Har min hund fået en hashpsykose?

Lone Svendsen

Hej med jer,

Det er pinligt, men ret tragisk. Forleden aften havde jeg besøg af mine
venner. Vi sad og røg noget hash (det gør vi ikke så tit) og 'for sjov' gav
en af mine veninder min hund en klump. Den spiste klumpen og blev ret
mærkelig. Problemet er at den her to dage senere stadig er meget mærkelig,
virker forvirret og bange.

Det hører med til historien, at vi før at har givet den en lille klump hash,
fordi det var så sjovt at se den "tumle omkring", men virkningen har altid
været midlertidig. Kan det være at den har fået en hashpsykose? Jeg er ret
bekymret.... hashens virkning lader jo til at være permanent..

Venlig hilsen

Lone Svendsen

Gitte & Thorleif

Mener du det her alvorligt ?
Har tanken om dyrlæge faldet dig ind.
Jeg kan ikke tage dette indlæg alvorligt. Ingen menneske med sin sunde
fornuft, kan vel finde på sådan noget, eller er jeg naiv?
Gitte
"Lone Svendsen" <lo...@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Lone Svendsen

> Mener du det her alvorligt ?

Desværre ja.

> Har tanken om dyrlæge faldet dig ind.

Ja, selvfølgelig. Men jeg kommer fra en by hvor alle kender hinanden. Så
hvis jeg gik til dyrlægen ville folk finde ud af at jeg ryger (altså kun
sjældent, men alligevel..)

> Jeg kan ikke tage dette indlæg alvorligt. Ingen menneske med sin sunde
> fornuft, kan vel finde på sådan noget, eller er jeg naiv?

Vi havde jo aldrig tænkt på at det skulle komme så vidt. Men ja, i
bakspejlet virker det ret dumt.

Venlig hilsen,

Lone

Eva Schmidt

Hvis dit indlæg virkelig er alvorlig ment og ikke et forsøg på at være
morsom, ja så skulle du vist holde igen med hashen inden den totalt
ødelægger din hjerne!
Men meget kunne tyde på, at det allerede er for sent.
Et er, at man selv vil ryge sig dum og skæv, men at lade det gå ud over
hunden, det er altså for langt ude.

Eva

Lone Svendsen <lo...@post.tele.dk> skrev i en news:9ujdmi$cgb$1...@sunsite.dk...

Marianne Hellemose

Hej Lone
Ja din hund kan sagtens have fået en hash-psykose,
tag den en tur til dyrlægen snarest.

OG et "surt opstød" har du overvejet at skifte dine
venner ud eller finde et nyt hjem til den stakkels
hund, istedet for at mishandle den (og det synes
jeg du gør) mennesker har deres frie vilje til at vælge
om de vil være skæve eller ej, din hund stoler på
at du gør/vil det bedste for den, og så gør du sådan
noget L***

--
Marianne

Hellemose Somali
ska...@telefona.dk

Some people have lives, -others have cats

Lone Svendsen

> OG et "surt opstød" har du overvejet at skifte dine
> venner ud eller finde et nyt hjem til den stakkels
> hund,

Jeg har altid været god ved min hund. Jeg har da også hørt om folk der giver
deres hund en slat øl uden at der skete noget. Og jeg havde da aldrig troet
at hash kunne have sådan en dårlig virkning.

Venlig hilsen

Lone

Nina El Falaki

Hej Eva

Da jeg har kommet i kredse med drankere, narkomaner, hashrygere m. m. undrer
det mig ikke, hvis man har givet hunden hash.

Til Lone

Kan du så se at komme til dyrlægen i en fart!!!! At du bliver genstand for
offentlig sladder, har du selv bestilt, men det skal vel ikke gå ud over
hunden.

For øvrigt kunne du jop også tage til nabobyen, ik'?
--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

"Eva Schmidt" <saf...@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

$$

Og så er FB skurken? hahaha

Lone Svendsen

> [...]
> hunden.
> For øvrigt kunne du jop også tage til nabobyen, ik'?

Det dur ikke. Jeg bor stadig hos mine forældre, og de ville nok spørge hvad
jeg skulle med Rolf i så lang tid.

Jeg havde håbet at der var nogen herinde, der havde en løsning eller havde
prøvet det samme.

Håber på jeres hjælp...

Venlig hilsen

Lone

Marianne Hellemose

sjovt at du skulle nævne det, når jeg lige kigger maillisten
igennem så dukker din signatur kun op 2 gange, begge
her til aften, jeg er slet ikke i tvivl om du har "været
her før" under andre signaturer, og det er da ok at
bruge forskellige signaturer, men vi er nogle stykker
der godt tør stå ved det vi siger og mener, med vores navn, det er nemmere
at gemme sig under forskellige
betegnelser, så jeg har nogle forslag hvis du skulle
løbe tør, så er det bare at spørger

Helle Andersen

"$$" <qq1...@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3c0d4087$0$25400$edfa...@dspool01.news.tele.dk...

> Og så er FB skurken? hahaha

Billig kommentar der!

Når jeg ser efter ser jeg slet ikke dit navn i denne
tråd, og så bryder du ind med sådan en billig
kommentar til allersidst..

Tys tys

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Joan Frederiksen

Har tænkt at det måtte være en spøg og efter noget overvejelse er jeg endnu
ikke helt overbevist om andet. Men giver nu alligevel et svar.

Lone man ligger som man har redt og derfor må du tage konsekvensen af det du
har gjort.
Nogle af de svar du giver i denne tråd....... damn girl - er du helt fra
snøvsen?
Hvordan fanden kan du synes at det er sjovt at lade din hund æde
hashklumper?
Hvordan kan du tro at der ikke ville ske noget ved det?
Dine forældre må ikke vide noget og bla bla bla og så håber du at nogle her,
har en løsning. Jeps du HAR fået svar - til dyrlægen med hunden.
Og så lige et spørgsmål: Hvad ville du sige til at nogen fyldte dig med
noget, som du blev dårlig af - og så bare lod dig sejle din egen sø????
Tag dog lige noget ansvar *Grrr*

Nå men er stadig ikke sikker på, om du er en joker. Og hvis du er - så er
det en syg form for humor du har.

/Joan

Anne-Marie Prange Madsen

> [...]
> deres hund en slat øl uden at der skete noget. Og jeg havde da
aldrig troet
> at hash kunne have sådan en dårlig virkning.

Sig mig en gang .. er du rigtig klog... eller er det bare rablet
totalt for dig.. ja tilgiv mig .. jeg har virkelig svært ved at
forestille mig at du kan være god ved en hund når du selv i din
vildeste hashrus kan finde på at give din hund hash .. og at nogle
fjolser er så dumme at give deres hund øl eller noget som helst andet
berettiget da ikke dig til at give hunden hash .. fordi andre stjæler
i Kvickly legaliserer det ikke at jeg stjæler i Netto ..

Jeg synes hurtigst muligt du skulle finde et andet hjem til vovsen ..
eller skifte dine venner ud og selv stoppe rygningen .. gad vide om
det at man med fuld overlæg giver hunden hash ikke kan sammenlignes
med dyremishandling ??Få den hund til dyrlæge og det kan ikke ske
hurtigt nok .. hellere i dag end i morgen .. mvh Ami

Annette Skovbon

En ting er at du er uansvarlig med dit eget liv, men ligefrem at ødelægge en
forsvarsløs hun grænser til ja, jeg har aldrig før hørt noget så
modbydeligt...!!!
FÅ DEN HUND TIL DYRLÆGE NU! Det er FULDSTÆNDIG ligemeget med hvilke rygter der
går om dig bagefter, bare du er så voksen at du i det mindste tager ansvaret
for din handling og får din hun til en dyrlæge!
Skuffende at folk som dig har dyr,- hårde ord,- men jeg mener dem af hele mit
hjerte!!!

Støt Alle Dyrs Ret, få et dyreværnspoliti på http://www.dyreret.dk

--
Posted from 0x503f77b0.virnxx5.adsl-dhcp.tele.dk [80.63.119.176]

Torben Molbech

> det at man med fuld overlæg giver hunden hash ikke kan sammenlignes
> med dyremishandling ??

Ville det kunne meldes som dyremishandling?

> Få den hund til dyrlæge og det kan ikke ske
> hurtigt nok .. hellere i dag end i morgen ..

Det har hun jo sagt, at hun ikke vil. Hvis hunden fortsat er i koma, og hun
nægter at sende den til dyrlæge pga frygt for rygter, så må det vel kunne
kaldes for dyremishandling. Eller hvad?

Men okay, jeg må nu alligevel sige, at jeg også har givet min hund en sjat
øl i ny og næ. Men selvfølgelig ingen hash. Og den har ikke taget skade.

/Torben

Terrarieforeningen AHS - Aktive Herpetologers Sammenslutning, box 121, DK- 9400 Nr. Sundby

Hej
Tjahhh. Kunne det mon være den berygtede person der jævnligt sender
forargenede mails. Jeg er ikke sikker på den sædvanlige "underskriften" men
er det ikke noiget med klatten eller sådan noget.
Jeg kan næppe tro at dette indlæg er seriøst!

mvh Ivan

Tina

9400 Nr. Sundby" <ahs.k...@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
men
> er det ikke noiget med klatten eller sådan noget.
> Jeg kan næppe tro at dette indlæg er seriøst!

Mener du Lakken? Og Lakken2, som han/hun senere dukkede op under?

Tina

Marlene

Lone Svendsen <lo...@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ujdmi$cgb$1...@sunsite.dk...

> [...]
> en af mine veninder min hund en klump. Den spiste klumpen og blev ret
> mærkelig. Problemet er at den her to dage senere stadig er meget mærkelig,

ER DU FULDSTÆNDIG SINDSSYG? OVERVEJ AT FÅ DIN HUND FJERNET FRA DIT HJEM!!!

Marlene.

Marlene

Lone Svendsen <lo...@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ujf08$g69$1...@sunsite.dk...

Øh - HELLO!!!! Mere vil jeg egentlig ikke skrive.............

Marlene.

Marlene

Marianne Hellemose <ska...@telefona.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0d47e5$0$10679$4d4e...@read.news.dk.uu.net...

> sjovt at du skulle nævne det, når jeg lige kigger maillisten
> igennem så dukker din signatur kun op 2 gange, begge
> her til aften, jeg er slet ikke i tvivl om du har "været
> her før" under andre signaturer

Ha, ha, det var også det første, der slog mig............ Og ja, det er da
ok at have den mening, man nu engang har, så det er da lidt synd, at man
skal bruge andre navne og initialer i stedet for at bruge sit andet
navn......... Men.......... Nej, jeg ville til at skrive, hvorfor
vedkommende bruger forskellige navne, men det kan jeg vist ikke tillade
mig................

