Nødfrimærker

flemming

Så er der et helark til salg hos Bruun Rasmussen, men pt. er siden gået ned.

flemming

Den torsdag den 26. februar 2015 kl. 16.25.39 UTC+1 skrev flemming:
> Så er der et helark til salg hos Bruun Rasmussen, men pt. er siden gået ned.

Her ligger det forbudte helark:

http://www.bruun-rasmussen.dk/search.do?pg=1&t=c&iid=300732879&cid=603137&mode=detail

Toke Nørby

:-)
Det ser ud til, at auktionen er aktiv nu.

I betragtning af det postyr, oplysningerne om hele ark skabte i "sin"
tid, da mærkerne kom til salg. må man sige, at det er usædvanligt, at
det bliver sat til salg hos BR. Men hvad pokker.

Jeg hørte den gang om flere helark i Norge og i Danmark.

Jeg googlede "nødfrimærke" og fandt bl.a. Svend Waevers indlæg, hvor
han havde samlet bl.a. nogle af mine "guldkorn" ;-) om nødfrimærket:

http://www.ezz.dk/278752-nodfrimaerker-pa-lauritz-com

Her er en god kilde til at finde artikler om nødfrimærket i vores
tidsskrifter:
http://grenaaposthistorie.dk/wp-content/uploads/litteratur_liste.pdf
(Peter Schweizers artikel i Skilling 4/1991 anbefales).

Hvad så nu? Med den igangværende succesfulde nedbrydning af det danske
postvæsen, er der vel næppe nogen af "etatens" ansatte, der hverken
husker dem eller gider at interessere sig for den slags papir længere.

Mvh
Toke
--
Toke....@Norbyhus.dk
Læs om "Skivearket" og "Skibsgrisens Flugt"

Toke Nørby

Toke Nørby <Toke....@Norbyhus.dk> wrote:

> [...]

http://www.bruun-rasmussen.dk/search.do?pg=1&q=n%25F8dfrim%25E6rke&iid=300732879&mode=detail

...snip
>Hvad så nu? Med den igangværende succesfulde nedbrydning af det danske
>postvæsen, er der vel næppe nogen af "etatens" ansatte, der hverken
>husker dem eller gider at interessere sig for den slags papir længere.

Det var så ikke helt rigtigt. Filatelisten.dk har taget sagen op

http://filatelisten.dk/ (pr. 06.03.2015)

og henviser bl.a. til:

http://kunstnyt.dk/brh-stamps.html som bl.a. henviser til lauritz.com:
http://www.lauritz.com/da/auktion/ark-noedfrimaerker-danmark-1963/i395950/
og
http://danfil.dk/uploads/pdf/1414077861_skilling_193.pdf

så "sagen" ruller lidt videre (nok en gang :-)

flemming

Den torsdag den 26. februar 2015 kl. 16.25.39 UTC+1 skrev flemming:
> Så er der et helark til salg hos Bruun Rasmussen, men pt. er siden gået ned.

Jeg kan så tilføje, at jeg den 27. februar skrev til PostDanmark, men endnu ikke har fået et svar:

TIL HVEM DET MÅTTE VEDRØRE

Jeg har tidligere interesseret mig for de såkaldte nødfrimærker og ved, at der ifølge PostDanmark ikke findes lovlige helark til salg.

Men måske har den situation ændret sig, for jeg kan se, at auktionsfirmaet Bruun Rasmussen i øjeblikket har et helark til salg:

http://www.bruun-rasmussen.dk/search.do?pg=1&t=c&iid=300732879&cid=603137&mode=detail

Af filatelistiske grunde er jeg nysgerrig, så jeg håber, I vil sende mig en kort orientering om baggrunden.

med venlig hilsen

Flemming Chr. Nielsen

m...@unitedpress.dk

Den torsdag den 26. februar 2015 kl. 16.25.39 UTC+1 skrev flemming:
> Så er der et helark til salg hos Bruun Rasmussen, men pt. er siden gået ned.

Hvem kan sætte mig i kontakt med ham som har 4 ark på lager ?
Tak

Brian Fogh
m...@unitedpress.dk