KP-108IN - kopi

;o)-max-

Er der nogen der har købt/prøvet kopi papir sæt til Canon CP printere
(de små dye-sub foto printere).
De er dukket op på Amazon under navnet coLorty til lidt lavere pris end
originalerne..

ErikRS

Hej ;o)-max - Nej, jeg har kun læst om det på nettet. Ser ud til at være
et helt system med både apps og div. til både iPhone og Android, samt
til div. små (og dyre) fotoprintere, som du selv skriver. Kan se, der er
gode reviews på gnstl. 4,25-4,5/5,0, så helt skævt kan det vel ikke
være... - Jeg bruger selv en af de store Brother laserprintere til de få
fotos, jeg printer...

PS. Mangler du en god telezoom til dit Pentax? - Så har jeg fået et SMC
Pentax FA 80-320mm/f:4,5-5,6 Silver + Rubber Lenshood i Exc.+ til overs.
- Har købt et SMC Pentax DA HD 55-300mm/f:4,0-5,6 ED WR istedet. - Er du
interesseret, er jeg åben for et godt tilbud. - Så kontakt mig bare på
adressen i signaturen - fjern kapitæler...

mvh. Erik Richard

Erik Richard Sørensen <mac-d...@MOVEstofanet.dk>
Openoffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org

;o)-max-

On 19-08-2017 18:21, ErikRS wrote:

> [...]
> gode reviews på gnstl. 4,25-4,5/5,0, så helt skævt kan det vel ikke
> være... - Jeg bruger selv en af de store Brother laserprintere til de få

Jeg har en ældre model uden wifi og alt det der, den kostede 250kr+ batteri.
Måske mit bedste køb ;) men papir og ribbons ligger i den høje ende,
så hvis jeg kan spare på uoriginalt, er det bare en god ting. Det er
en printer jeg kan have i min fotovest, når jeg er der ude hvor kragerne
ikke kommer og så lige give de mennesker jeg møder et minde..

Jeg har også en stor brother laserprinter - den er jeg fanme glad for.

> [...]
> interesseret, er jeg åben for et godt tilbud. - Så kontakt mig bare på
> adressen i signaturen - fjern kapitæler...

Hvis du tænker 3-400 kr, så tester jeg den gerne, men jeg er mest til
meget lysstærke objektiver. Surt nok har Sigma valgt ikke at lave deres
seneste ART serie objektiver med Pentax fatning. Det er en streg i
regningen.. Men det kunne da være sjovt at se hvordan det objektiv
opfører sig på en K1.

ErikRS

;o)-max- wrote:

> [...]
> en printer jeg kan have i min fotovest, når jeg er der ude hvor kragerne
> ikke kommer og så lige give de mennesker jeg møder et minde..

Hm, kom til at søge lidt rundt på 'mini photo printer'. Der er faktisk
mange efterhånden. Prøv et kig her...

<https://www.amazon.com/Best-Sellers-Electronics-Portable-Photo-Printers/zgbs/electronics/3109930011>

Canon Selphy CP-900, CP-910, CP-1200 kunne også være muligheder...
<https://www.canon-europe.com/printers/selphy-compact-photo-printers/>

> Jeg har også en stor brother laserprinter - den er jeg fanme glad for.

Jeg er ihvertfald glad for min DCP-9055CDN - også til fotoprint. Man
skal blot huske at købe det rigtige papir til laserprintere... Det er
hundedyrt i DK, men kan men store fordele købes hos bl.a. Print4All i
Tyskland. - Købte i vinters nogle pakker à 250 stk. silk-mat til omk.
€15 pr. pakke.

Der findes også glossy og super-glossy til laserfoto, men det vil jeg
ikke anbefale. 'Glossy'-effekten forsvinder næsten fuldstændig, hvis der
er mange mørke områder i billederne...

> [...]
> seneste ART serie objektiver med Pentax fatning. Det er en streg i
> regningen.. Men det kunne da være sjovt at se hvordan det objektiv

Det er ca. i det prisleje, jeg regner med - måske lidt mere, hvis jeg
lader et nyt 58mm Akira HMC Digital UV filter blive siddende.:-) -
Kommer du til Århus, så kig endelig forbi, så kan du prøve det. - Jeg
synes selv, det fungerer ganske godt på et K-7. - Men send lige en mail,
inden du kommer, så du ikke går forgæves...

Hvis du skal/vil have noget virkelig lysstærkt i høj optisk og
konstruktionsmæssig kvalitet, så er det et Tokina AT-X PRO 828
80-200mm/f:2,8 FE, du skal kigge efter til Pentax.
<http://www.tokinalens.com/tokina/products/atxpro/atx828afpro/>

Jeg har selv 'storebror' - AT-X PRO 840 80-400mm/f:4,5-5,6 i Canon
udgaven. - Fremragende objektiv, men tung som bare det. Heldigvis er der
indb. stativadapter, så den er til at håndtere enten på stativ eller med
et pistolgreb...

Dyxum.com giver den 4,5/5,0 over for en Minolta 80-200mm/f:2,8 SSM (ref.
= 5,0) - vel nok et af markedets bedste nogensinde - selv sammenlignet
med Canons tilsv. 70-200mmL...
<http://www.dyxum.com/reviews/lenses/Tokina-80-200mm-F2.8-AT-X--PRO-AF_review168.html>

;o)-max-

On 21-08-2017 00:54, ErikRS wrote:

> Hm, kom til at søge lidt rundt på 'mini photo printer'. Der er faktisk
> mange efterhånden. Prøv et kig her...

Jeg har selphy cp800 - den fungerer fint, den kostede 250 kr + batteri.

> Dyxum.com giver den 4,5/5,0 over for en Minolta 80-200mm/f:2,8 SSM (ref.
> = 5,0) - vel nok et af markedets bedste nogensinde - selv sammenlignet
> [...]

Jeg må se om jeg jeg kan et godt brugt eksemplar, blir nok ikke let ;)