Vh. Marlene.

Pernille Lauridsen

Er det vigtigere hvad andre folk tænker, end din hunds velfærd???
Du har jo truffet det valg at ryge hash. Så må du vel oxo stå ved din
handling??
Hund har ikke truffet et bevist valg. Du er den "klogeste og derfor at du er
"herren" og har ansvaret overfor dens velbefindende.

--
Venlig hilsen
Praxis©

Grit Wessel

> Ja, selvfølgelig. Men jeg kommer fra en by hvor alle kender hinanden. Så
> hvis jeg gik til dyrlægen ville folk finde ud af at jeg ryger (altså kun
> sjældent, men alligevel..)

Helt ærligt! Det skal da ikke gå ud over din hund, at du har opført dig
tåbeligt. Hvis du ikke vil gå til den lokale dyrlæge, så må det være muligt
at finde en, der ligger længere væk - hellere køre 30-50 km (eller hvor
langt du mener det er nødvendigt) end at lade hunden lide.
Og hvis du ikke har bil, så tag en taxa (ja, jeg ved godt det er dyrt, men
din hund har altså fortjent det)

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Anne-Marie Prange Madsen

"Marlene" <r...@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ER DU FULDSTÆNDIG SINDSSYG? OVERVEJ AT FÅ DIN HUND FJERNET FRA DIT
HJEM!!!

> Marlene.

Pigebarnet mener jo selv at hun er god ved hunden .. og undlader
dyrlæge åbenbart også for at forældrene ikke skal få noget at vide ..
men hvilke forældre er det der kan have sin datter boende under samme
tag og ikke vide at pigebarnet og hendes venner ryger hash ..Gad vide
om ikke sagen var noget for Alle Dyrs Ret .. for helt sikkert er det
da at der er tale om ren dyremishandling at give sin hund hash .. og i
endnu højere grad ikke at få et sygt dyr dyrlægebehandlet .. hvad
søren kan man gøre i sådan en sag ..??
mvh Ami

Lone Svendsen

> Tjahhh. Kunne det mon være den berygtede person der jævnligt sender
> forargenede mails. Jeg er ikke sikker på den sædvanlige "underskriften"
men

Nu er jeg altså træt af at høre om FP, klatten eller hvem det nu er I tror
jeg er. Jeg har ikke en eller anden syg humor (jeg ville ønske jeg havde),
men jeg har et reelt problem.

Faktum er at er hunden får det dårligere og dårligere, og jeg bliver nødt
til at hjælpe den. MEN JEG KAN IKKE gå til dyrelæge. I kan kalde mig egoist,
men mine forældre er ret strenge, så det går simpelthen ikke at de fandt ud
af det.

Jeg håber på konstruktive forslag til hvordan jeg selv kan hjælpe den. Det
haster altså !

Venlig hilsen

Lone

Marlene

Lone Svendsen <lo...@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ujdmi$cgb$1...@sunsite.dk...

Af en eller anden mystisk årsag er mit svar til dig - sendt for ca. en time
siden - ikke kommet med (????), men det lød således:

"ER DU FULDSTÆNDIG SINDSSYG? OVERVEJ AT FÅ DIN HUND FJERNET FRA DIT HJEM!!!

Marlene"

- Nu er jeg faldet lidt til ro og har også læst de andre indlæg, og jeg
begynder egentlig at bekymre mig lidt, om du overhovedet tør at gå til
dyrlæge efter at have læst vores indlæg;

kære, kære Lone, du har - forhåbentlig - fundet ud af, at det er forkert at
give din hund hash, og at du aldrig vil gøre det igen. Du må forstå, at
grunden til, at så mange reagerer på den måde som her, er, at de/vi
simpelthen elsker dyr og ikke kan holde ud, at et dyr skal have det dårligt
pga., at et menneske ikke ved, hvordan det skal behandle dyret ordentligt.
For jeg vælger at tro, at du ikke har vidst bedre; det var forkert, det du
gjorde, ja, men nu ved du bedre!!! Derfor; gå til dyrlægen - han vil ikke
reagere så kraftigt, som vi har gjort her (han har desværre nok set det
før), men vil naturligvis fortælle dig, at du ikke skal gøre det igen. Du
burde nok ikke tænke på, hvad folk siger; om dyrlægen dømmer dig osv., for
det er jo din hund, det drejer sig om, ikke dig, men hvis du gør det,
hvilket jeg helt klart fornemmer, at du gør, så stik da for søren folk en
løgn og sig, at en af dine venner gav hunden klumpen. Jeg opfordrer dig IKKE
til at lyve, for jeg mener, at man bør stå ved det, man har gjort (nå, men
det er en anden snak!), men jeg skriver dette til dig simpelthen for at få
dig til at gå til dyrelæge med hunden. Det må absolut være det vigtigste.

Og Lone, vil du så ikke være sød at skrive her igen, NÅR du har været ved
dyrelægen? Tak.

Mvh. Marlene.

Marlene

Lone Svendsen <lo...@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ukq7q$5ar$1...@sunsite.dk...

Hvordan får hunden det dårligere? Er den sløv, kaster op, eller??? Har du
kørekort? Kan du ikke bare sige, at du skal ud at køre en tur med hunden og
så tage til dyrelægen? Er det din egen eller dine forældres hund?

Men du kan jo skynde dig at ringe til dyrelægen for at høre, hvad du kan
gøre. Skriv igen.

Mvh. Marlene.

Lone Svendsen

Tak for dit lidt mere milde svar.

> Hvordan får hunden det dårligere? Er den sløv, kaster op, eller???

Den har ikke taget mad til sig i lang tid nu. Den er helt sløv, og bliver
bange når man kommer hen til den.

> Har du
> kørekort? Kan du ikke bare sige, at du skal ud at køre en tur med hunden
og
> så tage til dyrelægen?

Det går altså ikke. Du forstår slet ikke hvor strenge de er.

Venlig hilsen

Lone

Marlene

Anne-Marie Prange Madsen <woo...@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0debd0$0$10563$ba62...@nntp02.dk.telia.net...

Halløj, der var mit svar jo! (Jvf. andet indlæg fra mig).

Jeg ved heller ikke, hvad man skal gøre, men det virker som om, at Lone ikke
er ret gammel, for hvis hun var, kunne hun jo bare tage til dyrelægen alene,
og forældrene behøvede ikke at vide, hvad hunden fejlede. Jeg føler, at
denne pige skal informeres om/oplæres i, hvordan man passer en hund, for jeg
mener heller ikke, at hun bevidst er ond mod hunden (som jeg også har
skrevet i et andet indlæg). Jeg håber bare, at hun går til
dyrelægen..........

Mvh. Marlene.

Marlene

Lone Svendsen <lo...@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ukqpi$6jl$1...@sunsite.dk...

Kære Lone.

Har du prøvet at ringe til dyrlægen - du kan jo ringe til en i en anden by?
Er dine forældre hjemme nu? Forklar dyrlægen, hvordan situationen er, og
sig, at hunden har det meget dårligt - please.

Mvh. Marlene.

Anne-Marie Prange Madsen

> Faktum er at er hunden får det dårligere og dårligere, og jeg bliver
nødt
> til at hjælpe den. MEN JEG KAN IKKE gå til dyrelæge.

Det er du altså bare nødt til .. ellers vil jeg gøre alt hvad der står
i min magt for at få dig meldt som dyremishandler .. for det er
præcist det der er tale om når du giver din hund hash ..og i lige så
høj grad når du undlader at få din syge hund dyrelægebehandlet.. SE SÅ
AT KOMME TIL DYRLÆGE INDEN HUNDEN DØR!!!!

I kan kalde mig egoist,
> men mine forældre er ret strenge, så det går simpelthen ikke at de
fandt ud
> af det.

At kalde dig egoist ville være et alt for mildt ord .. du er slet og
ret dyrmishandler .. fej .. idet du ikke tør tage konsekvenserne af
dine handlinger .. du har givet hunden hash, du må så også sørge for
at hunden kommer til dyrlæge NU uanset hvad det vil koste af ballade
med dine forældre .. der vil ikke kan være så strenge endda når de
lader dig ryge hash der hjemme ... og forhåbentlig bliver de endnu
mere tossede når de hører hvorfor din hund er syg .. men hvor er dine
forældre henne .. de må jo også kunne se at hunden er syg og de har
derfor pligt til at sørge for at hunden bliver behandlet hvis du selv
er for ansvarløs til det .. Og mens du/dine forældre er ved dyrlægen
så bed ham samtidig finde et godt hjem til hunden for du har i al fald
ikke fortjent at have hunden ...

> Jeg håber på konstruktive forslag til hvordan jeg selv kan hjælpe
den. Det
> haster altså !

Det har du fået masser af ... få hunden til dyrlæge og få så dyrlægen
til at finde et nyt godt hjem til hunden ..

Ami .. der slet ikke har lyst til at skrive venlig hilsen og derfor
undlader at skrive noget ..

Marlene

Anne-Marie Prange Madsen <woo...@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0df0b5$0$2790$ba62...@nntp02.dk.telia.net...

Kære Ami.

Din holdning deler mange, men, men, men.......... Vi bliver nødt til at få
hunden til dyrelæge, og det hjælper vist ikke at skælde Lone mere ud. Jeg
tror, hun tværtimod bliver mere bange for, hvad dyrelægen og hendes forældre
vil sige.

Men ja, Lone, er dine forældre hjemme? Har du ringet til dyrelægen (det sker
der jo ikke noget ved)? Skriv venligst snart.

Mvh. Marlene.

Bettina

Hvordan tror du de vil reagere hvis hunden ender med at dø af dine stupide
lege? Hvordan vil du forklare dem det, hvis dyrlægen til den tid opdager
hvad der er sket og fortæller dine forældre det?
Det er et levende væsen du har med at gøre. Tag dog konsekvensen af dine
dumme handlinger, få den hund til dyrlægen og betal så skideballen
Det er sgu da det mindste du kan gøre, når du nu har givet den formentlig et
trauma af en anden verden + fysisk sygdom.

