Krigen i mod sukker

;o)-max-

England indførte en sukker afgift i forrige måned og nu kommer
USA med en forbedret mærkning af tilsat sukker i fødevarer, sidste
år kom WHO med skrappere anbefalinger, optimalt 5% af det daglige
kalorie indtag i form af tilsat sukker, men som de skriver, det er
der ikke mange mennesker der kan overholde, så det er mere henvendt
til industrien, det er på tide at ændre opskrifterne.

Som jeg ser det er det meget fornuftige tiltag, der bør sende de
rigtige signaler til lande hvor økonomien boomer i Asien og Afrika,
hvor sukkerholdige fødevarer stormer frem og hvor selv ernærings læger
ikke har fokus på sukker. De ved alt om fedt og motion, men blir helt
blanke når man spørger indtil sukker. Det er også en vanskelig balance,
når man har et landbrug der producerer enormt meget sukker.

https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2016/05/20/why-the-sugar-industry-hates-the-fdas-new-nutrition-facts-label/

langga...@gmail.com

Hej Max

Er du ved at se om der overhovedet er nogen der ser billederne i denne gruppe, eller om du kommer til at lukke og slukke:-)
I de gode gamle dage havde du haft "netpolitiet" på nakken. Det havde nu også sin charme, jeg savner lidt de ophedede debatter.

--
Langgaard

;o)-max-

Knyt sylten, spadser -- Er du glad nu ;o)

Edmund

Din gamle ven trækker nok gerne en sidste gang i snoren :-)

--
Mvh Edmund