Eftermiddagens skud fra dyrehaven

Hans Kruse

Thomas, Jesper, Mogens og jeg var i dyrehaven i eftermiddag. En herlig
eftermiddag med tilstrækkelig regn til aftestning af weather sealing, ja det
må være noget Jesper har opfundet til ture i dyrehaven :-) Men efter at vi
fik det afprøvet, så klarede det op og blev helt dejligt vejr. DMI kan ikke
få ret 100% hver gang...

Det blev til lidt billeder, start her
http://www.pbase.com/hkruse/image/85584305/original

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Anders Houmark

"Hans Kruse" <hans....@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> det må være noget Jesper har opfundet til ture i dyrehaven :-) Men efter
> at vi fik det afprøvet, så klarede det op og blev helt dejligt vejr. DMI

Flot skud. Baggrunden ligner nærmest, at den er malet med pensel :-)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Hans Kruse

"Anders Houmark" <sunsi...@andersh.dk> wrote in message

Tak for det.
Mvh,
Hans

Pico

Det er en af de gange hvor man ønsker sig en 500 mm :-)
Jeg undres dog over IMG_6003, der er et sæt bagben og lidt krop med, det
plejer ikke at ligne dig Hans ?
--
MVH
Pico

Mogens Hansen

"Hans Kruse" <hans....@mail.tele.dk> wrote in message

> Thomas, Jesper, Mogens og jeg var i dyrehaven i eftermiddag. En herlig
> eftermiddag

Jeps.
Det er bestemt ikke min hjemmebane, men jeg lærte en god del på turen - også
om behandling af billeder.

[8<8<8<]

> Det blev til lidt billeder, start her
> http://www.pbase.com/hkruse/image/85584305/original

Ja - det er flotte billeder.

Jeg må hellere bidrage med lidt fra dagen:
http://www.hansen4.dk/fotoalbum/thumbnails.php?album=63
Ikke overraskende, er det svært at nå Hans' niveau :-)
Alle billederne er taget med "vidvinkel" :-)

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Bo Bjerre

-dejlig holdning til teler: en 300mm er "vidvinkel ;-)
-må man bruge TC til en vidvinkel ?

Bo //

Mogens Hansen

"Bo Bjerre" <B...@fjernes-sarek.dk> wrote in message

[8<8<8<]

> -dejlig holdning til teler: en 300mm er "vidvinkel ;-)

Det mobbede de andre, som brugte 500mm, mig med :-)

> -må man bruge TC til en vidvinkel ?

Jeps.
Den var med - men blev ikke brugt.

Bo Bjerre

-samme erfaring her: når der er for lidt lys er det bedre at beskære et
billede taget med en halvlang tele, og så finde sig i resultatet, end
det er at sætte en TC på. Så er der for alvor IKKE lys nok, og
rysteuskarpheden trænger sig på i værre grad end den først omtalte
løsning. Derfor bruger jeg kun TC, når jeg er sikker på at der er lys nok,

Bo //

Thomas Sass Pedersen

"Hans Kruse" <hans....@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja, en herlig tur må man sige, det burde gentages til næste år ;o) Lidt
billeder fik jeg da også taget, et lille udvalg er disse:

http://www.tsp-photo.com/2007-09-14/2007-09-14.htm

Tak for gennemgang af Lightroom og hyggeligt selskab

Med venlig hilsen
Thomas Sass Pedersen
www.tsp-photo.com

Thomas Sass Pedersen

"Mogens Hansen" <moge...@dk-online.dk> skrev i en meddelelse

> "Hans Kruse" <hans....@mail.tele.dk> wrote in message
>
> Jeps.
> Det er bestemt ikke min hjemmebane, men jeg lærte en god del på turen -
> også om behandling af billeder.

Man må da sige, at det er gået ganske fint på udebanen. Behandlingen af
billeder var meget interessant, jeg har hidtil ikke brugt lightroom, men det
skal jeg da til, det virker som om, at det går meget stærkere end at skulle
hele turen igennem PS hver gang.

> [...]
> Ikke overraskende, er det svært at nå Hans' niveau :-)
> Alle billederne er taget med "vidvinkel" :-)

Hans kan nogle tricks, det er der ingen tvivl om, håber selv på, at kunne nå
hans niveau engang i fremtiden (jeg skal gøre hvad jeg kan i hvert fald
;o)). Nu er du så ikke den eneste der er udstyret med en vidvinkel, det var
kun fordi Max havde været flink nok og låne mig hans 500mm at jeg var
nogenlunde med i brændviddekapløbet ;o)

Jan Boegh

Thomas Sass Pedersen skrev i 46ed457a$0$90274$1472...@news.sunsite.dk
dette:

> Lidt billeder fik jeg da også taget, et lille udvalg er disse:
>
> http://www.tsp-photo.com/2007-09-14/2007-09-14.htm

Ja, de har det jo med lidt at ligne hinanden, alle disse brølende kronhjorte
(hvorfor er der ingen, der nævner begrebet sofastykker - dette her er da
vist arketypen).