Bettina

"Lone Svendsen" <lo...@post.tele.dk> wrote in message

Marianne Hellemose

Hej Lone
Om det er "ægte" eller en syg joke, tjaa
jeg sidder her og ønsker at din hund bliver psykotisk
nok til at bide dig OG at det er en rottweiler eller
i den størrelse, den ENESTE mulighed for at hjælpe hunden er en DYRLÆGE. ÅH
hvis du var min datter
ville jeg tæve dig så meget at du ikke kunne huske hvem
du var, ikke fordi du ryger hash, men fordi du mishandler
et uskyldigt dyr.

Anne-Marie Prange Madsen

> [...]
ud. Jeg
> tror, hun tværtimod bliver mere bange for, hvad dyrelægen og hendes

Jeg ved ikke hvad Lone er bange for .. nok mest forældrene som hun bor
hos .. men hvor er de hende .. hvorfor reagerer de ikke overfor det
faktum at hunden er syg ..?? hvorfor tillader de at datteren ryger
hash på sit værelse osv.. et eller andet sted sidder jeg og håber at
dette er Lakkenbrev .. men tror det desværre ikke .. for så syg i
hovedet kan vel end ikke Lakken være ...

og Til dig Lone : At give sin hund hash er vanvittigt og totalt
utilgiveligt .. men nu er det sket .. og så må du handle derefter ..
atlså få hunden til dyrlæge inden den dør .. at undlade at lade et
sygt dyr dyrlæge behandle er nemlig direkte misrøgt og faktisk
strafbart .. så at gå få hunden til dyrlæge og forklare ham
situationen vil under alle omstændigheder være det bedste for både dig
og hunden ... Ami

Alex Linaa

> Den har ikke taget mad til sig i lang tid nu. Den er helt sløv, og bliver
> bange når man kommer hen til den.

> og
>
> Det går altså ikke. Du forstår slet ikke hvor strenge de er.

Vorherre bevares!!
Hvor langt vil du gå i din barnlige stupiditet for at slippe for at stå ved
dine handlinger?
Hvad hvis det var din lillebror i stedet for hunden, skulle han så også bare
ligge og rode på gulvet?

Tag dig dog sammen!!! - Hvis man mener sig gammel nok til at begå sådanne
handlinger, så er man sq også gammel nok til at stå ved dem, tage skraldet,
og få rettet miseren op.
Tag dog opgøret med dine forældre, i stedet for at være sådan et lallet
skvat. De skal nok finde ud af det alligevel, og du står dig LANGT bedre ved
at gå til bekendelse end ved at blive opdaget, både i amoralske handlinger
og løgne.
Jeg er overbevist om at dine forældre vil haste til dyrlægen sammen med dig
og hunden, og det er ikke et sekund for tidligt NU!!! - Så må du vise du har
rygrad senere, og hvem ved, der kommer nok noget positivt ud af det hele
hvis du er ærlig, i stedet for at bygge dit liv og dit forhold til
forældrene på løgn og bedrag.

DEN HUND SKAL UNDER BEHANDLING NU!!!

/Alex

Rinnie van Oosterhout

> Det dur ikke. Jeg bor stadig hos mine forældre, og de ville nok spørge
hvad
> jeg skulle med Rolf i så lang tid.

Lone for fanden... hvor gammel er du lige? Ja undskyld sproget, men når jeg
her sidder og lægger 2 og 2 sammen når jeg til den konklussion at du ikke er
særlig gammel. Du bor' ved dine forældre og fodrer hunden med Hash.

Vil du byde din hund at leve et liv i angst? Hvis ikke, så må du lige få
fingeren ud og ta' til dyrlæge... Om ikke andet så kan du da vel enten sige,
ja undskyld hvis jeg her opfordrer til at lyve, men hvis det eller er på
bekostning af hunden...
Mor, må jeg ta' hunden med til "bla bla et eller andet sted" og så kan du
være væk i et stykke tid.
Hvis det er din hund kan der da heller ikke være noget galt i at du er væk
med den i længere tid og er det dine forældres hund, så... Hvda har du gang
i... Ikke nok med at du forgifter hunde, men ligefrem ANDRE folks hunde
også... det bliver værre og værre?! Du må altså lige ta' dig sammen...
eller... Er du Lakken i forklædning??

Får du ikke fingeren ud og kommer til dyrlæge risikerer du at hunden dør
´(håber jeg ikke, men omvendt skal den jo heller ikke leve i evig angst...)
og så finder de jo nok klumpen under opduktionen eller i det mindste rester
af det i blodet... (håber jeg da!)

Rinnie (godt gal)

Marlene

Lone Svendsen <lo...@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ukqpi$6jl$1...@sunsite.dk...

Har du fået ringet til dyrelægen? Hvor stor er hunden? Er dine forældre
hjemme nu? Skriv venligst igen.

Mvh. Marlene.

Rinnie van Oosterhout

> [...]
egoist,
> men mine forældre er ret strenge, så det går simpelthen ikke at de fandt

Lone eller Lakken eller hvem du er...

Dine forældre må da kunne se på hunden der er noget galt og er de
ansvarsbevidste dyre-ejere, så tar' de den til dyrlæge og ÅH hvor jeg håber
dyrlægen finder HASH-spor i en blodprøve!! Er du en lille snot-forkælet
teenager siden du tænker på dit eget ve og vel før hundens ve og vel?

Rinnie

Rinnie van Oosterhout

Lone... siden hvornår er København Ø blevet til en lille by??

Se evt. i news:dk.fritid.dyr.hund

Rinnie

x Vuf x

Wed, 5 Dec 2001 10:41:14 +0100, Anne-Marie Prange Madsen wrote:

> [...]
>da at der er tale om ren dyremishandling at give sin hund hash .. og i
>endnu højere grad ikke at få et sygt dyr dyrlægebehandlet .. hvad

Jeg tror ikke pigen er mere end 10-12 år!

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Papillonhvalpe: 15/9 hvid/rød 1 pige
17/10 tricolour 2 piger, 1 dreng
-

Alex Linaa

"x Vuf x" <webmaster@***sonpet.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke pigen er mere end 10-12 år!

At dømme efter formuleringer og retskrivning er jeg bange for hun er
væsentlig ældre.
Jeg er også lidt nervøs for det er en Troll, som er ude på at få den Lone
der er registreret i Epost.dk bragt i fedtefadet, men hvis det nu ikke er
tilfældet, så har man jo også en dårlig smag i munden ved ikke at gøre
noget.
Er der nogen der har sendt Alle Dyrs Ret på sagen? (Der er en klokkeren
adresse i E-postkataloget)

X-FUT til dk.fritid.dyr.hund (Lad os holde os til een tråd)

/Alex

Anne-Marie Prange Madsen

"x Vuf x" <webmaster@***sonpet.com> skrev i en meddelelse

> Wed, 5 Dec 2001 10:41:14 +0100, Anne-Marie Prange Madsen wrote:

Uanset pigens alder er Alle Dyrs Ret nu orienteret om sagen
og vil undersøge den videre orientering bliver givet når formanden for
foreningen igen har kontaktet mig ... mvh Ami

Anne-Marie Prange Madsen

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse

> [...]
klokkeren
> adresse i E-postkataloget)
>
> X-FUT til dk.fritid.dyr.hund (Lad os holde os til een tråd)

Ja som du kan se et andet sted i tråden har jeg i samråd med Rinnie
sat Alle Dyrs Ret på sagen og Axel(formanden) har lovet at holde mig
orienteret .. og jeg eller Rinnie vil selvfølgelig lade vor viden gå
videre til gruppen så snart vi hører fra Axel .
mvh Ami

Lone Svendsen

> Har du prøvet at ringe til dyrlægen - du kan jo ringe til en i en anden
by?

Du kan jo se hvordan alle andre folk i gruppen reagerer. De kalder mig en
dyreplager og hvad ved jeg (du er den eneste der er venlig). Det samme vil
en dyrelæge gøre, og hvad så hvis han melder mig? Problemet er ikke så meget
at jeg ikke vil tage konsekvenserne, men det er min far jeg er bange for.
Han kan godt blive virkelig, virkelig hidsig. Ligesom når han får for meget.

> Er dine forældre hjemme nu?

Ja, men jeg har min egen indgang og de plejer ikke at komme og se til mig,
så de opdager ikke at Rolf er syg. Den plejer at være hernede hos mig.

> Forklar dyrlægen, hvordan situationen er, og
> sig, at hunden har det meget dårligt - please.

Jeg venter til imorgen. Hvis den ikke er blevet bedre bliver jeg
selvfølgelig nødt til at gøre noget. Hvis dog den bare ville spise noget.

Venlig hilsen

Lone

Joan Frederiksen

> [...]
> dyreplager og hvad ved jeg (du er den eneste der er venlig). Det samme vil
> en dyrelæge gøre, og hvad så hvis han melder mig?

Tror nu ikke at dyrlægen kalder dig en dyrplager, da du jo netop ved at
kontakte en sådan viser det modsatte.
Tro heller ikke at han melder dig, men han vil nok fortælle dig lidt om hvor
dumt det er at lade hunden æde hash.

> [...]
>
> Ja, men jeg har min egen indgang og de plejer ikke at komme og se til mig,
> så de opdager ikke at Rolf er syg. Den plejer at være hernede hos mig.

Jamen så kan jeg ikke se problemet, så er det da bare afsted til dyrlægen
med det samme. Om ikke andet, så ring til dyrlægen og få en snak

> Jeg venter til imorgen. Hvis den ikke er blevet bedre bliver jeg
> selvfølgelig nødt til at gøre noget. Hvis dog den bare ville spise noget.

Jeg synes at du har ventet længe nok, når dyr ikke spiser eller drikker så
er det sgi ikke godt

Hilsen
Joan

Torben Molbech

> [...]
> orienteret .. og jeg eller Rinnie vil selvfølgelig lade vor viden gå
> videre til gruppen så snart vi hører fra Axel .

Er det ikke lige at gå over stregen at melde pigebarnet? Tillad mig lige at
se lidt nøgternt på sagen:

Pigebarnet har givet sin hund noget hash, og det er selvfølgelig
beklageligt. Men hvis hunden havde levet ude i den vilde natur ville den nok
have oplevet værre ting. Så selvom den er syg et par dage, er den jo langt
bedre stillet end en 'vild' hund.

Det lyder som om at folk her i gruppen tillægger de små dyr uforholdsmæssig
stor betydning. Jeg har tidligere set tråde, hvor folk argumenterer imod at
aflive dyr selv, og det forekommer mig 'unaturligt'. Naturen er vel i sin
karakter barsk, og hvis en bondemand skulle finde på at aflive en kat med en
spade, så får det i hvert fald ikke mig til at råbe 'dyremishandler'. Er alt
landbrug da i så fald dyremishandling?

