Normalt når man smider et link, så plejer man at citere noget derfra. Komme
med sin egen holdning/mening om emnet og så indbyde til en diskution...
--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk
Det er som de øjne der ser det, jeg syntes ikke det ser "spor mistænkeligt
ud". Som alle nok ved har og er Australien hærget at voldsomme brande.
Millioner af dyr er gået tabt. Linket er til en side hvorfra man kan hjælpe
økonomisk dem, der gør et kæmpe arbejde for at redde overlevne tilskadekomne
dyr efter brandene. Læser man hjemmesiden igennem, så står der jo hvad det
er man støtter.
lh
> Det er som de øjne der ser det, jeg syntes ikke det ser "spor
> mistænkeligt ud". Som alle nok ved har og er Australien hærget at
> voldsomme brande. Millioner af dyr er gået tabt. Linket er til en side
> hvorfra man kan hjælpe økonomisk dem, der gør et kæmpe arbejde for at
> redde overlevne tilskadekomne dyr efter brandene. Læser man
> hjemmesiden igennem, så står der jo hvad det er man støtter.
Når en man ikke umiddelbart ved hvem er skriver et link uden nogen
form for tekst bør man blive mistænksom. Bare det at gå ind på en
hjemmeside kan give en masse bøvl med virus og det der er værre. Så
det er en god ide altid lige at skrive hvad det er man poster et link
til.
Og selvom initialerne lh er kendte i dyregrupperne, så er det meget
nemt for andre at misbruge.
Mvh Trine
--
Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde
http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg
Alle link udne forklaring er mistænkelige. Sidst tog det 1½ time at komme af
med virus igen - det gør man kun en gang.
> Som alle nok ved har og er Australien hærget at voldsomme brande.
> Millioner af dyr er gået tabt. Linket er til en side hvorfra man kan
> hjælpe økonomisk dem, der gør et kæmpe arbejde for at redde overlevne
> tilskadekomne dyr efter brandene.
Hvad med de mennesker, der har mistet deres hjem?
>Læser man hjemmesiden igennem, så står der jo hvad det er man støtter.
Først når man klikker - og det gør man ikke, hvis man en gang har brugt
timer på at reparere skaderne.
Mvh Maria
Ærgerligt, men man _skal_ ikke klikke på linket. Man må godt lade være.
> Hvad med de mennesker, der har mistet deres hjem?
Der findes andre organisationer til dem, og det vil være off topic i denne
gruppe.
Tak, Frandsen
Nemlig, og det gør jeg også. Men det ville nu være almindelig høflighed at
skrive hvad man har smidt et link om, og hvorfor man mener at det skal
læses.
>
>> Hvad med de mennesker, der har mistet deres hjem?
>
> Der findes andre organisationer til dem, og det vil være off topic i denne
> gruppe.
Ja, det er bare så hysterisk med hjælp til dyr, når så mange mennesker
lider.
Mvh Maria
Hvorfor er det "kun" menneskene der har førsteret på denne jordklode! Den
holdning har jeg til gengæld aldrig forstået.
Mange af brændene var menneskeskabt. Dyrene antænder ikke brande. Det er
noget der kan diskuteres til evighed.
Jeg har det helt fint med der er hjælp til både mennesker OG dyrene. Vi skal
være her alle sammen.
lh
Det har du helt ret i Lene. Der er allerede samlet mange millioner ind til
de stakkels mennesker, der har mistet hus og hjem. Det er forfærdeligt for
dem der har mistet alt, men derfor er det også godt at der er nogle der
tænker på dyrene. De er trods alt også hårdt ramt, og trænger til noget
hjælp fra godhjertede mennesker, så der er så absolut ikke noget forkert i
at tænke på de firbenede også. Det er jo det man kalder empati, og det
gælder alle levende væsener, mennesker såvel som dyr.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats
Her er noget der ligner, dog i mindre målestok, men også rigtig grimt. Man
brænder vegetation af for at få plads til en vej, og samtidig brænder man en
masse dyr levende. :-(
http://www.payvand.com:80/news/09/mar/1021.html
--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark
Åh nej Ulrik. Hvor er det grusomt. Hvad er det dog for en verden vi
efterhånden lever i ? Jeg kan godt forstå at vejbyggeri er nødvendigt mange
steder, men var det nu også nødvendigt at gå så drastisk til værks ?
Stakkels dyr. :-( Der uddør i forvejen så mange dyrerarter hvert år på
grund af menneskers uforstand, og der bliver desværre nok først gjort noget
ved det når det er for sent, og dem der er borte kommer aldrig tilbage - et
uhyggeligt perspektiv.
Suk... ja meget. :-( Vi er alt for mange og alt for destruktive. Jeg har
efterhånden svært ved at tage menneskers lidelser så meget mere alvorligt
end dyrs, som det er politisk korrekt at gøre. Så dejlige er vi sq heller
ikke. Vi er overalt, vil erobre hver en beboelig plet på kloden for næsten
enhver pris, uden hensyn til ret meget andet end os selv. Øv!
Iøvrigt vil jeg gætte forsigtigt på at de mennesker der er blevet kvæstet i
Australiens brande nok skal blive behandlet. Så deres lidelser skal der nok
blive taget hensyn til. Selvfølgelig har mange haft materielle tab, men det
har jeg svært ved at kalde decideret 'lidelse', selvom det også er hårdt. Så
jeg synes det er et OK initiativ at forsøge at hjælpe nogle af de dyr der
lider pga. brandene.