SD kort/Pentax zoom

;o)-max-

Det er længe siden jeg har købt hukommelseskort, men nu skal
jeg skifte til SD kort til mit nye kamera, hvad er best bang
for the buck i øjeblikket, det er kun til foto, så det behøver
ikke være class leading.

Ja så blir det jo spændende om Pentax gør mig til en bedre fotograf,
hoho - lidt rynker i panden har jeg over at skulle bakse med 36mp RAW
filer, det er mere end jeg har brug for, jeg har det fint med 12mp på
min d700, men sensor stabiliseringen, har været på min ønskeseddel i
mange mange mange år. Skifter ikke objektiv, 35/1,4 fra Sigma, er en af
de der best bang for the buck. Men får brug for en allround
vejrforseglet zoom til næste års vandfestival, skal holde blænde 2,8 -
anbefalinger er velkommen.

ErikRS

;o)-max- wrote:
> [...]
> jeg skifte til SD kort til mit nye kamera, hvad er best bang
> for the buck i øjeblikket, det er kun til foto, så det behøver

Søg på eBay efter disse, rangeret efter kvalitet og mine erfaringer...
1, SiliconPower SDHC / SDXC Class 10 - +40mb/sek. transfer speed
2, SanDisk SDHC / SDXC Class 10 - +40mb/sek. transfer speed
3, Transcend SDHC / SDXC Class 10 - +40mb/sek. transfer speed
3, Lexar PRO SDHC / SDXC Class 10 - +40mb/sek. transfer speed

Hvis du - mod forventning - skulle få brug for kort til video, så er det
SanDisk og Transcend Class 10 +90mb/sek. transfer speed.

Det er de bedste på markedet i alle størrelser op til 128gb. Vælg 32gb
og/eller 64gb.

Hold dig væk fra Kingstons SDHC/SDXC kort over 8gb. Der er /for/ mange
fejl på dem.

Det kan godt betale sig ikke at vælge det første og bedste 'billige'
tilbud på eBay. For nyligt købte jeg nogle SanDisk Ultra II
32gb/60mb/sek. hos en forhandler på Jersey. - Jeg ryddede lageret på de
8 kort, han havde på tilbud til lige over £7,00GBP pr. stk..:-)

> [...]
> de der best bang for the buck. Men får brug for en allround
> vejrforseglet zoom til næste års vandfestival, skal holde blænde 2,8 -

Nååå, 'kun' 36mb... Det er jo ca. det samme som mit EOS %D II i max.
resolution... - Men jeg gi'r dig ret, - det er nogle tunge bæster at
arbejde med.:-)

mht. "weather sealded" optik, så laver Pentax åbenbart selv et par
stykker, men jeg har INTET fysisk kendskab til dem. Prøv et kig her...
<http://www.pentaxforums.com/forums/10-pentax-slr-lens-discussion/185596-there-list-pentax-aftermarket-weather-sealed-lenses.html>
<http://www.pentaxforums.com/forums/10-pentax-slr-lens-discussion/244783-list-wr-lenses.html>

Prøv også at søge på gowlen med "weather sealed zoom for pentax dslr",
"weather resistant lenses for pentax dslr", "pentax wr lenses" og
"pentax aw lenses".

Nogle af de nye Tokina Mk II udgaver er også såkaldt 'weather
resistant', men IKKE 100% vandtætte

En tilståelse...:-) - Hvis jeg nu ikke havde haft Canon full-frame,
kunne jeg godt have fundet på at købe et af de nye Pentax DSLR. De får
virkeligt gode anmeldelser... Især deres 645Z tiltaler mig, men /det/
gør prisen absolut ikke - $7000USd i USA og +77.000Dkr. herhjemme - og
det kun for huset...

mvh. Erik Richard
Erik Richard Sørensen <mac-d...@MOVEstofanet.dk>
Openoffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org

ErikRS

;o)-max- wrote:
> [...]

> de der best bang for the buck. Men får brug for en allround
> vejrforseglet zoom til næste års vandfestival, skal holde blænde 2,8 -

Nååå, 'kun' 36mb... Det er jo ca. det samme som mit EOS 5DII i max.

Gert Nielsen

> [...]

>jeg skifte til SD kort til mit nye kamera, hvad er best bang
>for the buck i øjeblikket, det er kun til foto, så det behøver
Det er længe siden ;o)
I dag koster Sandisk Extreme pro 32Gb 90Mb/s omkring 200-
Ca. 350- for 64Gb.
Ingen grund til at søge efter noget billigere.
Du vil sætte pris på hastigheden med de store filer.

> [...]
>de der best bang for the buck. Men får brug for en allround
>vejrforseglet zoom til næste års vandfestival, skal holde blænde 2,8 -
Det bliver spændende at høre om dine erfaringer.
Med den opløsning får du brug for stabilisering!
Uden OS i min Sigma 17-50 tror jeg ikke jeg ville være tilffreds med D7100.
Gert

ErikRS

ErikRS wrote:
> [...]
> 32gb/60mb/sek. hos en forhandler på Jersey. - Jeg ryddede lageret på de
> 8 kort, han havde på tilbud til lige over £7,00GBP pr. stk..:-)

Så har de tilbud, så det vasker sig...