Det forekommer mig at vi mennesker (og specielt bymennesker) er blevet lidt
for civiliserede til at kunne forholde os naturligt til tingene.

Derudover skal man jo se problematikken i en lidt større sammenhæng:
Pigebarnet kommer jo fra en tydeligvis sørgelig familie: Det lader til at
faderen er dranker og tydeligvis ikke en person man bider skeer med (måske
slår han hende endda). Så burde vi ikke have forståelse for hendes
handlinger i lyset af hendes sociale arv? Jeg mener ... hun er jo et
menneske og selvom det er synd for et hund, er det vel mere synd for et
menneske i en ulykkelig situation, ikke sandt?

Og til sidst er der det retslige: Hvilken myndighed har en dyreorganisation?
Den har vel stort set ingen myndighed over hovedet. Og sagen er da på det
bestemteste ikke noget politiet vil tage sig af. Igen skal man jo opveje,
hvad der har højest prioritet: En hund der er ved at dø eller at fange en
gemen kriminel, der har overfaldet en gammel dame. Jeg mener i hvert fald at
dyr må komme i anden række.

/Torben

Anne-Marie Prange Madsen

> Du kan jo se hvordan alle andre folk i gruppen reagerer. De kalder
mig en
> dyreplager

Ja og med god grund .. men jo længere du venter med at kontakte
dyrlæge jo større er risikoen for at hunden dør/bliver varig skadet ..
noget andet er at du med god grund så vil kunne anklages for misrøgt
.. dvs. ikke at have bragt et sygt dyr til dyrlægen .. og det er
faktisk strafbart .. og hvordan vil dine forældre reagere hvis du får
sådan en anklage hæftet på dig ...??

men det er min far jeg er bange for.
> Han kan godt blive virkelig, virkelig hidsig. Ligesom når han får
for meget.

Ja men vær du glad for at du ikke er min datter .. for det første
ville jeg forlængst have opdaget at der var noget i vejen med hunden
og for det andet ville jeg ganske simpelt give dig et møgfald og sørge
for at du ikke fik lejlighed til oftere at fodre hunden med den slags
.. jeg ville nemlig finde et andet hjem til hunden omgående ...

> Jeg venter til imorgen. Hvis den ikke er blevet bedre bliver jeg
> selvfølgelig nødt til at gøre noget. Hvis dog den bare ville spise
noget.

I morgen kan være forsent .. det er NU og så må du tage den ekstra
pris der kommer på for som "nattakst" fordi du ikke kunne tage dig
sammen til at komme afsted i dag ..hvordan kan du holde ud at se på en
syg hund uden at gøre noget .. jeg fatter det ikke ..din kærlighed til
hunden kan næppe være særlig stor ..

Noget kunne imidlertid tyde på at du er en troll og/eller misbruger en
andens emailadr. og er det sidste tilfældet ved du formentlig at dette
også er strafbart ..

Ami

Torben Molbech

> [...]
en
> spade, så får det i hvert fald ikke mig til at råbe 'dyremishandler'. Er

Tillad mig selv at imødekomme kritik af mit udsagn:
Jeg mener *selvfølgelig* ikke at det er tilladeligt at tage sin spade og
hakke sin hamster i småstykker. Men jeg mener bare at man skal passe på ikke
at blive 'alt for dyrevenlig' i betydningen naiv og verdensfjern.

/Torben

Marlene

Lone Svendsen <lo...@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ulc61$pf9$1...@sunsite.dk...

> [...]
> at jeg ikke vil tage konsekvenserne, men det er min far jeg er bange for.
> Han kan godt blive virkelig, virkelig hidsig. Ligesom når han får for

Ja, de andre i gruppen reagerer, som jeg reagerede først. Og jo, det er også
forkert, det du har gjort, men det tror jeg godt, du ved nu. Og du ved nok
også godt, at du ikke skal gøre det mere. Men Lone, det er endnu mere
forkert ikke at gøre noget - handle. Ved at ringe til dyrelægen viser du
mod, og du viser, at du er ansvarsbevidst. Dyrelægen vil absolut ikke melde
dig. Du kan jo bare sige, at Rolf tog en klump hash, der lå på bordet. Mere
behøver dyrelægen ikke at vide. I al fald kan du ringe til dyrelægen for at
høre, om der er noget, du selv kan gøre. Din hund lider nok af væskemangel
nu og skal sikkert have en indsprøjtning.

Jeg understreger; dyrelægen dømmer dig ikke, melder dig IKKE til politiet.
Se nu at få ringet - den kan have det endnu værre i morgen. Skriv venligst
tilbage.

Mvh. Marlene.

Eva Schmidt

Nå, det er da beroligende, at du ikke synes, at en hamster, skal hakkes
ihjel med en spade. Men at aflive en kat, på denne måde er åbenbart i orden!
Jeg er ikke urolig for, at nogen skal regne dyr for "alt for meget", jeg er
snarere bekymret over, at der findes typer som dig og Lone, der ikke regner
dyr for noget.
Jeg kan ikke have ondt af Lone, hun må vel være gammel nok, omend desværre
ikke klog nok, til ikke at give sin hun hash. At hun vælger at ryge sig dum
og hjernedød, det er hendes egen sag. Og så kommer du med noget vrøvl om, at
"hvis hunden levede ude i naturen", men det gør denne hund jo altså ikke, så
hvad skal man bruge det til?
Havde kvindemennesket bare den mindste smule moral og ansvarsfølelse, så
havde hunden været til dyrlæge for længe siden.
Er du i øvrigt dyrlæge, siden du kan udtale dig om, at hunden bare vil være
syg et par dage?

Eva

Robert Eriksen

Torben Molbech wrote:

> [...]
> have oplevet værre ting. Så selvom den er syg et par dage, er den jo langt

Sjovt nok samme argument som tit bliver brugt i velfærdsdebatter.
Men hvorfor sammenligne det vi har med det der er værre, når det vi har
kunne være bedre?
Af en eller anden grund er De Vises Sten tit "det ku' være værre".

Det er nu også mit indtryk ud fra resten af tråden at der er gået et
pænt stykke over "et par dage".

> [...]
> gemen kriminel, der har overfaldet en gammel dame. Jeg mener i hvert fald at

Hvad er vigtigst. En mishandlet hund eller folk der kører 90km/t på en
80km/t landevej?
Ganske rigtig. Et spørgsmål om prioritering.

Men bortset fra det så er jeg nu rent personligt ret overbevist om det
bare er Lakken eller lignende der er igang igen.
Ikke mindst på grund af det "stakkels pige der får tæv af alkoholiseret
far"-agtige præg et af "Lone Svendsen"'s indlæg bar.

/Robert

Nina El Falaki

Hej Lone

Hvis du bor hjemme, må dine forældre da også have lagt mærke til en ændring
på hunden!!!!

Hvad med at være ærlig over for dine forældre, hvad kan der ske? Du får en
kodyl skideballe eller måske stuearrest, men det har du sg'u ærligt
fortjent. En ting er, at du leger med dit eget liv, Du må være moden nok til
at tage ansvaret, når du også leger med andres liv.

Få nu snakket ud med dine forældre, så hunden kan få hjælp.

Måske er det det her, der skal til, for at DU vågner op, måske er dette DIN
chance for ikke at ende i et misbrug. Er du ikke "mand" nok til at hjælpe
hunden, så brug hunden til at hjælpe dig selv, (så får hunden jo hjælp
samtidig), det har både du og især hunden fortjent.

Lone, få dine forældre til at maile mig, måske kan jeg være mellemmand.

(P.S. Jeg er en halvgammel "krage", hvis søn også har været på vej ud i
misbrug, men som fik "barnet" reddet i tide, så han i dag har et godt liv)

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

> [...]
> jeg skulle med Rolf i så lang tid.
>

> Jeg havde håbet at der var nogen herinde, der havde en løsning eller havde

Nina El Falaki

Nej Lone, netop, hash kan have samme virkning på dig, tænk på det.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

> [...]
troet
> at hash kunne have sådan en dårlig virkning.

Nina El Falaki

Hej Lone

Mine meget direkte og ærlige svar er faktisk også venlig ment. Det er jo
ikke kun hunden, der trænger til hjælp, det gør du også.

Ak ja din far vil sikkert det bedste for dig, men bruger helt forkerte
metoder, ingen holder op med uønskede handlinger fordi de er bange, de gør
dem i smug, ikke sandt.

Det lader til at det er din far der skal kontakte mig.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

"Lone Svendsen" <lo...@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Nina El Falaki

Hej Rinnie

Desværre tror jeg, Lone er en bange teenager, som gør noget dumt i smug
(ryger hash) netop for at glemme angsten.

Jeg har kendt flere misbrugere og ingen af dem var forkælede, snarere
tværtimod.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

"Rinnie van Oosterhout" <rin...@radioskala.dk> skrev i en meddelelse

Punish the deed,not the breed

> Er det ikke lige at gå over stregen at melde pigebarnet? Tillad mig lige
at
> se lidt nøgternt på sagen:

Nej det er da ikke i overkanten at melde hende om hun så er et "pigebarn"
eller en voksen kvinde ! så skulle man bare straffes og forbydes at have
hund !!!Nu står der ikke hvad det er for en race og det er på en måde også
ligegyldigt af hensyn til hunden gør man bare ikke sådan noget !Jeg tillader
mig at smide et link ind hvor man kan læse hvad der kan ske hvis man giver
sin hund narko http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/ en 6 årig dreng
blev bidt ihjel af 2 hunde i hamburg i 2000 da de åbnede hundene efter
aflivningen fandt de narkotiske stoffer i kroppen .Hunden bliver fuldstændig
utilregenelig hvis man putter narko i den , og der findes desværre stadig
naive mennesker der giver deres hunde øl /snaps/ hash o.s.v. De skulle bare
straffes !!Uanset alder hvis hun er gammel nok til at købe hash ,så er hun
også gammel nok til at tage sin straf!!,men desværre er vores lovgivning
stadig for blød efter min mening

Igen mangler vi hundekørekortet .

Marlene

Torben Molbech <do...@mail-me.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9uld93$s29$1...@sunsite.dk...

> [...]
> slår han hende endda). Så burde vi ikke have forståelse for hendes
> handlinger i lyset af hendes sociale arv?

