Aldi Dias scanner

Peter DK snabel

Hej

Er der nogen der kender noget til denne her, om den er noget værd ?

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_08/OFF01.SHTML

mvh

Peter

-;o)-max

"Peter DK"

> Er der nogen der kender noget til denne her, om den er noget værd ?
>
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_08/OFF01.SHTML
> Peter

Der er ingen der kender den, men den er 990,- kroner værd.
Det betyder, du med dit digital kamera kan lave bedre og hurtigere
"scanninger" af dine negativer, og det vil jeg godt gi dig en garanti på.
Aldi har ofte glimrende produkter, men den scanner er et fejlskud,
om jeg fik den forærende gad jeg ikke slæbe den hjem. ;o)-max-

Ivar

-;o)-max skrev:

> Der er ingen der kender den, men den er 990,- kroner værd.

Korrekt.

> Det betyder, du med dit digital kamera kan lave bedre og hurtigere
> "scanninger" af dine negativer,

Hmm, hvor ved du det fra?
Du lyder ligesom dem, der mener at vide, at en rødvin til 300 kr
smager bedre end en til 50 kr.

Ivar Magnusson

--
En total liste over Canon's EOS-objektiver og almindelige blitz:
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

Message has been deleted

Nicolai Lang

On Mon, 16 Feb 2009 20:23:02 +0100, "-;o\)-max" <m...@banz09.dk> wrote:

>Der er ingen der kender den, men den er 990,- kroner værd.
>Det betyder, du med dit digital kamera kan lave bedre og hurtigere
>"scanninger" af dine negativer, og det vil jeg godt gi dig en garanti på.

Jeg har købt en http://www.plustek.com/product/7200.asp fra Metro til
omtrent samme pris. Og jeg synes den er alle pengene værd. Jeg tror
ikke jeg ligeså godt kunne "scanne" med mit EOS 450D, uden en storm P
løsning som jeg ikke ville kunne have stående fremme.

Men den aktuelle fra Aldi stiller jeg mere tvivlende overfor, det er
vist ikke noget kendt mærke?

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

BigMac

"Nicolai Lang" <nnews04...@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har købt en http://www.plustek.com/product/7200.asp fra Metro til
> omtrent samme pris. Og jeg synes den er alle pengene værd. Jeg tror

kan den også scanne negativer??

Asbjørn M. Nielsen

Ja det kan den. Har selv en http://www.plustek.com/product/7300.asp

--

Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Preben Andersen

"-;o)-max" <m...@banz09.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Aldi har ofte glimrende produkter, men den scanner er et fejlskud,
> om jeg fik den forærende gad jeg ikke slæbe den hjem. ;o)-max-

Fejlskud skriver du, men du mener alligevel at den er kr. 990,- værd.?
--
mvh
Preben

-;o)-max

"Nicolai Lang"
o\)-max"

> [...]
> løsning som jeg ikke ville kunne have stående fremme.
>
> Men den aktuelle fra Aldi stiller jeg mere tvivlende overfor, det er

Jeg ved du kan lave fremragende "scanninger" med dit 450D,
en enkel opstilling som ikke vil tage mange minutter - men
never mind, du har ikke fantasi til at gøre det.
Den scanner du har købt har meget fornemme spec, specielt
er jeg imponeret over at den kommer med Silverfast software.
Det er imo det bedste der findes. Til 1000 kr har du gjort
et scoop - Jeg vil stadig foretrække at bruge mit kamera,
selvom jeg har en Nikon scanner og svoger har en Imacon
stående. Det er hurtigere lige at knipse med kameraet.
;o)-max-

-;o)-max

"Niels Riis Ebbesen" <
Ivar

> Der mangler oplysninger om scannerens D-max / dynamiske range, og når de udelades, så
> skyldes det med usviglig sikkerhed, at de er så dårlige, at de ikke er værd at nævne...
> --
> Med venlig hilsen
> Niels Riis Ebbesen

Johannes har i en anden gruppe været så flink at poste dette link
http://www.scanace.com/en/product/product.php
;o)-max-

b.k

"-;o)-max" <m...@banz09.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en enkel opstilling som ikke vil tage mange minutter - men
> never mind, du har ikke fantasi til at gøre det.

Det er da en meget nedgørende kommentar.Så i mangel på bedre er det vel på
sin plads at holde kæft???
Du må ikke tro at du er en gud for det er du altså ikke!

-;o)-max

"b.k"

> Det er da en meget nedgørende kommentar.Så i mangel på bedre er det vel på sin plads at
> holde kæft???
> Du må ikke tro at du er en gud for det er du altså ikke!

