Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Klargøring af billeder til kritik

0 views
Skip to first unread message

Jacob Pedersen

unread,
Oct 24, 2007, 7:43:34 AM10/24/07
to
Hej Folkens

Hvis jeg nu er blevet så tosset at jeg kunne finde på at vise nogle af mine
skud frem, kun 3 uger efter jeg blev den glade indehaver af et Canon 40D
(mit første "rigtige" kamera) , hvordan skal jeg så gøre, for at ramme et
rimeligt kompromis mellem at formindske fil-størrelsen (de fylder 2-4 mb i
fuld opløsning som jpg) og bevare mest mulig kvalitet?

Jeg har et resize tool fra microsoft powertoys, hvor jeg kan sætte den
ønskede størrelse og bevare forholdet mellem højde og brede - og filerne
krymper til 10% ved samme opløsning, men er det så godt nok?
Og er det ikke bedre at sænke opløsningen en del i stedet, og forsøge at
bevare mest mulig kvalitet, da det jo ikke er nemt at overskue noget der
ligner 2400 x 3200 pixels på en skærm alligevel?
Men hvad skal jeg bruge til det, som (helst) er gratis - det skal ikke kunne
klippe eller noget som helst.

Jeg vil nok gerne starte med at vise de rå billeder - altså uden nogen form
for efterbehandlig - da jeg ikke har et klap forstand på alle de muligheder
alligevel, og jeg kun syntes at det vil gøre det svært for beskueren at
vurdere hvad der skyldes at jeg ikke kan tage billeder, og hvad der skyldes
at jeg ikke aner hvilke funktioner i fx photoshop elements der gør hvad.

Jeg vil gerne starte med at vise uredigerede billeder, fordi det er vigtigt
for mig, først at lære at tage billeder, og når det så er i orden, bliver
det meget sjovere at bruge tid på at lære at gøre dem endnu bedre. Det vil
også gøre det muligt for andre at komme med kvalificerede forslag til hvad
jeg skal starte med ændre i mine billeder.

På forhånd tak for hjælpen - fra en glad nybegynder


--
mvh
Jacob Pedersen


;o)-max-

unread,
Oct 24, 2007, 8:49:42 AM10/24/07
to

"Jacob Pedersen"

> Hej Folkens
>
> Hvis jeg nu er blevet så tosset at jeg kunne finde på at vise nogle af mine skud frem,
> kun 3 uger efter jeg blev den glade indehaver af et Canon 40D (mit første "rigtige"
> kamera) , hvordan skal jeg så gøre, for at ramme et rimeligt kompromis mellem at
> formindske fil-størrelsen (de fylder 2-4 mb i fuld opløsning som jpg) og bevare mest
> mulig kvalitet?
>
> Jeg har et resize tool fra microsoft powertoys, hvor jeg kan sætte den ønskede størrelse
> og bevare forholdet mellem højde og brede - og filerne krymper til 10% ved samme
> opløsning, men er det så godt nok?
> Og er det ikke bedre at sænke opløsningen en del i stedet, og forsøge at bevare mest
> mulig kvalitet, da det jo ikke er nemt at overskue noget der ligner 2400 x 3200 pixels
> på en skærm alligevel?
> Men hvad skal jeg bruge til det, som (helst) er gratis - det skal ikke kunne klippe
> eller noget som helst.

Start med at resize til ca 800 pixel på den længste led, det er imo rigeligt
til almindelig vudering, der er sikkert delte meninger om det, der imo en
uvane at lægge enormt store billeder til offentligt skue.


>
> Jeg vil nok gerne starte med at vise de rå billeder - altså uden nogen form for
> efterbehandlig - da jeg ikke har et klap forstand på alle de muligheder alligevel, og
> jeg kun syntes at det vil gøre det svært for beskueren at vurdere hvad der skyldes at
> jeg ikke kan tage billeder, og hvad der skyldes at jeg ikke aner hvilke funktioner i fx
> photoshop elements der gør hvad.
>
> Jeg vil gerne starte med at vise uredigerede billeder, fordi det er vigtigt for mig,
> først at lære at tage billeder, og når det så er i orden, bliver det meget sjovere at
> bruge tid på at lære at gøre dem endnu bedre. Det vil også gøre det muligt for andre at
> komme med kvalificerede forslag til hvad jeg skal starte med ændre i mine billeder.
>
> På forhånd tak for hjælpen - fra en glad nybegynder
>
>
> --
> mvh
> Jacob Pedersen