Ja, der vil jeg give dig ret. Jeg er 100% enig med alle de kommentarer, der
har været, og jeg er rigtig ked af, at sådan noget sker, men det kan ikke
betale sig (for hunden), at vi bliver ved med at skælde Lone ud, for så går
hun helt i baglås; hvordan reagerer hendes forældre og dyrelægen så ikke
(vil hun tænke)? For at hjælpe hunden må vi sætte os lidt ind i hendes
tankegang og så lige dæmpe vore udtalelser en smule. Jeg beundrer
naturligvis din handlekraft, Ami, ingen tvivl om det. Men det hjælper
tydeligvis ikke at skælde Lone ud, så vi må prøve at sætte os ind i den
frygt, hun måske har over for sine forældre og rådgive/tale til hende udfra
det. Ellers holder hun sig helt væk fra denne tråd, og det vil vi jo heller
ikke have - for vi vil jo, at hun skal ringe/gå til dyrelægen, ikke?

Mvh. Marlene.

Martin Heller

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:7ZrP7.3273$z4.3...@news000.worldonline.dk...

> [...]
> eller en voksen kvinde ! så skulle man bare straffes og forbydes at have

Jeg synes nu også I overreagerer temmeligt meget. Lone er jo tydeligvis
ikke selv stolt over situationen, og det var - ifølge det oprindelige
indlæg -
ikke hende, som gav hunden hashklumpen. Med hvad og hvordan
havde du forestillet dig, at straffe hende?

> [...]
> utilregenelig hvis man putter narko i den , og der findes desværre stadig
> naive mennesker der giver deres hunde øl /snaps/ hash o.s.v. De skulle

Nu er hunden i linket jo en Pit Bull terrier (og en anden hund, som jeg ikke
har hørt om). Førstnævnte er i forvejen et aggressivt bæst, så det er måske
ikke helt rimeligt at lave sammenligningen. Desuden er der i artiklen tale
om
hård narko, mens dette er hash. Det er heller ikke rimeligt at lave en
sammenligning her.

Jeg biliger selvfølgelig ikke at man ryger sin hund skæv eller på anden
måde giver den euforiserende stoffer, men sket er sket, og det er
efter min mening at gå langt over stregen at begynde at melde
nogen for dyremishandling, fordi en hund har spist en lille klump
hash. Det ville selvfølgelig have været en god ide om Lone havde
taget hunden til dyrelægen, men mon ikke rusen går over af sig selv?
Det gør den trods alt for mennesker.

>Uanset alder hvis hun er gammel nok til at købe hash ,så er hun
> også gammel nok til at tage sin straf!!,men desværre er vores lovgivning
> stadig for blød efter min mening

Man kan straffes for at købe og besidde forskellige euforiserende
stoffer, men jeg tvivler på, at der hjemmel i loven til at straffe for
hvis ens kæledyr også tager for sig. Hvad hvis hunden havde spist
noget andet, som den heller ikke havde haft godt af? Ville du så
også mene at ejeren skulle straffes hårdt?

> Igen mangler vi hundekørekortet .

Det ville da være en god ide, ligesom det efter min mening også
burde være forbudt at holde andet end brugshunde i byer. Det var
måske områder, som det var mere relevant at gå til dyreværnsforeninger
med, istedet for at melde atypiske enkeltsager.

R. Ilsře

> Jeg synes nu også I overreagerer temmeligt meget. Lone er jo tydeligvis
> ikke selv stolt over situationen, og det var - ifølge det oprindelige
> indlæg -

Men hun er jo ikke interesseret i at gå til dyrlægen med hende da hun bor' i
en "lille" (Kbh. Ø) by...

> Desuden er der i artiklen tale
> om
> hård narko, mens dette er hash. Det er heller ikke rimeligt at lave en
> sammenligning her.

Enig! Det er som at samligne NAB-øl og Snaps hvis man sætter det lidt
firkantet op... Ikke at jeg opfordrer til at lade hashen afløse juleaftens
NAB-øl altså;)

Rinnie

R. Ilsře

> [...]
heller
> ikke have - for vi vil jo, at hun skal ringe/gå til dyrelægen, ikke?

Jammen hvor svært kan det være?? Lone lyver i hvert fald om 1 ting og det
er det, at hun bor' i en lille by... Hvad lyver hun så ellers om??

Rinnie

R. Ilsře

> Desværre tror jeg, Lone er en bange teenager, som gør noget dumt i smug
> (ryger hash) netop for at glemme angsten.

Eller gruppe-pres...

> Jeg har kendt flere misbrugere og ingen af dem var forkælede, snarere
> tværtimod.

Misbrug findes i lige stor grad i alle "klasser" og, i hvert fald hvad jeg
kan se på de unge i vores by, så er det lige så ofte de som vi i skolen
kendte som de forkælede, der er røget ud i misbrug... Flere af dem, der
sidder på salget er fra forkælelses-familierne, men det er nu en anden sag
der skal futtes over i en eller anden misbrugs-gruppe...

Tilbage til Lone, som jeg efterhånden spår' at være en Troll... Men lad os
nu se hvad der sker' videre i sagen...

Alt for meget peger imod Lone og hendes forklaring. Lad Lone og Lakken gå
ad den lykkelige "Vi (jeg) har endnu engang skabt ravage i gruppen og kan
more mig" vej. Der findes desværre så mange der har et så indholds-tomt liv
at de ikke har andet at gi' sig til end rode i grupperne og herre-hvem dog
lad dem more sig med det... Nu har vi da haft noget at skrive om de sidste
par dage! Haha

Og helt seriøst, så er os, der færdes i dyregrupperne nok de nemmeste ofre
for sådan noget, da de fleste af os brænder for dyr:) Men... Hellere hoppe i
en Troll's "fælde" end bare lade stå til, for det kan være at en af de sære
historier en dag er sande:(

Rinnie

Marianne Hellemose

Hej Torben
jeg bor på "lars tyndskids mark" ude på
bøhlandet, og hold da k*** hvor er jeg naiv
og verdensfjern, og egentlig glad og tilfreds med det,
uanset hvem man er og hvor man er bør man
have respekt for alle levende væsener, og uden på den
fjerneste måde at være særlig religiøs, så er vi altså
allesammen skabt af den samme gud

--
Marianne

Hellemose Somali
ska...@telefona.dk

Some people have lives, -others have cats

Marianne Hellemose

hej Lone
er du den Lone jeg kender, fra A*********vej 7

Mona

Kære Lone.

Hvis du ikke har mulighed for at få hunden bragt til dyrlægen,
kan du i stedet ringe til dyrlægen og høre om han vil komme til
dig. Det behøver ikke koster specielt meget ekstra. Sidste gang
jeg havde brug for dét, skulle jeg betale kr. 40,- i
kørselsgodtgørelse. Det er nok nemmest at få en dyrlæge i et
landdistrikt til at komme på sygebesøg, men hvis du bor i en stor
by, synes jeg stadig at du skal forsøge at få én til at komme til
dig.

Ved at tale med dyrlægen i telefonen og fortælle ham hvad der er
sket, kan du høre hans reaktion før du fortæller hvem du er og
hvor du bor. Så vil du stadig kunne være anonym, hvis du i løbet
af samtalen bliver bange for at han vil gå videre med sagen til
dine forældre eller andre. Hvis det sker, synes jeg du skal prøve
at ringe til en anden dyrlæge, og se om du ikke kan møde større
forståelse dér.

Hvis dyrlægen ikke må komme ind i dit hjem, kan du måske aftale
med ham, at I mødes på en vej i nærheden, så kan han nok se på
hunden i sin bil.

Har du selv penge til at betale dyrlægeregningen, eller er det et
problem for dig?

Du skriver et sted noget med at din far indimellem får for meget
at drikke. Tror du han har et alkoholproblem? Behandler dine
forældre dit ordentligt? Behøver du hjælp?

Jeg er ked af, at du har fået så meget skæld ud her i gruppen, og
at der ikke er mange som har forsøgt at hjælpe dig med råd du kan
bruge. Hvis du har lyst er du velkommen til at maile direkte til
mig, jeg vil gerne hjælpe dig hvis jeg kan.

Jeg fornemmer at du er meget bekymret for din hund, og jeg synes
det er godt at du holder fast i at du vil hjælpe den.

Jeg håber det bedste for dig og hunden.

Mange hilsner fra

Mona

Ps. Til alle jer fordømmende medmennesker, forældre, dyrevenner
og andre: Hvor er jeg ked af at se hvor hårde og ubamhjertige I
kan være overfor Lone. Hvis I behandler jeres børn på samme
følelseskolde måde, kan jeg godt forstå at der findes børn og
unge, som føler sig ensomme og uforståede, og at nogle flygter
til venskab og forståelse i gadebander og/eller ved hjælp af
rusmidler...

> [...]
Jeg er ret
> bekymret.... hashens virkning lader jo til at være permanent..

Finn E Jensen

Kære Mona
Du har så evig ret det er godt du fik skrevet det, når uheldet er ude så
er det man mindst ønker en masse bebrejdelser , Lones brev er jo et råb
om hjælp .
Mange hilsner Finn

Eva Schmidt

Hvordan kan det være et uheld, når man med fuldt overlæg giver sin hund
hash?
Det er jo endda ikke første gang, det sker, de "dejlige" unge mennesker har
før moret sig med at fodre dyret med hash, for det "var så sjovt, når den
tumlede rundt".

Eva

Finn E Jensen <kir...@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en

Anne-Marie Prange Madsen

> [...]
mennesker har
> før moret sig med at fodre dyret med hash, for det "var så sjovt,

Ja og hvor meget af det Lone fortæller er sandt .. jo i al fald ikke
at hun bor i en lille by .. og visse ting tyder på at enten navn eller
mailadr. er falsk .. såe jeg har lissom svært ved at se noget
undskyldende moment i at Lone ikke forlængst har været hos dyrlægen ..
og jeg mener ikke at man i sådan situation har brug for
øllebrødsbarmhjertighed .. hensyn til dyret må under alle
omstændigheder gå forud for alt .. at Lone muligvis har behov for
hjælp må komme bagefter mvh. Ami

Finn E Jensen

Skal vi ikke se sådan på det at hvis Lone ikke skrev det vidste vi det ikke og
så havde vi ikke noget at skælde ud over så alle de hellige kan komme op til
overfladen, unge mennesker laver fejl.Det er klart at Lone ved hun har gjort en
fejl og ikke havde opdaget der skete noget første gang , så hvis man ikke har
nogen til at vejlede går det galt , men nu må jeg løbe for jeg skal passe nogle
unge det hller ikke havde kontakt på en ordenlig måde med voksne .
Hilsen Finn

> [...]