Desværre B.K. min religion forbyder mig at nævne
mmmmhhmm - du ved hvad jeg mener, men så du kan
sove roligt i nat -- du har ret, jeg er ikke mmmmhhmm.!!
Men jeg ved hvem du er, igen min religion forbyder mig
at tale ondt om andre.. Kan du ha en go dag du store
kloge, smukke og virile m/k person. Jeg forudser en go
fremtid for dig, din fortid og din nutid må virklig sutte, det
kan sku kun gå fremad. . .
www.nowgasm.com/laughing-buddha-maitreya-cybele-la.jpg
,o)-max-

Nicolai Lang

On Mon, 16 Feb 2009 22:10:34 +0100, "BigMac" <ma...@MCautoFJERN.dk>
wrote:

>kan den også scanne negativer??

Ja. Jeg har scannet et par stykker, for at prøve det.

Men ligenu har jeg 800 dias'er mere som skal scannes ;)

Henning

"-;o)-max" <m...@banz09.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved du kan lave fremragende "scanninger" med dit 450D,
> en enkel opstilling som ikke vil tage mange minutter - men
> never mind, du har ikke fantasi til at gøre det.

Men det har du! Vil du fortælle hvordan?

Jeg mangler også fantasien

mvh Henning

Message has been deleted

-;o)-max

"Henning"

> "-;o)-max">>

> Men det har du! Vil du fortælle hvordan?
>
> Jeg mangler også fantasien
>
> mvh Henning

Du skal ha noget tape, en hvid væg, papir eller matteret/hvidt glas/plast
en lyskilde et makro objektiv eller mellemringe/forsatslinser eller omvende
ring.. jeg har nok glemt noget, men her er lidt link du kan bruge som
inspiration. Husk alle de anordninger du kan købe, kan du selv lave
med ting du har stående eller liggende i rodekassen - hyg dig --
Ps. med en klog opstilling kan du nok knipse 12 billeder i minuttet,
det er der vidst ikke mange scannere der kan klare i den opløsning.
;o)-max-

http://www.pbase.com/image/28341273
http://www.pbase.com/lowthian/digitizing_old_slides
http://specialtyphotographic.com/
http://www.andromeda.com/people/ddyer/photo/slide-transfer.html
http://film-photography.suite101.com/article.cfm/how_to_copy_photographic_slides
http://www.scantips.com/es-1.html
http://www.rideau-info.com/genealogy/digital/copying.html
http://flash.popphoto.com/blog/2007/04/how_to_copy_sli.html
http://www.bartelart.com/arted/copyslides.html
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1000&message=31011077&changemode=1
http://www.shotcopy.com/copyslid.htm
http://www.amazon.com/Nikon-ES-E28-Adapter-Coolpix-Cameras/dp/B000052190
http://www.outdoorphotographer.com/how-to/photoshop-and-other-software/slides-to-digital.html
http://www.steves-digicams.com/happenstance.html
http://www.dcresource.com/SlideCopier/index.html
http://www.ephotozine.com/article/Ohnar-Digital-Duplicator-4304
http://specialtyphotographic.stores.yahoo.net/inforsomoca.html
http://www.geocities.com/rm24rm24/slidecopying4378.jpg
http://www.pbase.com/isolaverde/slidecopy

jagge

> Du er tilsyneladende en af dem, der ikke har læst en bog om
> grundlæggende fototeori og metoder, for så var du stødt ind i en
> udførlig beskrivelser af, hvordan man affotograferer et dias eller
> negativ.

Så du vil bare spille gammelklog, men ikke hjælpe. Nar..

Jakob

-;o)-max

"jagge"

> Flot linksamling fedt at nogen gider :0)
>
> MVH
>
> Jakob

Ku det ikke være interessant om de fantasiløse meldte
tilbage hvordan processen forløb, og det havde været
nogen hjælp, om de syns det var smart eller shit - nå
man skal jo ikke sætte sine forhåbninger for højt ;o)
Så er chancen for at blive glædeligt overrasket større.
;o)-max-

Søren Blom

"-;o)-max" <m...@banz09.dk> skrev

> Der er ingen der kender den, men den er 990,- kroner værd.

Sikke da noget vås Max :-)
Jeg kender den nemlig godt, da jeg havde en noget ligende for nogen år
siden, men den er ikke anbefalingsværdig, vi har i gruppen diskuteret den
selv samme scanne, de gange Aldi tidligere har haft den til salg, hvor jeg
har skrevet en længere smøre om den.

