Lave et konturbillede

Per Andreasen

Til min slægtsforskning vil jeg meget gerne lave en slags konturbillede af
nogle familiebilleder, hvor mange personer er repræsenterede. Fx et
sølvbryllupsbillede. Dette billede vil jeg gemme sammen med det originale
billede. Jeg vil så på konturbilledet sætte navne på de enkelte personer,
hvorved de måske kan genkendes af andre end mig. Til formålet har jeg ud
over de til Win10 medfølgende funktioner Paint Shop Pro 9.0, som jo sagtens
burde kunne bruges. Jeg kan bare ikke lige finde ud af hvordan man
fremstiller et konturbillede, silhuetbillede eller hvad det nu hedder. Jeg
har ingen problemer med at anbringe navne på udvalgte steder på billedet. Er
der en eller anden, der kan hjælpe mig?

På forhånd tak Per Andreasen

Mortensens

Per Andreasen har bragt dette til os:
Desværre kan jeg ikke hjælpe, jeg har nemlig selv præcis samme problem,
blot har jeg Adobe Elements 12 til rådighed - Er der hjælp at hente til
det?

Mortensen

Gert Nielsen

>"Mortensens" skrev i meddelelsen
Jeg er noget i tvivl om jeg kan hjælpe. jeg kører med PS og LR. ;o)
I min bog er konturbillede en stregtegning langs kontraster.
Silhuet er omrids fyldt med sort.

Kontur ligger oftest som et filter - effekter. (her Photoshop CC), mon ikke
det er det samme i Elements.

Picassa 3 har blyantstegning i effekter. det er gratis og måske det
letteste. Hentes på nettet.
Gert