> indlæg -
> ikke hende, som gav hunden hashklumpen. Med hvad og hvordan
> havde du forestillet dig, at straffe hende?

Hun skull forbydes at have hund nogensinde igen !! Hunden kan jo ikke sige
fra den kan jo ikke fortælle at den ikke vil være fuld eller skæv ,ville du
selv syntes at det var sjovt hvis nogen puttede stoffer i din morgenmad ??

> [...]
> om
> hård narko, mens dette er hash. Det er heller ikke rimeligt at lave en

Hunde kender altså ikke forskel på hård og ikke hård narko !!

Når vi taler om at putte det i en hund skal du ikke være sikker på at der er
forskel på om det er "hård"narko eller ikke hård narko !!hunden kan blive
fuldstændig sindsyg af en klump hash !!! Bare fordi nogle mennesker er
begyndt at akseptere hash som normalt rusmidel gør det altså ikke hash
mindre farligt at proppe i en hund !

og nu skrev hun ikke vilken race hendes hund er ,men hvor farlig tror du
ikke den kunne blive hvis det var en pittbull eller en rotweiler og man gav
den hash ??så sammenligningen er fuldt ud rimmelig !! En rolig og fredelig
hund kan blive til et frådende monster hvis man putter narko i den .

> [...]
> hash. Det ville selvfølgelig have været en god ide om Lone havde
> taget hunden til dyrelægen, men mon ikke rusen går over af sig selv?

Ja men nu er en hund jo ikke et mennesker vel !og hunden kan altså sagtens
blive farlig af det !!Så jeg syntes at det er meget friskt når de andre gør
så meget ud af det !man kan jo ikke bare overhøre det og lade som ingenting
!

> [...]
> noget andet, som den heller ikke havde haft godt af? Ville du så
> også mene at ejeren skulle straffes hårdt?

Det har intet med sagen at gøre og det er at dreje væk fra emnet ,nu har de
givet hunden hash ,og jeg mener bare at man skal straffes hvis man er i
besidelse af det eller giver det til andre ,det er bare min mening !

> Det ville da være en god ide, ligesom det efter min mening også
> burde være forbudt at holde andet end brugshunde i byer.

haha hvad for nogle hunde er så ikke brugshunde ? og hvorfor skulle de så
forbydes ? er det noget i har snakket om nede i hashklubben ?? :-)

Det var
> måske områder, som det var mere relevant at gå til dyreværnsforeninger
> med, istedet for at melde atypiske enkeltsager.

man skal jo starte et eller andet sted

> [...]

> Enig! Det er som at samligne NAB-øl og Snaps hvis man sætter det lidt
> firkantet op... Ikke at jeg opfordrer til at lade hashen afløse juleaftens

Der er ikke stor forskel på hård og blød narko når du putter det i en hund
!! hunden kan blive sindsyg af det ,
man kan tydelig høre hvem der er hashrygere herinde !

Marlene

> [...]

> Jeg venter til imorgen. Hvis den ikke er blevet bedre bliver jeg
> selvfølgelig nødt til at gøre noget. Hvis dog den bare ville spise noget.

Hej Lone.

Hvordan ser det ud med din hund idag - forsvind ikke fra denne
tråd.............. Har den det bedre? Har du ringet til dyrlægen? Skriv
venligst.

Mvh. Marlene.

Martin Heller

meddelelse news:seGP7.4063$z4.4...@news000.worldonline.dk...

> [...]
du
> selv syntes at det var sjovt hvis nogen puttede stoffer i din morgenmad ??

Nu var det jo ikke Lone, som gav hunden hashen, så jeg synes
det virker lidt underligt at straffe hende for noget en af hendes
veninder gjorde. Og nej, jeg ville ikke bryde mig om at få
hash eller andre stoffer i min mad, og jeg synes også det er
forkert at hunden har fået hash, men der er lang vej derfra
og til at forsøge at få nogen straffet.

> [...]
> fuldstændig sindsyg af en klump hash !!! Bare fordi nogle mennesker er
> begyndt at akseptere hash som normalt rusmidel gør det altså ikke hash

Der er stor forskel på virkningen af hårde stoffer og virkningen af
hash på mennesker, så hvorfor skulle virkningen være den samme
for hunde? I dette tilfælde er hunden blevet dårlig, og den har ikke
forsøgt at bide nogen. Jeg synes bare det var lidt proportionsforvrængende
at drage en sammenligning til en narkopåvirket pitbull som skambider
en seksårig dreng.

> [...]
> den hash ??så sammenligningen er fuldt ud rimmelig !! En rolig og fredelig
> hund kan blive til et frådende monster hvis man putter narko i den .

Jeg ved ikke hvilken hund Lone har, men en Pitbull er det næppe,
og det er for så vidt også lige meget. Der er tale om, at hendes
hund har spist en lille klump hash, og den er tilsyneladende gået
hen og blevet temmelig sløv af det. Den har jo ikke været til
fare for nogen.

> [...]
gør
> så meget ud af det !man kan jo ikke bare overhøre det og lade som

Jeg siger da heller ikke, at man ingenting skal gøre, og jeg synes
da heller ikke det har skortet på opfordringer om at hun skulle
tage hunden til dyrlægen. Jeg synes blot det er lige voldsomt nok at
forsøge at få hende straffet for noget som helst.

> [...]
> givet hunden hash ,og jeg mener bare at man skal straffes hvis man er i
> besidelse af det eller giver det til andre ,det er bare min mening !

Jeg synes da det er meget relevant. Hunden har fået noget, som
den ikke kan tåle. I dette tilfælde er det hash, men havde det
været alt mulig andet tvivler jeg på, at så mange ville fare op,
og jeg tror da slet ikke nogen ville forsøge at få ejeren straffet.

> haha hvad for nogle hunde er så ikke brugshunde ? og hvorfor skulle de så
> forbydes ? er det noget i har snakket om nede i hashklubben ?? :-)

Jeg er ikke hashryger, så tro ikke at jeg forsvarer nogen af
den grund. Brugshunde er hunde som på en eller anden
måde har en jobfunktion som f.eks. politihunde, førehunde
etc. Hunde som "bare" er kæledyr burde efter min mening
ikke bo i byer, da det for mig at se grænser til dyremishandling
at holde så store dyr indespærret i forholdsvis små lejligheder
og huse. Endvidere er hundeefterladenskaber - som alt for
ofte ikke fjernes - både ud fra et estetisk og hygiejnemæssigt
synspunkt ikke hensigtsmæssige i byområder.

> Det var
>
> man skal jo starte et eller andet sted

Ja, men en privatperson, som spørger efter råd i en nyhedsgruppe
fordi hendes hund er blevet forgiftet, er efter min mening et galt
sted. Der er mange andre sager, hvor energien var bedre brugt.

Lars Bach

Torben Molbech skriver:

> [...]

> gemen kriminel, der har overfaldet en gammel dame. Jeg mener i hvert fald at

Lars Bach

Nu er jeg jo så af den personlighed at jeg prioriterer min hund lige så højt som
et hvert menneske - derfor hidser det her mig meget op - for hvis der bare var én
der så meget som forsøgte at proppe noget i min vovse ville de ikke slippe levende
fra det!
jeg kan da godt se at det ikke var hende der gjorde det , MEN hun kunne da for
hel.... have forhindret det!!!!
mai brask
Lars Bach skriver:

Anne-Marie Prange Madsen

"Lars Bach" <lb...@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse

!
> jeg kan da godt se at det ikke var hende der gjorde det , MEN hun
kunne da for
> hel.... have forhindret det!!!!

Ja det ville et hvert normalt tænkene menneske der holder af sin hund
gøre .. og eftersom som det jo ikke er første gang hunden får hash
.."fordi det er sjovt at se på" ja så er det alene for mig grunden til
at reagere .. for det bliver vel næppe heller sidste gang .. og det
jeg også tænder på er at pigebarnet ikke når skaden er sket gør hvad
der er et menneskes pligt nemlig at få hunden til dyrlægen gør mig
endnu mere rasende .. det arme dyr .....mvh Ami

Rinnie van Oosterhout

> Der er ikke stor forskel på hård og blød narko når du putter det i en hund
> !! hunden kan blive sindsyg af det ,
> man kan tydelig høre hvem der er hashrygere herinde !

Har jeg sagt det??

...og til din orientering, så drikker jeg ikke engang NAB-øl;)

Anne-Marie Prange Madsen

"Torben Molbech" <do...@mail-me.dk> skrev i en meddelelse

Rinnie

> Er det ikke lige at gå over stregen at melde pigebarnet?

Synes du? dvs. du synes det er OK gentagne gange at give sin hund
hash/være vidende om at den får hash fordi det er sjovt ... og så oven
i købet undlade at bringe dyret til dyrlæge når det bliver syg af det
.. ikke at melde det synes jeg ville være sløseri .. og faktisk har
man pligt til at melde dyrplageri og omsorgssvigt .. og begge dele
mener jeg der er tale om i dette tilfælde...

> [...]
den nok
> have oplevet værre ting. Så selvom den er syg et par dage, er den jo

Tja nu er der jo tale om mere end et par dage hunden er syg .. og OK
livet som vildhund er nok farligt men hunden støder i al fald ikke på
hash i naturen .. det er oppe i en pris hvor det nok næppe bliver
strøet omkring med ...

og hvis en bondemand skulle finde på at aflive en kat med en
> spade, så får det i hvert fald ikke mig til at råbe
'dyremishandler'. Er alt
> landbrug da i så fald dyremishandling?

Tja der forekommer i al fald en dyremishandling .. se på tremmekalve,
burhøns, opdræt af kyllinger osv ..

mvh Ami

Frydendal

Før det går forvidt så tænk lige på de Sclerose ramte mennesker der for at få et
bedre liv uden smerter ønsker at få ordineret cannabis men ikke kan få det. Før man
har undersøgt om nu cannabis er farligt og livstruende for en hund skal vi vente
med at fare frem med bål og brand, nu er det sket også skal videre derfra .Jeg kan
helt tilslutte mig hvad Malene og Mona skriver de fordømmer ikke og har ikke nogen
form for øllebrødsmentalitet ( et dumt og fortærsket udtryk)
Med venlig hilsen Finn

Rinnie van Oosterhout

> Du kan jo se hvordan alle andre folk i gruppen reagerer. De kalder mig en
> dyreplager og hvad ved jeg (du er den eneste der er venlig). Det samme vil
> en dyrelæge gøre, og hvad så hvis han melder mig?

