Katte tager guldfisk

Gizmo

Hej katteejere

Hvad skal jeg stille op med den/de katte som stjæler mine guldfisk fra mit
udendørs bassin
Det er "tamkatte" så jeg bryder mig ikke om at "døde" dem, men hvad gør jeg
så, Jeg mener., det er jo min have og det er jo ikke fiskene som render
over til kattene :-)

Ligefrem at overdække bassinet kan vel ikke være meningen, eller hvad.

Hjælp mig, guldfisk er ikke gratis :-(....

mvh
JBH

Nina El Falaki

Gizmo skrev i meddelelsen <01be939b$248eb9e0$2f71f9c3@kontor>...

>JBH

Er du sikker på det er katte, der tager dine guldfisk?

Meget få katte fisker, derimod er fiskehejrer et stort problem, så tror du
ikke det er dem, der er synderne.

Er det virkelig kattene, hvad jeg betvivler, der tager fiskene, kan du
benytte Lov om Mark- og Vejfred.

Nina

tang

> [...]
>
>Ligefrem at overdække bassinet kan vel ikke være meningen, eller hvad.
>
>Hjælp mig, guldfisk er ikke gratis :-(....

Det er vel ligemeget hvilke slags kat det er, offer et par korner på en par
hagl !

/tang

Nina El Falaki

tang skrev i meddelelsen ...

>Det er vel ligemeget hvilke slags kat det er, offer et par korner på en par
>hagl !
>
>/tang

Det er ulovligt, hvis katteejeren *ikke* er blevet advaret først.

Hvis jeg nu ejede en dyr importeret avlskat til dkr. 10.000,- eller mere,
der ved et uheld var smuttet, og den blev skudt, så kan jeg love for at
"jægeren" fik et klækkeligt erstatningskrav, hvis loven ikke var overholdt.
Erstatningskravet ville ikke kun være på en ny importeret kat, men også på
det jeg kunne have fået for killinger.

Desuden kan den betydning et dyr (kat) har for ejeren slet ikke gøres op i
penge.

Nina

Kock Andersen

I øvrigt er det også forbudt at skyde med gevær og des lige i bebyggede
områder såsom i villakvartere. Skal der skydes, f.x efter råer eller lign.
fugle, skal der søges om dette først. - Og så skal det være en "damn god"
jæger.

Kock Andersen

tang <i...@909mail.dk> wrote in message

> [...]

Claus Tersgov

Nina El Falaki skrev

>Er det virkelig kattene, hvad jeg betvivler, der tager fiskene, kan du

>benytte Lov om Mark- og Vejfred.

Husk bare, at skiltet du sætter op skal være stort nok, eller kan kattene
ikke læse det!

Claus

Maria Fabćch Svendsen

Hej JBH

Jeg ville prøve med en vandpistol. Sådan en der købes i BR, men ikke en af
kanonerne.
Sæt dig på lur ved bassinet, og når katten så kommer og kigger på dit
havebassin, så skyd den - med vand!
Du skal ikke råbe imens, eller i det hele taget sige noget. Bare nøjes med
at sprøjte (ellers fatter katten hurtigt at det er DIG der gør den våd - og
ikke det at den er ved bassinet).

Det hjalp på kattene der huggede fisk fra min svigerfars bassin.

Og du kan jo også prøve at tale med ejerne af kattene - måske kan i finde en
løsning sammen. (De vil måske erstatte fiskene - og prøve at holde katten
inde på det tidspunkt hvor den normalt går ned til dit bassin.)

Held og lykke.

MVh Maria
Besøg:
My cat-page /Min Katte-side: http://hjem.get2net.dk/maria

Min Famileside om graviditet, fødsel og børn:
http://hjem.get2net.dk/maria/family

Somaliklubbens sider om somali katte:
http://welcome.to.somaliklubben

Stefan Øllegaard

On Mon, 31 May 1999 23:00:34 +0200, "Nina El Falaki" <fe...@image.dk>
wrote:

>Meget få katte fisker,

Men det betyder også, at der rent faktisk er nogle katte der fisker.
Min storebror har en kat (jeg vil endda kalde det en lille kat), som
fanger ål op af et akvarium, han har stående i sin have.

Venligst Stefan
--
Korman's conclusion:
The trouble with resisting temptation is

Henriette

Hej JBH

Jeg ville foreslå, at du lægger et net over din dam. Så har du klaret det
problem og du kan stadig se din dam.

Mvh

Henriette

x Vuf x

31 May 1999 20:47:44 GMT, "Gizmo" <Gi...@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
>Ligefrem at overdække bassinet kan vel ikke være meningen, eller hvad.
>Hjælp mig, guldfisk er ikke gratis :-(....

Prøv at give fiskene mulighed for at gemme sig, som i naturen.
Sten, der danner halvtag f.eks. og dybere vandstand.
Jeg tror, dit bassin er for lavt.

--
Mvh Sonja ICQ 15486210 sonpet@***image.dk fjern de 3*
http://www.image.dk/~sonpet/

Gizmo

x Vuf x <sonpet@***image.dk> skrev i artiklen
<3754bbf0...@news.image.dk>...

> Prøv at give fiskene mulighed for at gemme sig, som i naturen.
> Sten, der danner halvtag f.eks. og dybere vandstand.
> Jeg tror, dit bassin er for lavt.

Fiskene kommer frem, når de fodres, eller når der er uro i vandet, af en
eller anden årsag har katten fundet ud af det :-(

mvh
JBH

Gizmo

Henriette <h17.he...@erfa.dk> skrev i artiklen
<f2M43.1022$c4.3...@news030.image.dk>...

> Hej JBH
>
> Jeg ville foreslå, at du lægger et net over din dam. Så har du klaret det
> [...]

God ide, hvis det ikke lige var for nettet, det lader sig ikke sådan lige
gøre, at overdække bassinet :-(

Og at anbringe nettet i vandoverfladen, vil vel gå ud over de andre dyr
(pindsvin mm. ) som uforvarent ville falde i, de vil blive fanget og
drukne..

mvh
JBH

Gizmo

x Vuf x <sonpet@***image.dk> skrev i artiklen > Prøv at give fiskene

mulighed for at gemme sig, som i naturen.
> Sten, der danner halvtag f.eks. og dybere vandstand.
> Jeg tror, dit bassin er for lavt.

Det tror jeg nu ikke, (ca. 1meter) men fiskene er noget tamme, nysgerrige
(eller dumme). De kommer i alt fald frem når der er uro i vandet, de regner
vel med, at få mad, istedet bliver de selv til mad :-(

Helle

Hvad med at sætte en sprinkler ved dit bassin. Sådan een man bruger til at
vande græsplæne med. Efter et stykke tid, finder kattene ud af at man søreme
bliver våd dér (altid regnvejr i naboens have!!) og sikkert holder sig væk.
Måske du må bruge sprinkleren indimellem.

Mvh Helle

Gizmo

Helle <h...@adr.dk> skrev i artiklen <7j6o71$l6m$1...@news101.telia.com>...

Fin ide, den var værd at prøve :-)