Uhm tjoe tjae - det lyder som om du spørger efter et udvidet fotografisk kursus,
det er nok lige ambitiøst nok. Gør dit bedste og få krit og foreslag til forbedringer,
det første foreslag kommer her. Få dig et billed behandlings program og lær de
grundlæggende ting. En af mine venner her, har bedt mig lære ham at lave
websites, jeg har rådet ham til at læse hjælpefilerne i det software han bruger,
og køber et par lære bøger, det tip vil jeg også give dig. Det er lettere når folk
taler nogenlunde samme sprog, så de grundlæggende ting må du sætte dig ind
i før det gir nogen menning. ;o)-max-


Torben Andresen

unread,
Oct 24, 2007, 8:52:11 AM10/24/07
to
> Jeg vil nok gerne starte med at vise de rå billeder - altså uden nogen
> form for efterbehandlig ....

Jeg synes du skal redigere billederne, inden du viser dem frem. Gør det
allerbedste du kan. Du får garanteret forslag til forbedring alligevel.
Resize til 800-900 pixels på den længste led.

/Torben

Jacob Pedersen

unread,
Oct 24, 2007, 10:36:38 AM10/24/07
to

";o)-max-" <m...@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse
news:471f3f20$0$90271$1472...@news.sunsite.dk...

> Start med at resize til ca 800 pixel på den længste led, det er imo
> rigeligt
> til almindelig vudering, der er sikkert delte meninger om det, der imo en
> uvane at lægge enormt store billeder til offentligt skue.

Ok - og der er ikke den store forskel på hvordan billedet bliver gemt igen
med de forskellige programmer?

>> Jeg vil gerne starte med at vise uredigerede billeder, fordi det er
>> vigtigt for mig, først at lære at tage billeder, og når det så er i
>> orden, bliver det meget sjovere at bruge tid på at lære at gøre dem endnu
>> bedre. Det vil også gøre det muligt for andre at komme med kvalificerede
>> forslag til hvad jeg skal starte med ændre i mine billeder.

> Uhm tjoe tjae - det lyder som om du spørger efter et udvidet fotografisk

> kursus,
> det er nok lige ambitiøst nok. Gør dit bedste og få krit og foreslag til
> forbedringer,
> det første foreslag kommer her. Få dig et billed behandlings program og
> lær de
> grundlæggende ting. En af mine venner her, har bedt mig lære ham at lave
> websites, jeg har rådet ham til at læse hjælpefilerne i det software han
> bruger,
> og køber et par lære bøger, det tip vil jeg også give dig. Det er lettere
> når folk
> taler nogenlunde samme sprog, så de grundlæggende ting må du sætte dig ind
> i før det gir nogen menning. ;o)-max-

Det var faktisk lige præcis det jeg ville undgå, ved at vise uredigerede
billeder - så folk kun skulle tage stilling til hvordan mine billeder så ud,
og netop ikke, hvordan jeg brugte photoshop el. lign - da det er alt for
tidligt!

Hvis jeg viser redigerede billeder, aner i jo ikke hvad der er fakta og hvad
der er "fusk" - og jeg vil gerne have nogenlunde styr på kameraet og motivet
først, da jeg syntes det er alt for omfattende at lære det hele på en gang -
man skal kravle før man kan gå ved du nok ;-)

Men mange tak for hjælpen!

--
mvh
Jacob Pedersen


Jacob Pedersen

unread,
Oct 24, 2007, 10:40:48 AM10/24/07
to

"Torben Andresen" <t...@sdu.dk> skrev i en meddelelse
news:ffnf5t$sfg$1...@news.net.uni-c.dk...

> Jeg synes du skal redigere billederne, inden du viser dem frem. Gør det
> allerbedste du kan. Du får garanteret forslag til forbedring alligevel.
> Resize til 800-900 pixels på den længste led.

Er det ligegyldigt hvilket program jeg bruger til at resize?

Mit problem er, at jeg har prøvet at rode med photoshop elements, og uanset
hvor nænsomt jeg syntes jeg går til værks, og hvilke ting jeg stiller på, så
syntes jeg enten ikke det hjælper eller at det bliver værre (= meget
tydeligt at det er ændret)
Og jeg syntes det er en stor omgang at sætte sig ind i både hvordan man
tager billederne, og hvordan man redigerer dem, for som jeg opfatter det, så
er det utroligt hvad man kan med efterbehandling.