Når det ikke er dig der har stoppet Hash i hunden er det jo ikke på det
punkt du er en dyreplager. der, hvor vi stempler dig er på det punkt, at du
fravælger dyrlæge når en af dine venner har proppet hash i det stakkels dyr.

> Ja, men jeg har min egen indgang og de plejer ikke at komme og se til mig,
> så de opdager ikke at Rolf er syg. Den plejer at være hernede hos mig.

ØØHhhh... Og du kunne ikke ta' til en anden dyrlæge for så ville dine
forældre undre sig over hvor hunden er? så må de da også se den... hvilken
naboby til Kbh. Ø vælger du mon?

> Jeg venter til imorgen. Hvis den ikke er blevet bedre bliver jeg
> selvfølgelig nødt til at gøre noget. Hvis dog den bare ville spise noget.

Bravo! Kan anbefale Køge dyrlæge... Hvis du vil langt væk med den.

Rinnie

Rinnie van Oosterhout

> Nu var det jo ikke Lone, som gav hunden hashen, så jeg synes
> det virker lidt underligt at straffe hende for noget en af hendes
> veninder gjorde.

Men det er Lone der ikke handler... Det er Lone der lader stå til og ikke
kontakter en dyrlæge, som hun burde ha' gjort med det samme. Lone har op til
flere gange accepteret at folk har givet hunden en klump hash, ergo så _er_
Lone den ansvarlige!

Rinnie

> [...]

> forsøgt at bide nogen. Jeg synes bare det var lidt proportionsforvrængende
> at drage en sammenligning til en narkopåvirket pitbull som skambider

Der er altså også mennesker der bliver syge af at ryge/spise hash ! hvor
tror du ellers at ordet hashpsykose kommer fra ??????????
Jeg prøver bare at forklare dig at det kan være meget farligt at give det
til en hund !

> [...]
> hund har spist en lille klump hash, og den er tilsyneladende gået
> hen og blevet temmelig sløv af det. Den har jo ikke været til

Det er måske bare et tilfælde ! Er du måske læge eller hvad ? ved du noget
om hvordan hundens jerne er opbygget i forhold til menneskets ?

> [...]
> ikke bo i byer, da det for mig at se grænser til dyremishandling
> at holde så store dyr indespærret i forholdsvis små lejligheder

Det er overhovedet ikke synd for en hund stor eller lille at bo i en
lejlighed ! i mange tilfælde er det bedre end at bo i et hus med have for
der lukker ejeren mange gange hunden ud i haven og så får den ikke set
noget nyt nye dufte og mødt nye hunde ,nææ du dem der bor i byen kommer ud
med deres hunde i parker o.s.v.

Martin Heller

meddelelse news:VXJP7.39$Q3....@news010.worldonline.dk...

> [...]
> tror du ellers at ordet hashpsykose kommer fra ??????????
> Jeg prøver bare at forklare dig at det kan være meget farligt at give det

Jeg er da enig i, at det er en dårlig ide at give en hund hash,
og at det kan være farligt både for dyr og mennesker.
Jeg oppunerer blot imod at man vil straffe ejeren. Det
synes jeg er at gå over stregen i dette tilfælde.

> Det er måske bare et tilfælde ! Er du måske læge eller hvad ? ved du noget
> om hvordan hundens jerne er opbygget i forhold til menneskets ?

Jeg skal ikke kunne sige om det er et tilfælde, men det
er hvad der er sket i denne sag. Det berettiger efter min
mening ikke til, at straffe nogen for noget som helst.

> [...]
> der lukker ejeren mange gange hunden ud i haven og så får den ikke set
> noget nyt nye dufte og mødt nye hunde ,nææ du dem der bor i byen kommer ud

Det er da fint nok at en hund kan komme ud og møde
andre hunde, men det retfærdigører efter min mening ikke,
at hunden ofte må tilbringe en del tid inden døre i små
boliger, f.eks i al den tid ejerne er på arbejde.

Desuden er det et problem ved hundehold og (kattehold)
at det ikke kun involverer hundeejeren. Det er uundgåeligt
at andre mennesker kommer i kontakt med hunden og dens
efterladenskaber når/efter hunden luftes. Det er derfor også
udfra et medmenneskeligt synspunkt ikke hensigtsmæssigt
med hunde i byer.

> [...]

> at hunden ofte må tilbringe en del tid inden døre i små
> boliger, f.eks i al den tid ejerne er på arbejde.

Så skal jeg fortælle dig at hunde faktisk bliver nervøse når de er alene,
hvis der er for meget plads ! så en hund er skam ikke lykkeligere fordi den
har et stort hus at løbe rundt i ! hunden skal helst have præcis så meget
plads at den kan overskue det hele og ikke behøve at rejse sig eller løbe
rundt hvis den hører en lyd

> [...]
> efterladenskaber når/efter hunden luftes. Det er derfor også
> udfra et medmenneskeligt synspunkt ikke hensigtsmæssigt

hundens efterladenskaber kan man jo bare samle op !så det er en helt anden
diskution som ikke har noget med det her at gøre

Christian Andresen

meddelelse news:HKKP7.4440$z4.4...@news000.worldonline.dk...

> [...]
> plads at den kan overskue det hele og ikke behøve at rejse sig eller løbe

Det er faktisk også min opfattelse, og da vores hund var hvalp ødelagde den
en del, og det
sluttede da vi indskrænkede dens plads fra stue, køkken, entre til kun
entre.

mvh

Christian

Anne-Marie Prange Madsen

"Martin Heller" <hel...@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Jeg oppunerer blot imod at man vil straffe ejeren. Det

> synes jeg er at gå over stregen i dette tilfælde.

Du vil måske ligefrem belønne ejeren .. for at ville more sig over
hunden og så bagefter undlade at bringe den syge vovse til dyrlægen???

> Jeg skal ikke kunne sige om det er et tilfælde, men det
> er hvad der er sket i denne sag. Det berettiger efter min
> mening ikke til, at straffe nogen for noget som helst.

Ja så ved jeg ikke hvad der skulle berettige til straf .. at give
hunden hash .. for at more sig regner jeg for dyremishandling .. og
det er i al fald strafbart .. at undlade at bringe et sygt dyr til
dyrlæge kalder jeg misrøgt i højeste potens og det er også strafbart
.. om pigebarnet skal straffes med bøder osv er sådanset underordnet
.. men hun burde forhindres i at have og anskaffe sig hund ...

> Det er da fint nok at en hund kan komme ud og møde
> andre hunde, men det retfærdigører efter min mening ikke,
> at hunden ofte må tilbringe en del tid inden døre i små
> boliger, f.eks i al den tid ejerne er på arbejde.

Mange byhunde bliver faktisk motioneret/trænet og aktiveret betydelig
mere end hunde på landet der går og tuller rundt på gården/i haven det
meste af tiden og endda ofte er forment adgang til huset ... og dermed
kontakten til flokken ..

Det er uundgåeligt
> at andre mennesker kommer i kontakt med hunden og dens
> efterladenskaber når/efter hunden luftes.

De mennesker der har hund i byerne har forlængst fundet ud af at der
findes poser der kan bruges til at samle efterladenskaber op med .. og
den ansvarsbevidste hundeejer bruger disse poser ...

Det er derfor også
> udfra et medmenneskeligt synspunkt ikke hensigtsmæssigt
> med hunde i byer.

Hunde smider og knuser ikke flasker, smider ikke plastic og øldåser
og andet på jorden .. denne form for forurening står mennesket for ..
det skulle derfor skønnes at ikke er hensigtsmæssigt med mennesker i
byer ...

mvh Ami

> [...]

den
> en del, og det
> sluttede da vi indskrænkede dens plads fra stue, køkken, entre til kun

Ja jeg gjorde selv det samme og har aldrig siden fået ødelagt noget !ikke en
gang sko når jeg glemmer at gemme dem væk :-) jeg ville ønske at jeg havde
fået rådet noget før ,så havde jeg ikke behøvet at købe nye håndtag til
skufferne o.s.v. :-)

Martin Heller

> [...]

> plads at den kan overskue det hele og ikke behøve at rejse sig eller løbe

Skyldes det ikke, at hunde fra naturens side er flokdyr, og
derfor ikke egner sig til at være alene? Under alle omstændigheder
virker det grotesk på mig, at se store hunde, som bor i
toværelseslejligheder i Kbh og vide, at de kun bliver luftet
et par gange om dagen, og ellers må tilbringe resten af tiden
i lejligheden. Jeg ville umiddelbart tro, at de ville have det
bedre i en hundegård på landet sammen med et par andre
hunde.

> hundens efterladenskaber kan man jo bare samle op !så det er en helt anden
> diskution som ikke har noget med det her at gøre

Det har ikke noget med hashpsykoser at gøre nej, men det
har hænger meget godt sammen med hundepasset, som
blev bragt op tidligere i tråden. Og det faktum, at hundehold
uundgåeligt indvoldverer andre end hundeejeren selv er også
medvirkende til, at jeg ikke mener hunde er egnede dyr i
en by, hvorfor et hundepas ville være en udmærket måde
at forhindre det.

Martin Heller

"Anne-Marie Prange Madsen" <woo...@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Du vil måske ligefrem belønne ejeren .. for at ville more sig over
> hunden og så bagefter undlade at bringe den syge vovse til dyrlægen???

Nej, jeg synes bare ikke man kan straffe hende for at en af
hendes veninder har givet hunden en klump hash. Og at hun
ikke har taget hunden til dyrlæge kan selvfølgelig diskuteres,
men hun er jo selv klar over, hvad der har forårsaget hundens
ildebefindende. Her er det en hashrus, som hos mennesker
oftest går over af sig selv, hvorfor jeg godt synes det kan forsvares
at vente nogen tid, før dyrlægen kontaktes. Havde det været
en forgiftning, som hun ikke kendte årsagen til skulle dyrlægen
selvfølgelig have været kontaktet med det samme, men i
dette tilfælde synes jeg faktisk det er meget fornuftigt lige
at slå koldt vand i blodet.

Marlene

> [...]

> været midlertidig. Kan det være at den har fået en hashpsykose? Jeg er ret
> bekymret.... hashens virkning lader jo til at være permanent..

Lone, hvor er du henne? Jeg er meget interesseret i at vide, hvordan din
hund har det..............

Mvh. Marlene.

