Hvad siger en Gås ????

Jesper Laursen

Hej !

Min Nevø har fået en skoleopgave
hvor de skal fortælle hvad de forskellige dyr siger

eks.
hundene siger vov vov
fuglene siger pip pip
kattene siger miav

men hvad dælen siger en gås ???
jeg ved de kan hvæse hvis de er aggresive
men kvadre de eller hvad ?

Håber en eller anden kan løse vores mysterie

Hilsen Jesper

--
!!! Slet ordet FJERN i min E-mail adresse
eller vil jeg ikke kunne modtage jeres mails !!!

Rinnie Ilsøe

"Jesper Laursen" <jespe...@laursen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> men hvad dælen siger en gås ???
> jeg ved de kan hvæse hvis de er aggresive
> men kvadre de eller hvad ?

Gånk gånk vil jeg kalde det!

Rinnie
http://www.flatcoated-retriever.dk

Anita Abildgaard Jensen

Min kæreste mener de båtter ;-)
ligesom et horn (båt båt)

Dorte R.M. Hansen

On Wed, 5 Nov 2003 15:34:34 +0100, "Jesper Laursen"
<jespe...@laursen.mail.dk> wrote:

>men hvad dælen siger en gås ???
>jeg ved de kan hvæse hvis de er aggresive
>men kvadre de eller hvad ?
>
>Håber en eller anden kan løse vores mysterie

Jaejoh - min støvede hukommelse siger mig, at jeg som barn lærte, at
de sagde gæk gæk gæk... En flok af dem larmer iøvrigt meget bedre end
en vagthund :-) På engelsk har jeg ofte set deres lyd beskrevet som
honk honk.

Hjerteligst
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

KatjaStrofen

> [...]
> jeg ved de kan hvæse hvis de er aggresive
> men kvadre de eller hvad ?
>
> Håber en eller anden kan løse vores mysterie

Hej Jesper - prøv i dk.kultur.sprog - de ved den slags ting. :)

katja

god...@gmail.com

Gæs skræpper.
Man siger, kvinder er dumme som en gås.
Hvorfor? Fordi de skræpper op hele tiden.