Et andet problem er, at de billeder jeg syntes er mine bedste, dem ved jeg
ikke hvad jeg skulle ændre på - jeg kan jo ret godt li' dem som de er, og så
er det ret nemt at lave dem værre :-)

Men tak for hjælpen!

--
mvh
Jacob Pedersen


Erik.W

unread,
Oct 24, 2007, 11:53:23 AM10/24/07
to
Hej Jacob

Du kan jo starte med at smide et enkelt billede op i 800-960 pixels
bredde, så vil jeg da gerne give et bud på, hvordan det kunne gøres
bedre. - Jeg er ikke største ekspert, men lidt kan jeg da hjælpe med.
Det vigtigste at være klar over er vel at man ikke kan lære det hele på
een gang.


Mvh Erik.

--
Venlig hilsen Erik.W


Anders Houmark

unread,
Oct 24, 2007, 1:31:28 PM10/24/07
to

"Jacob Pedersen" <jacob*spam*@*spam*eculture.dk> skrev i meddelelsen
news:471f598e$0$15881$edfa...@dtext01.news.tele.dk...

>
> "Torben Andresen" <t...@sdu.dk> skrev i en meddelelse
> news:ffnf5t$sfg$1...@news.net.uni-c.dk...
>
>> Jeg synes du skal redigere billederne, inden du viser dem frem. Gør det
>> allerbedste du kan. Du får garanteret forslag til forbedring alligevel.
>> Resize til 800-900 pixels på den længste led.
>
> Er det ligegyldigt hvilket program jeg bruger til at resize?
>
> Mit problem er, at jeg har prøvet at rode med photoshop elements, og
> uanset hvor nænsomt jeg syntes jeg går til værks, og hvilke ting jeg
> stiller på, så syntes jeg enten ikke det hjælper eller at det bliver værre
> (= meget tydeligt at det er ændret)

Du må vise os nogle eksempler på hvad "der er galt" og det originale
billede, samt beskrivelse af hvad du har lavet.

> Og jeg syntes det er en stor omgang at sætte sig ind i både hvordan man
> tager billederne, og hvordan man redigerer dem, for som jeg opfatter det,
> så er det utroligt hvad man kan med efterbehandling.

Tag her i starten og bare øv dig på at tage billeder. Drop redigeringen, men
blev dus med teknikken i kameraet, så du ved hvad de forskellige knapper
gør, hvad ændring af ISO tallet betyder for dine billeder osv osv. Så kan du
tage redigeringen bagefter.. hvis du da synes det er for meget på en gang.


> Et andet problem er, at de billeder jeg syntes er mine bedste, dem ved jeg
> ikke hvad jeg skulle ændre på - jeg kan jo ret godt li' dem som de er, og
> så er det ret nemt at lave dem værre :-)

Vis dem frem for os, så skal du nok få at se/høre hvad der kan laves om! ;-)
Tag alle kommentarer med et gren salt. Hvis der er nogle som er personlige
og du ikke lige bryder dig om det, så overse deres svar. Det kan være svært
i starten men du skal nok få det lært :)

Du må bare i gang med at vise os nogle billeder hehe

Mvh


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Ove Kjeldgaard

unread,
Oct 24, 2007, 2:04:01 PM10/24/07
to
Erik.W <Eri...@Surfmail.dk> wrote:

>Du kan jo starte med at smide et enkelt billede op i 800-960 pixels
>bredde, så vil jeg da gerne give et bud på, hvordan det kunne gøres
>bedre. - Jeg er ikke største ekspert, men lidt kan jeg da hjælpe med.
>Det vigtigste at være klar over er vel at man ikke kan lære det hele på
>een gang.
>

Jeg mener ikke nogen har nævnt at man altid bør gemme det originale billede fra
kameraet - så kan man altid starte helt forfra når/hvis noget går helt galt
under redigeringen.


--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Gert Medom

unread,
Oct 25, 2007, 1:08:50 AM10/25/07
to
Jacob Pedersen skrev:

Tillykke med din 40D. Dejligt kamera.

> Hej Folkens


>
>
> Jeg har et resize tool fra microsoft powertoys, hvor jeg kan sætte den
> ønskede størrelse og bevare forholdet mellem højde og brede - og filerne
> krymper til 10% ved samme opløsning, men er det så godt nok?
> Og er det ikke bedre at sænke opløsningen en del i stedet, og forsøge at
> bevare mest mulig kvalitet, da det jo ikke er nemt at overskue noget der
> ligner 2400 x 3200 pixels på en skærm alligevel?
> Men hvad skal jeg bruge til det, som (helst) er gratis - det skal ikke kunne
> klippe eller noget som helst.

