Navne til kaniner

lh

Jeg har købt to yndige dværg kaninunger - en han og en hun. Nu er det med at
finde på nogle navne. Umiddelbart syntes jeg hunnen ligner en lille Freja!
Men hannen..... Gode navne forslag modtages gerne.

lh

Trine Kornum Christiansen

"lh" <c...@comhere.dk> writes:

Freja og Frej hører jo lidt sammen.

Mvh Trine

Tove Krieger

"lh" <c...@comhere.dk> skrev i en meddelelse

Der er jo masser af navne i mytologien. Hvad med Odin eller Thor.
:-)

--
Venlig hilsen Tove :-)
Beware of people who dislike cats

lh

"Tove Krieger" <minimiv...@privat.dk> skrev i en meddelelse

Dem har jeg været inde over - syntes ikke han ligner sådan én!
Det er rigtig mange år siden vi har haft kaniner, så det med navne til disse
er langt væk i min hukommelse, andet end at de ofte hed Stampe og sådan
noget... men det skal det ikke være.

lh

Tove Krieger

"lh" <c...@comhere.dk> skrev i en meddelelse

Her er der til gengæld masser at vælge imellem (Freja er der osse'):

http://www.staldmilka.dk/Kaniner/Brugte%20kanin%20navne.html

UP

Vores handværgkanin hedder Tikka og den forrige hed Floffy.
Ellers er det bare fat i en navnebog eller kigge videre under dyrenavne på
nettet. Der er en masse steder med katte, hunde, kanin og marsvinenavne, så
måske kan du finde et egnet der.

Held og lykke
Kh Ulla

Kate

"lh" <c...@comhere.dk> wrote in

Hæhæ, det med navne kan altså være svært, specelt hvis man ikke gider
de sædvanlige navne som Stampe, Ninus og Nimmer :-)

Jeg har gennem tiden haft rigtigt mange kaniner og alle har haft
menneskenavne. Ham jeg har nu hedder Joey. Der har været Carl, Marty,
Tom, Holly, Bøv (og han var ikke opkaldt efter øbberbøv, men hed Bøv
fordi hans bror hed Nik), Frederik og 2 Ninus'er, en han og en hun,
begge navngivede af de ejere jeg overtog dem fra. Tror det var
hankaninernes navne, jeg har haft endnu flere hunkaniner :-)

For mig er navnet for det meste kommet som lyn fra en klar himmel og så
har det været det. God fornøjelse med kaninerne.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

lh

Tak for alle svarene. Jeg har ikke besluttet mig endnu for navn til hannen.
Som Kate skriver - hunnen var bare en Freja. Men hannen er straks lidt
sværere, men der dukker nok noget op inden længe.

lh

Pernille Højgaard

"lh" <c...@comhere.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa

I min spæde barndom (70'erne) var det en børneudsendelse, med en kanin, der
hed Albert.
Og så blev der sunget (Frit efter hukommelsen)
Albert, Albert
Du er min kanin
Albert, Albert
Du er min kanin

:-D

VH Pernille

Jesper Mehlsen

Pernille Højgaard skrev:
Vores hankanin hedder Rumle ^^

lh

"Pernille Højgaard" <p...@praxis.invalid> skrev i en meddelelse

Gud ja - nu du siger det så dæmre noget i hukommelsen. Den har jeg også set,
men har glemt alt om det indtil du lige skriver det. men min kanin skal nu
ikke hedde Albert, men det var sjovt lige at få det frem. Men så tænker jeg
på om det var en tegnet kanin eller en dukke? Det kan jeg ikke lige huske,
eller var det noget helt andet. Men jeg husker sangen!

lh

Kate

"lh" <c...@comhere.dk> wrote in

> Men så tænker jeg
> på om det var en tegnet kanin eller en dukke? Det kan jeg ikke
> lige huske, eller var det noget helt andet. Men jeg husker sangen!

Jeg får billedet af en stor dukke, a'la bamse, ind på nethinden. En
stor blå ka nin med store runde briller, det er hvad jeg identificerer
Albert med :-)

x Vuf x

On Thu, 15 May 2008 15:27:06 +0200, "lh" wrote:
> [...]

>er langt væk i min hukommelse, andet end at de ofte hed Stampe og sådan

Tom, Thomas, Tøffe, Hugo, Harald, Peter, Perikles...

--
Mvh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Papillonhvalpe haves. Kun 2 piger tilbage.
Se dem også på http://www.123hjemmeside.dk/sonpet :-)

Majbritt Hågensen

Magnus var navnet på min dejlige hankanin....

Hilsen Majbritt

Kate

"Majbritt Hågensen" <maa...@oncable.dk> wrote in

> Magnus var navnet på min dejlige hankanin....

Det hedder min kollegas kanin også :-)

sofi...@5500middelfart.dk

måske freja og brian

in...@gnaververdenen.dk

torsdag den 15. maj 2008 kl. 14.01.09 UTC+2 skrev lh:
kig evt. her :) https://dyreverdenen.dk/blog/navne-til-kaniner-find-et-godt-kaninnavn