--
God fornøjelse

Søren Blom
so...@blom.dk
email med spamfiler, besvares ikke

jk

On Wed, 18 Feb 2009 14:06:56 +0100, Søren Blom <so...@blom.dk> wrote:

> [...]
>selv samme scanne, de gange Aldi tidligere har haft den til salg, hvor jeg

Dit indlæg kan man ikke finde mere. Den længere smøre.

Hvorfor er den ikke god ?

mvh

John

-;o)-max

"Søren Blom" <so...@blom.dk> wrote in message

> [...]
> tidligere har haft den til salg, hvor jeg har skrevet en længere smøre om den.

Jamen så undskyld da - hvis jeg husker forkert. Det lader til jeg
kun skal ha skideballe i denne tråd - jeg undrer mig lidt over det
kontrovercielle i bemærkningen:

"Der er ingen der kender den, men den er 990,- kroner værd."

Men undskyld Søren, jeg husker dig ikke. Scanneren er beskrevet
her: http://www.scanace.com/en/product/product.php
så nu ved jeg mere om den - og den ville ikke få plads hos nogen
jeg holdt af. Nikolai´s Plustek ser meget mere interessant ud, specielt
Silverfast softwaren, gir mig et kick. Men det ændrer ikke på at jeg
idag ville bruge mit dslr. Det er hurtigere og bedre end de scannere
vi taler om.
Du har et cool navn - jeg skal prøve at huske dig.. ;o)-max-

Robert Piil

-;o)-max skrev:

> [...]
> man skal jo ikke sætte sine forhåbninger for højt ;o)
> Så er chancen for at blive glædeligt overrasket større.

Jeg hører til de fantasiløse, som har forsøgt andre opstillinger uden
det store held. Jeg skal gerne granske nogle af linkene, og se om det
bliver bedre af det, men jeg kender nu også mig selv og min kalender
godt nok til at du ikke skal forvente tilbagemeldingen lige med det samme.

-;o)-max

"Robert Piil">

Jeg hører til de fantasiløse, som har forsøgt andre opstillinger uden
det store held.

Du er ikke klar over det måske - men du sidder inde med værdifuld
viden. I stedet for alle bla bla høflighederne, ku du jo ha delt ud af
dine uheldige erfaringer - uuuu
Jeg ved ikke hvad der er galt med jer , men jeg har lavet diadub
helt tilbage da ruder konge var knægt, og det var altid en af de der
opgaver man ikke tænkte så meget over - idag er det så så meget
lettere - og i piver allesammen. grynt.. Hvis jeg ikke har den rigtige
dingenot, så kan jeg ikke fungere.. dut dut dut - robert søger assistance
dut dut dut.. Ok Benny Andersens version var bedre - dut dut. ,o)-max-

Robert Piil

-;o)-max skrev:

> Du er ikke klar over det måske - men du sidder inde med værdifuld
> viden. I stedet for alle bla bla høflighederne, ku du jo ha delt ud af
> dine uheldige erfaringer - uuuu

Jeg skilter ikke med mine fiaskoer, før jeg har en rimelig formodning om
at kunne rette fejlene.

Hurtig tilbagemelding (som vel kunne bruges til en generisk fejlsøgning
på ethvert problem med dårlig billedekvalitet).

1) Der skal et eller andet form for makrosetup til - et almindeligt
objektiv uden dikkedarer duer ikke.

2) En ordentlig og jævn (diffus) lyskilde er nødvendig.

> [...]

> dingenot, så kan jeg ikke fungere.. dut dut dut - robert søger asistance

> dut dut dut.. Ok Benny Andersens version var bedre - dut dut. ,o)-max-

Jeg piver nu ikke - jeg har blot ikke lagt den fornødne energi i at få
et ordentligt resultat endnu. Uagtet sætter jeg dog pris på de spark i
røven du kan give os, uagtet jeg selv ville have formuleret mig lidt
anderledes (og så kan man jo altid ignorere når du vrøvler).

--
Robert Piil

Nicolai Lang

On Tue, 17 Feb 2009 12:42:33 +0100, "-;o\)-max" <m...@banz09.dk> wrote:

> [...]
>selvom jeg har en Nikon scanner og svoger har en Imacon
>stående. Det er hurtigere lige at knipse med kameraet.

Tak, det kan være det var 999+moms, det fortaber sig i tågerne.

