Adapter, Sony E-mount - Leica R

Langgaard

Hej

Jeg vilgerne prøve Leica R objektiver på min Sony a6000. Ved jeg kan handle på Ebay, men det tager en evighed fra kina:-)
--
Langgaard

Gert Nielsen

>"Langgaard" skrev i meddelelsen

>Jeg vilgerne prøve Leica R objektiver på min Sony a6000. Ved jeg kan handle
>på Ebay, men det tager en evighed fra kina:-)
>--

Hvis du ikke kan finde tyske eller engelske sælgere på Ebay, kunne du prøve
amazone.de / .co.uk. Der er de i hvert fald.
Om det er hurtigere end fra Kina er ?, men der er lige lidt med told og
moms.
Gert

ErikRS

Langgaard wrote:
> Jeg vilgerne prøve Leica R objektiver på min Sony a6000. Ved
> jeg kan handle på Ebay, men det tager en evighed fra kina:-)

Du kan finde dem på www.ebay.de i mange forskellige prisklasser og
kvaliteter. Gå efter mærkerne Siocore, Viltrox eller EMF. Det er de
bedste til biligste priser.

mvh. Erik Richard

Erik Richard Sørensen <mac-d...@MOVEstofanet.dk>
Openoffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org

ErikRS

Langgaard wrote:
> Jeg vilgerne prøve Leica R objektiver på min Sony a6000. Ved jeg
> kan handle på Ebay, men det tager en evighed fra kina:-)

Hej Leif - Som skrevet, vil jeg anbefale Viltrox, Siocore eller EMF
adaptere, og her kan jeg også tilføje dem fra KiwiFotos, da de er de
mest præcise på markedet.

Pt. ser det ud til, at der ikke er hverken Viltrox eller EMF på eBay.

Siocore og KiwiFotos er ikke de billigste, men det kan godt betale sig
at ofre de ekstra kroner. Blot en skævhed i montagen på under 0,1mm kan
være nok til at det vil give fortegninger i objektiverne...

OK, der er selvføglelig Metabones, men jeg går ikke ud fra, du vil ofre
+2000Dkr..:-) - Og så er der de helt billige fra Fotga. Dem vil jeg
absolut ikke anbefale, da der er fejl i ca. hver tredie eksemplar, og
det er altid en h..... bøvl at få byttet på tværs af landegrænser.

Her får du et par eksempler fra to tyske firmaer, jeg har handlet med
flere gange. De er hurtige til levering, og kvaliteten er i top. -
Faktisk har jeg lige bestilt en modlysblænder hos Foto-Hobby shop til
mit nyindkøbte EF 20mm/f.2,8. To timer efter bestillingen fik jeg besked
om, at den var afsendt...

Siocore, Leica R -> Sony E-Mount (Siolex-Shop, Tyskland)
<http://www.ebay.de/itm/SIOCORE-Objektiv-Adapter-Leica-R-Bajonett-an-Sony-E-Bajonett-Kamera-z-B-Nex-/381015773976?hash=item58b64f5318:g:HygAAOSwR0JUMZX->

KiwiFotos, Leica € -> sone E-Mount (Foto-Hoppy shop, Tyskland)
<http://www.ebay.de/itm/Compatible-Leica-R-Lens-Mount-to-Sony-E-Mount-a3500-NEX-7-NEX-6-NEX-5-Adapter-/280847578181?hash=item4163d1f445:g:h5oAAOxyA7tSXkWu>

ErikRS

Langgaard wrote:
> [...]

om, at den var afsendt...

Siocore, Leica R -> Sony E-Mount (Siolex-Shop, Tyskland)

KiwiFotos, Leica R -> sone E-Mount (Foto-Hoppy shop, Tyskland)