Kamerataske???

Langgaard

Hej

Mangler en lille flad rygsæk til mit Sony a6000 system.

Der skal ikke være så stor dybde i "sækken" da optik skal ligge ned, med modlysblænder monteret.

Formen skal være som en gammel Fjælræven rygsæk, altså rimelig flad.
Kunne, men orker ikke at ombygge en sådan.

Nogle tip!

--
Langgaard

ErikRS

Hej Leif
Hm, der er efterhånden et hav af fotorygsække på markedet mere eller
mindre skræddersyet til specifikke modeller og ikke direkte bestemt for
systemkameraer....

Noget af det bedste, man kan få er af mærket "Fancier" i King-Kong
serien. Jeg har selv den store King-Kong II 70 (nu udgået), men den er
stor - ca. 26 liter... Bruger den bl.a. til min 5D II

De er lavet i et delvis vandtæt semi-hardshell materiale med god
beskyttelse. Der medfølger desuden et regulært regnslag. Gode
skulderremme med brystspænde osv..

Den, der kommer tættest på det, du skriver, er en King-Kong XL til
€53EUR +pp. - Her nævnt som passende til bl.a. Olympus PEN E-PL/E-PM
m.fl. - Jeg købte min King-Kong II 70 hos system-Bank i Polen. Hurtig
levering.
<http://www.ebay.de/itm/Fotorucksack-Foto-Rucksack-XL-f-OLYMPUS-PEN-E-P1-E-P2-E-P3-E-PM2-E-P5-E-400-E-5-/171746666581?hash=item27fce62855>

Skal det være mindre, så er det måske noget fra "Dura Gadget", men jeg
kan ikke umiddelbart finde fotorygsække... Jeg har også en sådan til fx.
PEN E-PL6, EOS 600D. God plads til hus med påmonteret optik op til
18-200mm + 4-5 ekstra objektiver og blitz. Selve tasken er en anelse
mindre end den lille Fjellræven. God polstring, regnslag medfølger.

Et par andre alternativer...
Lowepro Photo Sport 200 AW
Lowepro Mini Trekker AW
Lowepro Flipside 400 AW
Netpriser ca. 300-500kr. +pp udenfor EU (Kina, Hong-Kong)
Netpriser ca. 400-600kr. +pp indenfor EU (Tyskland, England)

Hama Olbia 170 Photo
Hama Track Pack 190
Hama Orlando 170 Digita
Netpriser ca. 175-350kr. +pp indenfor EU (Tyskland, England)

Hm... Det var da ikke umulig, jeg kunne overtales til at sælge, da det
ikke er den, jeg bruger mest længere - nu, hvor jeg har købt en såkaldt
'city-bag', hvor jeg kan tage selve fotoindsatsen ud og istedet bruge
den som alm. skuldertaske. - Faktisk har jeg vist kun brugt den lille
rygsæk i alt 2-3 gange, så den står fuldstændig som ny.

Har det interesse, så send mig lige en mail, så kan jeg sende dig et par
billeder...

mvh. Erik Richard

Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-d...@MOVEstofanet.dk>
Openoffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org

Langgaard

Hej

jeg har set mange igennem, men er faldet over denne:

http://www.ebay.de/itm/Wasserdicht-Kamera-Tasche-Hullen-Fototasche-Rucksack-fur-DSLR-SLR-Kamera-schwarz-/221833609397?hash=item33a65040b5

Jeg kikker lige lidt videre:-)

Tak for tippene, måske jeg kan bruge din, så du må godt sende billeder!

--
Langgaard

ErikRS

Langgaard wrote:
> [...]
>
> Jeg kikker lige lidt videre:-)
>
> Tak for tippene, måske jeg kan bruge din, så du må godt sende billeder!

Den ligner meget, den jeg har - måske lige en anelse større. og så står
den her angivet til at være vandtæt, mens der følger en 'regnfrakke' med
min.

Det, du skal regne med, er, at der godt kan komme moms/told og gebyr på,
når den kommer fra Kina. - Men nogle gange går netop fototing igennnem
uden moms/told. Jeg køber jævnligt stumper og dele fra både Kina og
Hong-Kong, og indtil videre - (bank under bordet) - er jeg sluppet for
'vores fars' indgriben.

Jeg har ellers sendt dig et sæt billeder, men de er måske forsvundet i
det blå, - så jeg sender dem lige igen.:-)