Lårbensbrud på Kat.

Henrik

Skal ud med min kat i morgen da den har fået en lårbensbrud, er der nogle
der ved hvad det koster at få lave det på dyrehospital.

Mvh

henrik.

charlotte kofoed

> Henrik skrev:
Omkring 3-5000kr alt efter hvor stor skade der er sket og om det skal
skrues eller have skinne på...
Men dyrt er det, jeg gav 300kr for 3år siden for det og det blev aldrig
godt, katten måtte aflives efter 2 måneder, den gik skævt, benet var
stift og kunne så at sige ingenting til sidst
held og lykke

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar ;-)

Holland & Axelgaard

"charlotte kofoed" <jrfK...@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Men dyrt er det, jeg gav 300kr for 3år siden for det og det blev aldrig
> godt, katten måtte aflives efter 2 måneder, den gik skævt, benet var
> stift og kunne så at sige ingenting til sidst

Er det en skrivefejl med de 300?

Hanne Engermann

> Henrik skrev:
Et lårbensbrud behøver ikke være nogen kompliceret og dyr operation. Jeg
har da oplevet, at et sådant brud blev sat sammen uden operation, og
katten fik ingen komplikationer af det, men trivedes fint.
Hvad der skal gøres, kan kun dyrlægen tage stilling til, men tag en snak
med ham derom efter forundersøgelsen.

Held og lykke i morgen. Du giver vel en tilbagemelding?

Med venlig hilsen
Hanne Engermann

Gainsbourg

Det er slet ikke til at sige noget om prisen. Det kan være helt ukompliceret
og ikke blive ret dyrt eller det kan kræve en masse og koste en masse.

Det er heller ikke til at sige hvordan kattens fremtidige tilværelse
bliver - men oftest er der gode chancer for at den kommer sig fuldstændigt
(selvom der selvfølgelig er undtagelser, som i eksemplet fra Charlotte).

Du må spørge din dyrlæge om hans/hendes vurdering. Mht. prisen, så er der
mange dyrehospitaler der tilbyder at man kan betaler i rater, hvis man er
økonomisk trængt. Prøv at spørge der hvor katten skal behandles.

Held og lykke!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Anelise Schou Nielsen

"Gainsbourg" <isl4...@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (selvom der selvfølgelig er undtagelser, som i eksemplet fra Charlotte).

For ca. 10 år siden blev min nu snart 15-årige kat påkørt af en bil. Røntgen
viste, at bækkenet var brækket 3 steder, et brækket ribben havde prikket hul
i lungen og lavet en mindre blodansamling der, og halen var brækket øverst
oppe og hang slapt ned.
Jeg var overbevist om, at der ikke var andet at gøre end at aflive hende,
men dyrlægen sagde lidt galgenhumoristisk, at hvis blot alle dele kom i
samme bur, ville hun vokse sammen igen. Hun sad i bur på dyrehospitalet i en
uge, derefter lånte jeg buret hjem, og hun tilbragte endnu en uge i det,
tronende midt på sofabordet. Så fik hun lov til at komme ud, og 14 dage
senere klatrede hun i træer i haven og virkede helt i orden igen! Det tog
dog endnu et stykke tid, førend halen kunne løftes helt til vejrs igen.
God bedring til din kat.

Venlig hilsen, Anelise

Gainsbourg

> [...]
> dage senere klatrede hun i træer i haven og virkede helt i orden igen! Det
> tog dog endnu et stykke tid, førend halen kunne løftes helt til vejrs

Sikke en skøn historie Anelise!!! Det er så dejligt at høre, at det kan gå
så godt, selvom der er så mange skader!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

charlotte kofoed

> Holland & Axelgaard skrev:

> Er det en skrivefejl med de 300?

Ja undskyld...3000 selvfølgelig tastefejl :(

Anelise Schou Nielsen

"Gainsbourg" <isl4...@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse

Ja, hun er still going strong, men for fuldstændighedens skyld må jeg
hellere tilføje, at det ca. 5 år senere viste sig, at hun også måtte havde
fået en revne i mellemgulvsmusklen ved påkørslen, og at hele tarmsystemet,
nyrerne og noget af leveren havde arbejdet sig op i brysthulen. Vi opdagede
det, fordi hun fik totalt tarmstop og åndenød, og røntgen viste så
omplaceringen af organerne. Selv om hun da var næsten 10 år gammel, klarede
hun operationen fint, organerne kom på rette plads og revnen i mellemgulvet
blev syet sammen. Eneste følge er, at hun siden har udviklet et brok i
arret, men det generer hende tilsyneladende ikke. Så hun har da været noget
igennem og har sikkert brugt et par af sine 9 liv på den konto.
Venlig hilsen, Anelise

be.sn...@gmail.com

be.sn...@gmail.com