Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Hunde og kattetegn, hvad er lovgivningen

16 views
Skip to first unread message

Thomas Duus Jürgensen

unread,
Feb 14, 2009, 6:19:13 AM2/14/09
to
Hejsa

sidder lige og lægger sidste hånd på en side hvor vi også sælger hunde og
kattetegn, og tænkte så på om jeg skulle sætte et afsnit ind omkring hvad
lovgivningen var for hvad der skulle stå på sådan et skilt.

er reglerne ens for hunde og katte ?? og håndhæves sådanne regler ??

I kan se siden her http://lavpris-laase.dk/hunde-og-kattetegn-160/

--
Lavpris-laase.dk
Købmagergade 12
4700 Næstved
Tlf 70 22 72 06
Fax 55727207

____________________________

Tove Krieger

unread,
Feb 14, 2009, 7:45:05 AM2/14/09
to
In news:4996a8ad$0$56776$edfa...@dtext02.news.tele.dk,
Thomas Duus Jürgensen <tho...@4701.dk> typed:

> Hejsa
>
> sidder lige og lægger sidste hånd på en side hvor vi også sælger
> hunde og kattetegn, og tænkte så på om jeg skulle sætte et afsnit ind
> omkring hvad lovgivningen var for hvad der skulle stå på sådan et
> skilt.
> er reglerne ens for hunde og katte ?? og håndhæves sådanne regler ??
>
> I kan se siden her http://lavpris-laase.dk/hunde-og-kattetegn-160/


Det er lovpligtigt at alle hunde fra 4. mdr. skal bære et halsbånd med
hundetegn.

Der er ikke nogen lov der påbyder kattetegn, men der er fremsat et
lovforslag om en kattelov, så det kan jo være at det samme vil komme til at
gælde for katte også. Det er også snart på tide, for kattene er retsløse i
vort samfund, og nogle tror at de kan behandle dem efter forgodtbefindende.

Reglerne for hundetegn bliver sikkert ikke håndhævet overalt, men det er
under bødestraf at undlade at forsyne sin hund med et hundetegn.:

http://www.cairn.dk/info/hundeloven.htm#Hundetegn/skilte

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

T. Petersen

unread,
Feb 14, 2009, 3:52:32 PM2/14/09
to

"Thomas Duus Jürgensen" <tho...@4701.dk> skrev i meddelelsen
news:4996a8ad$0$56776$edfa...@dtext02.news.tele.dk...

Nice udtænkt reklame :-)

jopa

unread,
Feb 14, 2009, 3:54:38 PM2/14/09
to
"T. Petersen" <t...@petersen123.com> skrev
>
> Nice udtænkt reklame :-)

Tænkte det samme.
Hvor svært kan det være selv at undersøge noget sådant ;-)

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Thomas Duus Jürgensen

unread,
Feb 18, 2009, 7:38:30 AM2/18/09
to
Jeg siger tak for svaret, findes der hjemmesider for katte og hunde som er
meget brugte af ejerne ??

eller er det inde under den enkelte races organisation

Thomas

0 new messages