2 RBS

a_to...@hotmail.com

Der ser ud til at være lidt stille her - men jeg prøver alligevel om der er hjælp at hente.

Jeg har netop købt dette mærke fra en samlet i Canada
https://1drv.ms/f/s!AnGB4Ts9a8a4gXvMn3rh8GUGcSux

"Sølvpapir testen" viser ikke noget forhøjet bundtryk så jeg tror det er en Thiele.

Nogen der kan hjælpe med at indentificere det yderligere?

På forhånd 1000 tak,
Torben

svend waever

Hej Torben
Fik du nogensinde svar på dit spørgsmål?
mvh
Svend

Jens Krogsgaard Handest

Hej Torben
Mærket er en helforfalskning, en af de ældre med både bundtryk og vandmærke. Et af kendetegnene ved denne forfalskning er netop vandmærket som mere ligner en flue end en krone. Stemplet er også lidtr specielt da den midterste prik er meget stor. Mærket har store marginaler skåret efter blå linier i hjørnerne udenfor mærkebilledet. Disse finder man ikke på de ægte mærker. Posthornet ligner ikke helt det på de ægte mærker, tragten er f.eks alt for lille. Stregen mellem POST og hornet består på forfalskningen af to hvide pletter, hvor det er en bindestreg på det ægte mærke!
Mvh Jens K. Handest