Fotokøb på nettet (OT)

;o)-max-

Jeg købte en mobil telefon for mere end 10 år siden,
i Indien, jeg brugte den i 2 dage og forærede den væk.
Jeg har stadig ikke brug for sådan en, men nu kan jeg
ikke handle på nettet uden at kunne modtage sms kode,
så der er ingen vej uden om. Måske nogen har et tips
til den billigste løsning, den skal KUN bruges til at
modtage sms ved nethandel, intet andet.

ErikRS

Hvis den ikke skal andet end modtage og/ellre evt. afsende en SMS engang
imellem, så kunne en billig Doro Phoneeasy 507s være en løsning. Føtex
har den lige nu til 390kr..

<https://www.foetex.dk/elektronik-spil/mobiltelefoner/alle-mobiltelefoner/doro-phoneeasy-507s-steel/p/100197353?cmpid=aw_search_02040203032900000000&gclid=CM7Soq_S3M0CFckaGwodsFgCzw>

Såvidt jeg læser beskrivelsen, er det uden abonnement, så den vil kunne
bruges med taletidskort.

Alternativt kunne du kigge på QXL. Dér er der stadig af og til en ganske
alm. mobil til priser fra 100-400kr. afh. af mærke og model. - Her bør
du gå efter noget Sony-Ericsson. Dem har jeg gode erfaringer med gennem
de sidste 16-17 år. - Fx. w310i, w560i, w660i e.l., de har rigtig lang
batteritid, så selvom man skulle glemme at oplade et par dage, er der
stadig strøm på. - Ren stand-by tid er ca. 150 timer...

mvh. erik Ricvhard

Erik Richard Sørensen <mac-d...@MOVEstofanet.dk>
Openoffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org

Gert Nielsen

>";o)-max-" skrev i meddelelsen
Det er gratis at modtage SMS'er. (og samtaler)

Du skal have et taletidskort.
Tjekkede lige hos Telia. Forudbetaling for et eller andet. 29- for tale
eller data. Det er alt.
Helst bestilt på nettet.

Dertil en telefon.
Tag en tur i opgangen. Levetiden på en mobil er omk. 1 år.
Så der er masser i hjemmene. For 15 år siden var SMS'en opfundet.

Så er du kørende for 29- og en flaske et eller andet.

Jeg har da selv en - men postvæsenet er ikke som i gamle dage ;o)
Gert

;o)-max-

On 05-07-2016 20:13, Gert Nielsen wrote:

> [...]
>
> Så er du kørende for 29- og en flaske et eller andet.
>
> Jeg har da selv en - men postvæsenet er ikke som i gamle dage ;o)

Jep - det lyder ikke helt uoverskueligt, jeg finder en gammel sag
og køber et kort til 29 kroner, hvis det er det der skal til.

Gert Nielsen

>";o)-max-" skrev i meddelelsen

>Jep - det lyder ikke helt uoverskueligt, jeg finder en gammel sag
>og køber et kort til 29 kroner, hvis det er det der skal til.

Husk lige at mobilen skal være uden SIM lås.
Hvis der er lås på, kan den fjernes, men det er lettest hvis den er uden SIM
lås.
Værdien af en over 5 år gammel mobil er ca. 0- værd.
Gert

;o)-max-

On 06-07-2016 18:12, Gert Nielsen wrote:

> [...]
> SIM lås.
> Værdien af en over 5 år gammel mobil er ca. 0- værd.

Naboen har en jeg kan få, skal nok være på omkring sim lås -
tak for hjælpen ;o)