes, DFA er rimelige i pris, og man
kan indlevere i en af deres afdelinger, hvis man vil spare porto. - Så
det er da værd at kigge forbi deres webside og se, hvad de kan tilbyde...

Jeg har haft et par ting hos dem gennem årene og altid været særdeles
godt tilfreds.

mvh. Erik Richard

Erik Richard Sørensen <mac-d...@MOVEstofanet.dk>
Openoffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org

Peter

> [...]
> det er da værd at kigge forbi deres webside og se, hvad de kan tilbyde...
>
> Jeg har haft et par ting hos dem gennem årene og altid været særdeles

Jeg har spurgt "løst" omkring en AF-S hos dem - og det er angiveligt 2-3
gange dyrere end i Tyskland. Jeg forespurgte for flere år siden, men kan
simpelthen ikke finde det firma igen! Det var dog herinde, jeg fik
reference. Gruppen ser dog ud til at være næsten "død".

ErikRS

Peter wrote:
> [...]
> simpelthen ikke finde det firma igen! Det var dog herinde, jeg fik
> reference. Gruppen ser dog ud til at være næsten "død".

Hm, kan det være en af disse her? - Brugte søgekriterierne
'fotoreparatur norddeutschland' på Google...

Exos
<https://www.exos-rework.de/>
Calumet Photo
<https://www.calumetphoto.de/customer-service/kamera-reparatur>
KameraSpezi
<https://www.kameraspezi.de/>
Wiese Fototechnik (Hamburg)
<http://www.wiese-fototechnik.de/Website/Startseite.html>
Foto Bischoff (Bremen)
<http://www.foto-bischoff.de/index.php/services/kamera-services/reparaturservice>

Peter

Kameraspezi og Calumet havde jeg fundet.

Kameraspezi hjælper ikke med Nikon. Calumet svarer ikke på mail.

Jeg prøver nogle af de andre... Tak for din google-ekspertise!