Jeg har læst at en skærm ikke gengiver mere end ca. 96 DPI. Man bør
generelt når man lægger indhold ud på nettet tænke på, hvor lang tid det
tager besøgende at indlæse siden. Min tommelfinger regel siger 100-150
KB pr. billede.


>
> Jeg vil nok gerne starte med at vise de rå billeder - altså uden nogen form
> for efterbehandlig - da jeg ikke har et klap forstand på alle de muligheder
> alligevel, og jeg kun syntes at det vil gøre det svært for beskueren at
> vurdere hvad der skyldes at jeg ikke kan tage billeder, og hvad der skyldes
> at jeg ikke aner hvilke funktioner i fx photoshop elements der gør hvad.

Hvis jeg skal drille lidt vil det sige at du skal lægge Raw filer op
;-). Jpg-billeder er behandlede af kameraet..På biblioteket står der
masser af god litteratur og venter! Tag et hæfte eller en mindre bog med
tips. Der er kommet et par udmærkede generelle bøger om DSLR.


>
>
> På forhånd tak for hjælpen - fra en glad nybegynder
>
>
> --
> mvh
> Jacob Pedersen
>
>


--
Mvh
Gert Medom Madsen
Ny hjemmeside: http://www.Gertmedom.net
Min fotoblog: http://Gertsfoto.wordpress.com

;o)-max-

unread,
Oct 25, 2007, 12:04:45 AM10/25/07
to

"Jacob Pedersen"

> Det var faktisk lige præcis det jeg ville undgå, ved at vise uredigerede billeder - så
> folk kun skulle tage stilling til hvordan mine billeder så ud, og netop ikke, hvordan
> jeg brugte photoshop el. lign - da det er alt for tidligt!
>
> Hvis jeg viser redigerede billeder, aner i jo ikke hvad der er fakta og hvad der er
> "fusk" - og jeg vil gerne have nogenlunde styr på kameraet og motivet først, da jeg
> syntes det er alt for omfattende at lære det hele på en gang - man skal kravle før man
> kan gå ved du nok ;-)
>
> Men mange tak for hjælpen!
>
> --
> mvh
> Jacob Pedersen

Det er lidt som med tryllekunstnere, der vuderer andre tryllekunstnere,
de kender alle hemmelighederne, men nyder stadig den kunstneriske
udførelse. Så du skal ikke bekymre dig, her er mange der kigger lige
igennem dit "fusk". Pointen er at præsentere det der er din vision (så
godt du nu kan) og argumentere for den. Et uredigeret billede, har ikke
megen værdi, lidt som at stå med en bunke uld fra et nyklippet får,
og kalde det en sweater. ;o)-max-


Jacob Pedersen

unread,
Oct 25, 2007, 2:12:07 AM10/25/07
to
";o)-max-" <m...@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse
news:472026c8$0$90271$1472...@news.sunsite.dk...

> Det er lidt som med tryllekunstnere, der vuderer andre tryllekunstnere,
> de kender alle hemmelighederne, men nyder stadig den kunstneriske
> udførelse. Så du skal ikke bekymre dig, her er mange der kigger lige
> igennem dit "fusk". Pointen er at præsentere det der er din vision (så
> godt du nu kan) og argumentere for den. Et uredigeret billede, har ikke
> megen værdi, lidt som at stå med en bunke uld fra et nyklippet får,
> og kalde det en sweater. ;o)-max-

Point taken

Hvis det er sådan i vil ha' det, så varer det nok en rum tid endnu inden jeg
vil vise noget frem - dvs når jeg syntes mine redigerede billeder er synligt
bedre end de rå.

Det er jeg vel nødt til, hvis rå billeder ingen værdi har, for andre end mig
altså ;-)

mvh
Jacob Pedersen


Jacob Pedersen

unread,
Oct 25, 2007, 2:17:24 AM10/25/07
to
"Anders Houmark" <sunsi...@andersh.dk> skrev i en meddelelse
news:471f8172$0$90275$1472...@news.sunsite.dk...