Det var hos dem her "Low Price Memory Ltd.", jeg købte...
<http://stores.ebay.co.uk/Low-Price-Memory-Ltd?_trksid=p2047675.l2563>

;o)-max-

On 01-06-2016 13:27, ErikRS wrote:

> Så har de tilbud, så det vasker sig...
>
> Det var hos dem her "Low Price Memory Ltd.", jeg købte...
> <http://stores.ebay.co.uk/Low-Price-Memory-Ltd?_trksid=p2047675.l2563>
>
> mvh. Erik Richard

Tak for indput Erik - men jeg har ikke paypal konto, jeg finder noget
på edbpriser. Brugte tidligere Kingston uden problemer, men dem siger
du jeg skal holde mig fra Trandscend har jeg også en del af, no problem.

Pentax nye serie objektiver er så vidt jeg kan læse mig til rebrandede
Tamron - så der er en bondegård at spare, de ligger ikke helt i top, men
til vandfestival og monsun regn eller støvede togture på 2. klasse på
det indiske subkontinent er det vel helt fint.

Der er faktisk nogle begrænsninger i objektiver til Pentax, eller også
har jeg bare underlige ønsker. Sigma for helvede, kan i så lave
vejrforsegling af jeres Art serie !!!!!

Hvis jeg tjente penge på mine billeder - jaaaa, så havde jeg købt 645Z,
det er helt sikkert en lille guldklump.

Btw, faldt over denne såkaldte makro flash:
http://www.venuslens.net/product/macro-twin-flash-kx-800/ Er den ikke
lidt smart, det er et
princip de vidst har lånt fra UW systemer - aner ikke hva jeg sku bruge
den til, ud over at se cool ud ;o)

;o)-max-

On 01-06-2016 08:13, Gert Nielsen wrote:

> [...]
> Ca. 350- for 64Gb.
> Ingen grund til at søge efter noget billigere.
> Du vil sætte pris på hastigheden med de store filer.

Ok - det er jo ikke en bondegård, jeg tjekker på edbpriser.

> Det bliver spændende at høre om dine erfaringer.
> Med den opløsning får du brug for stabilisering!
> Uden OS i min Sigma 17-50 tror jeg ikke jeg ville være tilffreds med D7100.
> Gert

Ja jeg har jo mine kæpheste, de anmeldelser jeg har læst indtil videre,
går meget op i ting, jeg ikke lige kan se jeg får brug for. For mig
handler det om stabilisering, low light fokus og høj iso performance.
Ja og som jeg har skrevet altvejrsforsegling - Den thailandske
vandfestival har taget livet af et kamera, jeg kan jo ikke la være med
at bruge vidvinkel, alle de andre står langt væk med lange objektiver,
i sikkerhed, de får goe billeder, men det er altså noget andet at være
midt i orkanens øje ;o)

ErikRS

;o)-max- wrote:

> Tak for indput Erik - men jeg har ikke paypal konto, jeg finder noget
> på edbpriser. Brugte tidligere Kingston uden problemer, men dem siger
> du jeg skal holde mig fra Trandscend har jeg også en del af, no problem.

Ja, de store kort over 8gb. Det gælder både CF og SDHC. Jeg har haft
flere 16gb og 32gb Kingston kort af begge typer, der har fejlet.

> [...]
> til vandfestival og monsun regn eller støvede togture på 2. klasse på
> det indiske subkontinent er det vel helt fint.

For ca. et halvt år siden, kiggede jeg lidt på en K-20 for lige som at
have et sæt fra alle 'de store' undtagen Nikon. (Jeg har aldrig brudt
mig om Nikon - heller ikke de analoge). Men jeg fandt hurtigt ud af, at
selv en K-20 + bare de to alm. kitobjektiver var alt for dyre.

I den forbindelse læste jeg en del reviews og fandt, at de orig. Pentax
objektiver ligger i et snit på 4,25-4,5/5,0, - de billigste
kitobjektiver dog nede på 3,75-4,0/5,0, mens Tamrons med Pentax digital
bajonet ligger omk. det samme som de bedre Pentax.

> Der er faktisk nogle begrænsninger i objektiver til Pentax, eller også
> har jeg bare underlige ønsker. Sigma for helvede, kan i så lave
> vejrforsegling af jeres Art serie !!!!!

Enig! - Her tænker jeg især på deres DN Art versioner. Jeg kunne godt
bruge 1-2 af den type til at supplere min M-Zuiko 12-50mm til PEN/OM-D.
Det er den eneste weathersealed objektiv, jeg har til Olympus.

Hm, i 'gamle dage' kunne man få en 'regnfrakke' (raincoat) til kameraet
i form af en slags plastpose med et neutralt glas i den ene ende.
Glasset skruede man i linsens filtergevind. Den, jeg tænker på var med
82mm 'glas' + et sæt step-down ringe ned til 52mm. - Jeg véd ikke, om de
kan fås mere...

> [...]
> lidt smart, det er et
> princip de vidst har lånt fra UW systemer - aner ikke hva jeg sku bruge

Sjov fætter, rent blær.:-) - Til det lidt macro, jeg tager, bruger jeg
en Metz LED320 lampe. Den er halvdyr, men fremragende.