Men jeg er behørigt imponeret over Silverfast, og ja - det går ikke
hurtigt, men jeg tager en ramme dias'er ad gangen en gang om ugen. :)

-;o)-max

"Nicolai Lang"

> [...]
>
> Men jeg er behørigt imponeret over Silverfast, og ja - det går ikke
> hurtigt, men jeg tager en ramme dias'er ad gangen en gang om ugen. :)

Uh - no smoking, no drinking, lots of exersize and vegies-
folk som dig har tid til den slags. Mit liv er desværre baseret
på kvalitet frem for kvantitet, hellere 98 vilde år end 110 år
på gulerødder og spinat, so what hvis de ikke kan sprede min
aske ud over en økologsk mark, de køer der spiser græsset
hvor jeg er begravet, laver mælk med røde striber - ligsom
tandpastaen - det er min gave til den danske kultur. Og som
altid den er gratis.. En gang om ugen skriver du, uuu, det lyder
som et gennemsnits ægteskab, men du ved jo folk lyver på
de spørgeskemaer, heheh. ,o)-max-

Søren Friberg

-;o)-max skrev:

> Uh - no smoking, no drinking, lots of exersize and vegies-
> folk som dig har tid til den slags. Mit liv er desværre baseret
> på kvalitet frem for kvantitet,

Oh, Gud har sendt en ny Messias til jorden, haleluja.

--
Mvh Søren Friberg,
http://fotofriberg.dk - http://sfriberg.onexposure.net -

Søren Friberg

-;o)-max skrev:

> Uh - no smoking, no drinking, lots of exersize and vegies-
> folk som dig har tid til den slags. Mit liv er desværre baseret

> på kvalitet frem for kvantitet,.......................................................

Oh, Gud har sendt en ny Messias til jorden, halleluja.

Søren Blom

"jk" <johnknu...@Mail.dk> skrev

> Dit indlæg kan man ikke finde mere. Den længere smøre.

Det vil jeg gerne tro, det er også længere tid siden jeg skrev det.

> Hvorfor er den ikke god ?

Den er træls, fordi den er lang og beværelig at ahve med af gøre. Når man
bruger den, så skal man selv flytte negativet frem i scanneren, det være
hvad det er, men min erfaring er at udover, at den er unødvendig langsom, så
har dne det, desværre med at køre tæt efter 2-3 film af 36 billeder, hvor
den så skal have en pause i nogen timer før den er klar igen, samt at det
lang fra var den bedste software der fulgte med den.
Så min konklussion, skal amn bare scanne lidt engang imellem, så kan den gå
an, men til et nu-skal-jeg-scanne-alle-mine-negativer-ind projekt, der egner
den sig ikke, så er man bedre tjent med at købe en bedre, om det så er
Plustek, Minolta eller Nikon er nok mest af alt en smag sag og ens
økonomiske råderåd, personligt har ejg erfaring med både Nikon og Minolta,
som jeg godt kan anbefale, men de koster også noget mere end 990 kroner.

Søren Blom

"-;o)-max" <m...@banz09.dk> skrev

> [...]
> "Der er ingen der kender den, men den er 990,- kroner værd."
> Men undskyld Søren, jeg husker dig ikke. Scanneren er beskrevet

Max du skal ikke undskylde, jeg troede at du lagde mærke til min smily ;-)

--
God fornøjelse

Søren Blom

Steen Jakobsen

"Robert Piil" <pi...@nospam.dk> skrev i meddelelsen

Jeg har affotograferet negativer ved hjælp af et gammelt forstørrelses
apparat hvor objektivet var fjernet og et alm. fotostativ
. Keine hexerei.Resultatet synes jeg er bedre end på en billig filmscanner,
men jeg har ikke prøvet en dyr.
Det samme må kunne arrangeres til dias men det har jeg ikke prøvet da jeg
ingen dias har.

Steen.

pvirkus

On 20 Feb., 19:31, "Steen Jakobsen" <in...@post.dk> wrote:
> "Robert Piil" <p...@nospam.dk> skrev i meddelelsennews:499c35e0$0$90265$1472...@news.sunsite.dk...

Alternativ til selv at scanne kunne være www.scanpixel.dk som scanner
alle former for film og dias - priserne begynder ved DKK 0,99 pr.
billede.

Mvh.
Preben
http://www.scanpixel.dk

kon...@medieland.dk

Jeg kan kun anbefale dig at læse denne artikel, som jeg selv har skrevet.
Der står lidt om hvad du skal kigge efter, når du skal finde en god diassscanner:
https://medieland.dk/artikler/diasscanner-og-negativscanner/

Der står også lidt omkring hvordan du kan forbedre dit billedet, med det gratis program GIMP.