Kongepython - nogen erfarne folk? Måske endda opdrættere?

Lars Holmgaard

Hej allesammen!

Min kæreste og jeg overvejer meget at anskaffe os en kongepython (el. python
regius) og vi har fået en masse gode råd fra folk over hele verden via
email.

Vi faldt simpelthen pladask for slagsen for et par måneder siden og har
siden da læst hvad vi kunne finde om pythonen.

Nu er mit spørgsmål så - er der nogen der kender en seriøs opdrætter i
Danmark? Helst i Midtjylland så slangen ikke skal udsættes for alt for lang
en køretur.

Vi vil ikke have et importeret dyr og vi vil heller ikke købe en slange hos
en dyrehandler.
Vi leder efter en opdrætter der kan vise os registreringer over hvad og
hvornår slangen har spist og som gerne vil vise os at den altså spiser
(hvilket vi har fundet ud af KAN være et problem hos nogle pythonslanger).

Hvor gamle skal ungerne være for at det er den bedste 'overdragelsesalder'?
Vi vil gerne have dem fra små, men samtidigt ville det være rart hvis de er
vænnet til at spise og er kommet over den mest kritiske periode... nogen
gode råd fra erfarne python folk?

Desuden, er der nogen forskel i temperamentet hos han og hundyr?

På forhånd tak,
Lars & Line

Terrarieforeningen AHS - Aktive Herpetologers Sammenslutning, box 121, DK- 9400 Nr. Sundby

Opdræt af kongepython i fangeskab hører vist stadig til det man kalde en
sjældenhed! Men vi har da én mand i vor forening. Han bor dog ikke i
midtjylland, men jeg er også ret sikker på at du kommer til at køre et
stykke med de krav du stiller ;-)).

mvh Ivan

"Lars Holmgaard" <la...@holmgaard.net> skrev i en meddelelse

Jan Brønager Jørgensen

Hej
Jeg må absolut anbefale at med de krav i har så, meld jer ind i en forening
(evt. AHS) hvor der er af dansk opdræt. Mine egne Kongepythoner har parret
og kommer forhåbentlig med æg og unger inden sommer. De er rimeligt
eftertraget og bliver kun sat til salg i foreningens køb og salg.
Hilsen Jan
Lars Holmgaard skrev i meddelelsen
<7Mig6.25241$fa3.1...@news010.worldonline.dk>...

Lars Holmgaard

Tak for din respons!

Og til lykke med din parring af pythonerne, håber vi får dem at se ;-)

Jeg har allerede modtaget girokortet til AHS - det ligger i min jakkelomme
og venter bare på at posthuset åbner i morgen...

mvh
Lars Holmgaard

"Jan Brønager Jørgensen" <jan.br...@get2net.dk> wrote in message

Michael Holm

Jan Brønager Jørgensen <jan.br...@get2net.dk> wrote:

> Hej
> Jeg må absolut anbefale at med de krav i har så, meld jer ind i en forening
> (evt. AHS) hvor der er af dansk opdræt.

hej :-)

Har Ahs en hjemmeside ?

--
med venlig hilsen
Michael, bagsværd

Jan Brønager Jørgensen

Hej Michael og andre krybdyr og padde interesseret kik ind på
www.ahs.holmgaard.net
Med venlig hilsen
Jan Brønager
AHS
Michael Holm skrev i meddelelsen
<1eqa9iu.1kect3871d5wcN%kiaikid...@mac.comRemove>...

BECHIR STEPHANE

INVITE (Illuminati)
Come and live in general, total and absolute abundance.
Have you ever heard of the Illuminati and its extraordinary privileges?
Did you also dream of becoming a member of the Illuminati to benefit from its extraordinary privileges?
Here is the personal invitation that gives you the unique opportunity to join illuminati

* You dream of becoming rich and even very rich (millionaire, billionaire, truly wealthy).
* You are a simple artist and you dream of becoming a star, a celebrity, a living legend.
* You are an amateur and you dream of becoming a football star, a
powerful businessman.

* You wish to enjoy good health, longevity with a happy and stable family.
* You dream of becoming a political authority (Mayor, Deputy
or President of the Republic).
* Whatever your ambitions, dreams and fantasies,
illuminati has the power to transform your dreams and ambitions into absolute realities very quickly.
* To become a member, send your membership request using the contact form.
You will receive the procedure, conditions as well as the necessary to do for the validation of your application for membership in illuminati.
Once a member, you will enjoy the extraordinary benefits and privileges that illuminati bestows on all of its members.
Email: illuminati...@gmail.com