>> Mit problem er, at jeg har prøvet at rode med photoshop elements, og
>> uanset hvor nænsomt jeg syntes jeg går til værks, og hvilke ting jeg
>> stiller på, så syntes jeg enten ikke det hjælper eller at det bliver
>> værre (= meget tydeligt at det er ændret)
>
> Du må vise os nogle eksempler på hvad "der er galt" og det originale
> billede, samt beskrivelse af hvad du har lavet.

Så må jeg på den igen - hvis jeg ikke er tilfreds, gemmer jeg ikke en
redigeret version - så jeg har kun 1 redigeret billede på lager. Der prøvede
jeg at lysne hjørnerne, fordi optikken og jeg, ikke var enige om lysniveauet
(dårlig optik siger nogen - dårlig fotograf ikke at kende sit udstyrs
begrænsninger siger andre ;-) I hvert fald er der en menu i photoshop
elements udelukkende til kamera-korrektion som jeg nok skal blive dus med.

>> Og jeg syntes det er en stor omgang at sætte sig ind i både hvordan man
>> tager billederne, og hvordan man redigerer dem, for som jeg opfatter det,
>> så er det utroligt hvad man kan med efterbehandling.
>
> Tag her i starten og bare øv dig på at tage billeder. Drop redigeringen,
> men blev dus med teknikken i kameraet, så du ved hvad de forskellige
> knapper gør, hvad ændring af ISO tallet betyder for dine billeder osv osv.
> Så kan du tage redigeringen bagefter.. hvis du da synes det er for meget
> på en gang.

Jeg er netop i fuld gang med at blive dus med kameraet, og der er
efterhånden ikke så mange indstillinger jeg ikke har rodet med - det jeg
gerne ville nu, var at vise hvad jeg fik ud af kameraet, så jeg kunne høre
om det var helst skævt, eller kun halvdårligt ;-)

Jeg har læst en masse om optageteknik, og har efterhånden ret godt styr på
hvad de forskellige begreber dækker over, men jeg kan ikke læse mig til om
mine billeder er gode!

>> Et andet problem er, at de billeder jeg syntes er mine bedste, dem ved
>> jeg ikke hvad jeg skulle ændre på - jeg kan jo ret godt li' dem som de
>> er, og så er det ret nemt at lave dem værre :-)
>
> Vis dem frem for os, så skal du nok få at se/høre hvad der kan laves om!
> ;-)
> Tag alle kommentarer med et gren salt. Hvis der er nogle som er personlige
> og du ikke lige bryder dig om det, så overse deres svar. Det kan være
> svært i starten men du skal nok få det lært :)
>
> Du må bare i gang med at vise os nogle billeder hehe

Nogen gode forslag til hvor jeg kan uploade dem til?

tak for hjælpen!

mvh
Jacob Pedersen


Jacob Pedersen

unread,
Oct 25, 2007, 2:18:19 AM10/25/07
to
"Erik.W" <Eri...@Surfmail.dk> skrev i en meddelelse
news:mn.c4317d7a0...@Surfmail.dk...

> Du kan jo starte med at smide et enkelt billede op i 800-960 pixels
> bredde, så vil jeg da gerne give et bud på, hvordan det kunne gøres
> bedre. - Jeg er ikke største ekspert, men lidt kan jeg da hjælpe med.
> Det vigtigste at være klar over er vel at man ikke kan lære det hele på
> een gang.

Tak!
Det var lige hvad jeg ledte efter :o)

Har du et bud på hvor jeg kan uploade det til?

mvh
Jacob Pedersen


Jacob Pedersen

unread,
Oct 25, 2007, 2:29:39 AM10/25/07
to
"Gert Medom" <Gert....@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4720246d$0$1956$ba62...@nntp02.dk.telia.net...

> Tillykke med din 40D. Dejligt kamera.

Ja, det er det indtryk jeg får, når jeg hører hvad andre syntes - jeg selv
aner det ikke, for jeg har ikke noget lignende at sammenligne med.

> Min tommelfinger regel siger 100-150 KB pr. billede.

Så er det plug-in jeg har i dag nok velegnet til opgaven - resized til noget
der kan være i en 1024x768 kasse fylder de typisk 75-125 kb

> Hvis jeg skal drille lidt vil det sige at du skal lægge Raw filer op ;-).
> Jpg-billeder er behandlede af kameraet..På biblioteket står der masser af
> god litteratur og venter! Tag et hæfte eller en mindre bog med tips. Der
> er kommet et par udmærkede generelle bøger om DSLR.

