AFA DK 22a: 2. tryk, pos. 49 postfrisk m. carl aage møller-attest

flemming

Jeg har i de beskedne rester af min samling det nævnte mærke, og da jeg forleden var på biblioteket, så jeg AFA Danmark 2015 på hylden. Jeg kiggede naturligvis efter, og så vidt jeg kan se, er mærket generelt noteret til 5.000, - kr.

Jeg ved godt, at AFA-priser er meget fiktive, men alligevel: sidst stod det vist til 3.500, så hvorfor er det mærke tilsyneladende blevet efterspurgt?

Et hurtigt kig i kataloget viser, at "priserne" ellers stort set står stille.

mvh.

Flemming

Jet

AFA-Katalogværdi som var salgspris for et frimærke, hos de 2 stenrige mænd i MP Bruunsgade i Aarhus, den ene hed Poulsen, fra pålidelig kilde var begge stenrige :-)
Især får de rigtig mange bibliotekspenge for at være redaktør af deres kataloger som står på alle bibliotekerne. Nu har Nordfrim overtaget men svjv får Aarhus stadig bibliotekspengene, det var aftalen i handelen ?
Man kan sige at det er som hos Bruun Rasmussens aktioner, værdien er 10.000 kr, men startprisen er 5.000 kr. Rigtig mange frimærkehandlende solgte til halv-AFA . I dagens frimærkeverden, skal man være meget heldig med at få 20% af AFA på en auktion :-)

Toke Nørby

Jet <jetr...@gmail.com> wrote:

> [...]
>Man kan sige at det er som hos Bruun Rasmussens aktioner, værdien er 10.000 kr, men startprisen er 5.000 kr. Rigtig mange frimærkehandlende solgte til halv-AFA . I dagens frimærkeverden, skal man være meget heldig med at få 20% af AFA på en auktion :-)

Ja, men så er man også heldig. Jeg synes ikke at man får meget mere
end 10 % af katalogpriserne og så skal det gerne være luksus-stemplede
mærker.

Frimærkesamleriet går efter min opfattelse en grum tid i møde. Næh,
lad os samle på mobilporto i stedet. Hvem kan præstere en (an)samling
af mobilportobreve med spændende kvalificerede forsendelser og breve
til schældne destinationer, så man hæver dommernes pointtildelinger op
til over 85 point? Eller har jeg misforstået mobilportoen?

Hvad angår bibliotekspengene, står Lars Boes stadig på listen:
http://www.bibliotekspenge.dk/forfatter/Lars_Boes
I 1998 fik han en bagatel af 756.961,47, men i 2014 får han kun sølle
91.723,00 :-)

Daugaard figurerer ikke på listen over modtagere, så du har nok ret i,
at Lars Boes har en aftale med Daugaard.
Mvh
Toke
--
Toke....@Norbyhus.dk
Læs om "Skivearket" og "Skibsgrisens Flugt"