Interessante er imo:
http://www.tsp-photo.com/2007-09-14/2007-09-14-IMG_0943.jpg
der giver en fin feeling af bevægelse. Rent kompositoresk er det et kup, at
hele flokkens rygge tilsammen på forunderlig vis udgør en næsten perfekt
bue.
og
http://www.tsp-photo.com/2007-09-14/2007-09-14-IMG_0818.jpg
der jo ligefrem er helt humørfyldt.

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Message has been deleted

Jan Boegh

Thomas Sass Pedersen skrev i 46ed6f76$0$90276$1472...@news.sunsite.dk
dette:

> De stod nærmest og skreg på at blive fotograferet, får man en bedre
> positur? At jeg så har mishandlet billedet med at skyde på ISO 1600,
> underbelyst med en blænde (der skulle hentes igen) og så videre, det
> er en anden sag :o)

Jeg har det nok sådan, at når jeg synes at fortælling og komposition i et
billede ringer, så har jeg en tilbøjelighed til mere eller mindre at se
stort på teknikken. Derimod fylder den gevaldigt, når billedet er
uinteressant.

Hans Kruse

"Mogens Hansen" <moge...@dk-online.dk> wrote in message

> [8<8<8<]
>
> Ja - det er flotte billeder.

Tak for det.

> Jeg må hellere bidrage med lidt fra dagen:
> http://www.hansen4.dk/fotoalbum/thumbnails.php?album=63
> Ikke overraskende, er det svært at nå Hans' niveau :-)
> Alle billederne er taget med "vidvinkel" :-)

Der er et par udmærkede billeder imellem. Kan godt se du er lidt handicappet
med vidvinklen på full frame :-)
Mvh,
Hans

Hans Kruse

"Thomas Sass Pedersen" <sa...@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> http://www.tsp-photo.com/2007-09-14/2007-09-14.htm
>
> Tak for gennemgang af Lightroom og hyggeligt selskab

Selvtak, det var en god dag. Jeg synes du har fået nogle gode skud. Du
skulle jo selvfølgelig have fundet "fidusen" med at tage den TC af
500mm'eren noget tidligere og så glemme den anden "fidus" med at
udereksponere ;-)
Jeg har taget alle mine på evaluative (aka. matrix måling) og +0EV. Det gør
jeg iøvrigt stort set altid.
Mvh,
Hans

Hans Kruse

> Det var også det jeg selv faldt for, ville faktisk gerne have haft mere
> motionblur, men hvad, sådan blev det ikke, kronhjorten jeg legede med
> lykkedes ikke efter hensigten (syntes nok, at Hans snakkede om, at 1/5 i
> lukker på en 500mm og en kronhjort der bevæger sig ikke dur, endnu engang
> må jeg erkende, at han ved noget den mand)

Hehe, ja det er ikke værd at lægge i galleriet, men kan alligevel ikke lade
være med at vise den http://www.pbase.com/hkruse/image/85833407/original
1/13s på monopod inde mellem træerne og lidt skarpt er da ikke så ringe? :-)

> [...]
> positur? At jeg så har mishandlet billedet med at skyde på ISO 1600,
> underbelyst med en blænde (der skulle hentes igen) og så videre, det er en

Det er vist en dårlig vane ....
Mvh,
Hans

Hans Kruse

"Pico" <Selve...@hotmail.com> wrote in message

Nej, det er vel rigtigt :-) jeg blev fristet, men er de væk
http://www.pbase.com/hkruse/image/85585673/original
Mvh,
Hans

Hans Kruse

> [...]
> det må være noget Jesper har opfundet til ture i dyrehaven :-) Men efter
> at vi fik det afprøvet, så klarede det op og blev helt dejligt vejr. DMI

Jeg har lagt nogle nye op.

F.eks. http://www.pbase.com/hkruse/image/85835744/original
http://www.pbase.com/hkruse/image/85835749/original
http://www.pbase.com/hkruse/image/85835748/original
http://www.pbase.com/hkruse/image/85835746/original
Mvh,
Hans

Pico

Hans Kruse wrote:
> "Pico" <Selve...@hotmail.com> wrote in message

> Nej, det er vel rigtigt :-) jeg blev fristet, men er de væk
> http://www.pbase.com/hkruse/image/85585673/original

Ja for pokker, nu er det et exelent billede.
--
MVH
Pico

ksk

> [...]
>
> http://www.tsp-photo.com/2007-09-14/2007-09-14.htm
>
> Tak for gennemgang af Lightroom og hyggeligt selskab

EJ det er fanden ikke fair at genmen din billedere i HK tråd NY
billledere NY tråd -- ellers kan vi små dumme ikke følge med

KsK