Jeg er i gang med at læse en masse.
Jeg har lånt politikens store fotobog, eller hvad den nu hedder, og købt
politikens store bog om digital fotografering - politikens bog om digital
fotografering har jeg haft i flere år, men jeg ville gerne vide mere.

Jeg er igennem alt det tekniske med kameraet og div. indstillinger og deres
betydning, og har øvet mig en del - tælleren er da snart nået til 2500 på
godt 3 uger.

Nu er jeg så ved at læse noget om forskellige motiver/billeder....ferie,
portrætter, natur, landskab ect..og til sidst er der så en masse sider om
billedredigering - jeg har valgt at tage det i en fart hvor jeg kan prøve
tingende af, efterhånden som jeg læser om det, da jeg kan huske meget mere
af det når jeg er færdig på den måde.

Anders Houmark

unread,
Oct 25, 2007, 4:44:20 AM10/25/07
to

"Jacob Pedersen" <jacob*spam*@*spam*eculture.dk> skrev i meddelelsen
news:47203514$0$15897$edfa...@dtext01.news.tele.dk...


>
> Jeg er netop i fuld gang med at blive dus med kameraet, og der er
> efterhånden ikke så mange indstillinger jeg ikke har rodet med - det jeg
> gerne ville nu, var at vise hvad jeg fik ud af kameraet, så jeg kunne høre
> om det var helst skævt, eller kun halvdårligt ;-)
>
> Jeg har læst en masse om optageteknik, og har efterhånden ret godt styr på
> hvad de forskellige begreber dækker over, men jeg kan ikke læse mig til om
> mine billeder er gode!

De skal vises frem, så får du andre folks mening :-)

>
> Nogen gode forslag til hvor jeg kan uploade dem til?

Findes der ikke stadig flere gratis hjemmesider rundt omkring på nettet? ved
ikke om man kan finde sådan noget på gratisting.dk heh


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Christian Cederberg

unread,
Oct 25, 2007, 4:51:50 AM10/25/07
to
On Thu, 25 Oct 2007 08:18:19 +0200, "Jacob Pedersen"
<jacob*spam*@*spam*eculture.dk> wrote:


>Har du et bud på hvor jeg kan uploade det til?

www.frac.dk tilbyder 25 MB gratis webplads. Dette skulle være
tilstrækkeligt til 20-40 billeder, efter de er resizet og komprimeret.

--
Med venlig hilsen
Christian Cederberg
Besøg min side med damplokomotivfotos http://www.damplokomotiv.dk/
For mig stoppede udviklingen hos DSB 31. maj 1970.

Erik.W

unread,
Oct 25, 2007, 12:24:37 PM10/25/07
to
Følgende er skrevet af Jacob Pedersen:

> "Erik.W" <Eri...@Surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:mn.c4317d7a0...@Surfmail.dk...
>
>> Du kan jo starte med at smide et enkelt billede op i 800-960 pixels bredde,

> Tak!


> Det var lige hvad jeg ledte efter :o)
>
> Har du et bud på hvor jeg kan uploade det til?

http://imageshack.us/ der kan du smide det op uden at registrere eller
noget som helst og du kan linke direkte til billedet. Utroligt men
sandt :-)

Hvis de andre brokker sig over at du lægger et uredigeret billede, så
må du jo bede dem om at lave et OTD til dk.fritid.foto.behandling :-)

Mvh Erik

--
Venlig hilsen Erik.W


Thomas Corell

unread,
Oct 26, 2007, 2:53:37 AM10/26/07
to
Erik.W wrote:
> Følgende er skrevet af Jacob Pedersen:
>>
>> Har du et bud på hvor jeg kan uploade det til?
>
> http://imageshack.us/ der kan du smide det op uden at registrere eller
> noget som helst og du kan linke direkte til billedet. Utroligt men
> sandt :-)

There is no such thing as free lunch... "linke direkte" er med det
forbehold at man ikke kun ser billedet, men det indpakkes i et hav af
reklamer. Om det er noget man accepterer som en del af præsentationen af
sit billede er selvf. op til ens egen vurdering.

Slutteligt får jeg kryb af at skulle acceptere betingelser hvori der
indgår "ImageShack® Terms of Service are subject to change without
notice.". Det er næsten "skriv under her, det ovenover udfylder vi selv
senere".

Men til prisen er det som den slags nu en gang er.

--
Don't waste space

0 new messages