Anne-Marie Prange Madsen

> "Anne-Marie Prange Madsen" <woo...@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Nej, jeg synes bare ikke man kan straffe hende for at en af
> hendes veninder har givet hunden en klump hash.

Som ansvarlig hundeejer har du absolut ansvaret for hvad andre giver
din hund .. ikke en ville slippe godt fra/ afsted med at give mine
hunde hverken hash eller andet JEG ikke ønskede de skulle have om det
så var en godbid .. (idet mine hunde er allergikere og derfor faktisk
kan blive syge af en godbid med okse/svinekød i ..) uanset hvem der
giver hendes hund hash er det hendes ansvar når hun er vidende om at
hunden får det .. og hvor er garantien for at Lone ikke selv har givet
hunden hash .. ?? helt ærligt når KBH Ø kan blive til en lille by kan
der vel også huskes forkert med hvem der har givet hunden hash .. og
det er jo vel at mærke et første gang hunden har fået hash .. hvor
Lone enten har givet den det eller været vidende om at den har fået
det .. så der er ikke tale om at hunden ved et uheld har fået hash ...
tvært imod er det blevet givet før fordi det så sjovt ud ..

Og at hun
> ikke har taget hunden til dyrlæge kan selvfølgelig diskuteres,
> men hun er jo selv klar over, hvad der har forårsaget hundens
> ildebefindende.

ja og desto større grund er der da til at kontakte dyrlægen skulle jeg
mene og da specielt når Lone selv er inde på at hunden kan have fået
en hashpsykose ..

> [...]
> selvfølgelig have været kontaktet med det samme, men i
> dette tilfælde synes jeg faktisk det er meget fornuftigt lige

Netop fordi det er en hashforgiftning synes jeg der er om muligt endnu
mere grund til at kontakte dyrlægen hurtigst muligt idet nok de
færeste aner hvordan hash virker på en hund .. jeg har mega svært ved
at finde bare en lille bitte undskyldning for Lone og det der er sket
.. og jeg vil sige som en mor for mange år siden sagde til sin søn
..:" ja tak du din Gud for at du ikke kom for Ribe ret (der var kendt
for at være en meget streng ret.)" (sønnen var blevet dømt til
hængning for Vejen ret .) og Lone har god grund til at takke sin Gud
for at hun ikke er min datter .. mvh Ami

> [...]

> i lejligheden. Jeg ville umiddelbart tro, at de ville have det
> bedre i en hundegård på landet sammen med et par andre

Ja det er da synd for de store hunde der er i 2v lejligheder og ikke bliver
luftet mere end 2 gange dagligt ! men det har jo ikke noget at gøre med at
de er i en lejlighed vel .Og ja måske ville de have det bedre i et
luksushundehus på en stillehavsø ,du aner ikke en skid om hunde ,de fleste
hunde ligger sig til at sove og vågner når ejeren kommer hjem og er glade
igen .

> [...]
> medvirkende til, at jeg ikke mener hunde er egnede dyr i
> en by, hvorfor et hundepas ville være en udmærket måde

Det er da helt klart det dummeste jeg nogensinde har læst herinde ! Og du er
da bare en kæmpenar at høre på! Og jeg mener helt klart at hundene har
mindst lige så meget ret til at være i byen som du har !!!!så flyt du
hellere langt ud på landet nu hvor du åbenbart hader hunde så meget at du
ikke mener at de må være i byen .
Nu syntes jeg at vi mangler et dummepas ,der kunne forhindre sådanne nogle
som dig i at få lov til at bo i byen eller få adgang til internettet.

Martin Heller

> [...]
> det .. så der er ikke tale om at hunden ved et uheld har fået hash ...
> tvært imod er det blevet givet før fordi det så sjovt ud ..

Jeg kan ikke garantere for hvem der har givet hunden hashen,
men vi må vel gå ud fra det oprindelige indlæg, hvoraf det fremgår,
at hun ikke gav hunden det.

> Og at hun
>
> ja og desto større grund er der da til at kontakte dyrlægen skulle jeg
> mene og da specielt når Lone selv er inde på at hunden kan have fået
> en hashpsykose ..

Normalt forsvinder hashrusen jo fra mennesker, og jeg mener derfor
godt man kan forsvare, at Lone ser tiden an før hun tager til dyrlægen.
Desuden har jeg svært ved at forestille mig, hvad en dyrlæge skulle
kunne stille op to dage efter hunden har spist en klump hash. Havde
Lone taget hunden til dyrlæge med det samme kunne maven tømmes
for indhold, men det er næppe en mulighed efter to døgn. Jeg tror
personligt også selv jeg ville have set tiden an.

> [...]
> færeste aner hvordan hash virker på en hund .. jeg har mega svært ved
> at finde bare en lille bitte undskyldning for Lone og det der er sket

Jeg kan heller ikke finde nogen undskyldning, men fordi man har
gjort noget dumt behøver man ikke nødvendigvis at blive straffet.

Og skal vi nu ikke lade det ligge, for vi bliver næppe enige
om andet end at det ikke er smart at give en hund hash.

Martin Heller

meddelelse news:RwMP7.96$Q3....@news010.worldonline.dk...

> Og jeg mener helt klart at hundene har
> mindst lige så meget ret til at være i byen som du har !!!!så flyt du
> hellere langt ud på landet nu hvor du åbenbart hader hunde så meget at du
> ikke mener at de må være i byen .

Jeg har ikke noget imod hunde, og jeg synes det er fint, at
nogen vælger at holde hund som deres hobby. Det er bare
ikke rimeligt, at denne hobby er til gene for mange andre, og
det er den når hunden luftes i en by, hvor der - af naturlige
årsager - er mange mennesker, som efter min mening må
have fortrinsret fremfor hunde.

Lone Svendsen

> Jeg understreger; dyrelægen dømmer dig ikke, melder dig IKKE til politiet.
> Se nu at få ringet - den kan have det endnu værre i morgen. Skriv venligst
> tilbage.

Jeg var dødsens angst for at dyrelægen skulle reagere ligesom folk her i
gruppen. Jeg får sgu skæld ud nok i forvejen. Men jeg skulle ikke have
ventet for imorges da jeg vågnede var han ikke mere i live. Og min far har
fundet ud af det. Og det hele er noget lort. Noget virkelig lort. Men tak
for hjælpen alligevel - du var den eneste jeg turde lytte efter. Men for
sent.

Lone

Lars Bach

hej anne-marie.
Jeg har hele dagen gået og nusset om min yorki, det er så forfærdeligt at
tænke både på det med hash'en men også det med hundeformidlingen. Godt at
jeg har min vovse og han er i godt behold. ham kunne jeg ikke undvære for
noget i verden - det er godt at der er nogle sande hunde elskere til!!!!
(o:
mvh Mai Brask

Anne-Marie Prange Madsen skriver:

Lars Bach

jeg vil mene at der er fuldt ud lige så mange andre ting, der er irreterende i
gadebilledet - folk vælger så tit den svage løsning at angribe hundene, med
hvor irreterende de er. De kan jo ikke svare fra sig og så er man jo en sikker
vinder i den diskusion.
lidt ligesom at bokse med en blind.- svagt!
mai brask

Martin Heller skriver:

Joan Frederiksen

> [...]
> for hjælpen alligevel - du var den eneste jeg turde lytte efter. Men for

Trøst dig med at den stakkels hund har fået fred.
Nina har rakt en hånd ud for at hjælpe dig mht din far, synz du skal tage
imod den.

Men er du en joker, er du til at brække sig over.

/Joan

Punish the deed,not the breed

Martin Heller <hel...@email.dk> wrote in message
Det er rart at tænke på at det kun er inde i dit mærkelige hovede at der er
ideer om en hundefri by , for det kommer heldigvis aldrig nogen sinde til at
blive sådan !mennesket kan nemlig ikke undvære hunden ! det er kun sådanne
nogen som dig ,der uden tvivl har det dårligt med sig selv og er utilfreds
med dine omgivelser ,og istedet for at kigge ind i dig selv for at løse dit
problem så vender du din vrede ud af imod uskyldige nemme ofre der ikke kan
forsvare sig .

Kig inde i dig selv det er der problemet er, og ikke udenfor .............
Ps: søg hjælp hvis du ikke selv magter at løse dine egne problemer

Marlene

Lone Svendsen <lo...@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9uo9lv$gjh$1...@sunsite.dk...

Kære Lone.

Er det sandt? Er din hund virkelig død???? Jeg sidder her med tårer i øjnene
og synes, det er frygtelig synd for din hund, og jeg ved ikke rigtig, hvad
jeg skal sige...... Jeg ville sådan have ønsket, at du bare havde ringet til
dyrlægen - både for hundens, men også for din egen skyld, for du
holder/holdt jo af hunden, det kunne man læse, og derfor vil det sikkert
nage dig resten af dit liv. Lige nu har jeg mest lyst til at give dig et
møgfald, men hvad hjælper det. Jeg er glad for, at du ville lytte til mig,
men jeg gjorde vist ikke megen gavn, da du ikke kontaktede dyrlægen.

Jeg har mailet hjem til dig privat for et par timer siden - hvis du har brug
for at få lettet hjertet, må du gerne maile til mig. Hvad sagde din far til
det hele? Hvor gammel var din hund?

Jeg håber ikke, at din hund har lidt de sidste par dage... Hvor er det synd
for den...... Men det er du jo allerede klar over........

Mvh. Marlene.

Mona

> [...]
er ude så
> er det man mindst ønker en masse bebrejdelser , Lones brev er

Hej Finn.

Tak skal du have. Det glæder mig at der er andre, fornuftige
mennesker her i gruppen.

Som I andre måske vil lægge mårke til, så udviser jeg ikke
øllebrødsmentalitet, men forsøger i stedet at give konstruktive
forslag, som kan sikre at hunden får den hjælp den har brug for,
så hurtigt som muligt.

Faktisk mener jeg at jeres fordømmende behandling af Lone kan
være med til at forsinke hendes kontakt til dyrlægen, fordi hun
bliver bange for at han vil reagere ligesom jer.

Til Lone vil jeg gerne sige, at jeg er oprigtig ked af at du har
mistet din ven, og jeg tror at du måske gør dig en del
selvbebrejdelser nu. Jeg håber, at du kommer godt over sorgen og
håber at du nu har opdaget hvor farligt hash kan være for dyr og
mennesker. Forhåbentlig søger du hjælp, så du kan komme videre
med et godt og indholdsrigt liv.

Mange hilsner fra

Mona

It is loading more messages.