Forrude kamera i bil (dash board camera)

Peter Lauridsen

Jeg vil gerne købe et "dash board camera" til min bil, så jeg kan optage videoer som https://www.youtube.com/watch?v=LWpgHUcIl68, nu hvor det ser ud til vi skal have sporvogne igen.
De fås fra under 100 kr på Ebay og opefter. Hvad skal man se efter?

Peter T.

Kvaliteten.

--
Peter T.

Peter Lauridsen

Den mandag den 23. oktober 2017 kl. 17.49.20 UTC+2 skrev Peter T.:
> Kvaliteten.

Jeg har lært. at kvalitet er et mål for, i hvor høj grad et produkt opfylder kundens krav. Svaret er derfor ikke brugeligt, da jeg efterlyser andres erfaringer, som evt. kan hjælpe mig med at formulere mine krav.

ErikRS

Njaoe... Men kvalitet er også et mål for dels produktets holdbarhed i
givne situationer, dels /hvad/ produktets specifikationer kan tilbyde.

Generelt vil jeg sige, du skal gå efter et produkt, der har mindst et
3,2mpxl. kamera - gerne op mod de 6-8mpxl., da det giver en meget høj
opløsning på både .mpg og .avi filer. Gå også efter et kamera, der kan
fastmonteres på toppen af instrumentbrædtet - ikke bare et, der sættes
past med en sugekop. Sugekop-monterede kameraer giver for mange
rystelser, mens et fastmonteret i et flydende gyro-lignende ophæng er
meget stabilt og med et næsten rystefrit billede.

Søgte forsøgsvis på eBay.com og fik disse resultater:
<https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xcar+mounted+video+cameras.TRS0&_nkw=car+mounted+video+cameras&_sacat=0>

Der er både kameraer og monteringssystemer. Prøv at læse beskrivelserne
og se, om der er noget, du kan bruge. - Husk - hvis du importerer fra
fjernøsten, skal du lægge told, gebyr og moms oveni prisen. Køber du
indenfor EU er moms normalt indregnet, men kan blive lidt højere, da
momssatserne varierer fra land til land, og om firmaet har et salg til
Danmark, der er så stort, at de skal opkræve dansk moms.

mvh. Erik Richard

Erik Richard Sørensen <mac-d...@MOVEstofanet.dk>
Openoffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org

Peter T.

Du spørger hvad du skal kigge efter. Jeg svarer "Kvaliteten". Jeg
havde aldrig svaret hvis du havde spurgt til andres erfaringer, da jeg
har ikke noget dashcam. Jeg er ikke tankelæser. :)

--
Peter T.