MINUS tun, PLUS laks, PLUS torskerogn

Helle Larsen

Jeg vil blot lige fortælle til oplysning, at jeg har fået at vide af en
"kattekyndig" per-son, at misser må IKKE få tun (i vand - ALDRIG tun i
olie). Der kan være tungme-taller i. De må hellere få laks og
torskerogn. Eventuelt en kogt sild, synes jeg selv. Og ALTID tilberedte
fisk og eventuelt råt kød, og IKKE omvendt. Det vil sige, IKKE RÅ FISK.

Bare for lige at give et lille bidrag her til siderne. :o)

Hvad mener I andre om fisk og kød med videre til misserne ??

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar ;-)

Marianne Hellemose

Helle L skrev

<at misser må IKKE få tun (i vand - ALDRIG tun i
olie). Der kan være tungme-taller i. >

Ikke og aldrig er lidt stærke ord, det er rigtigt at det
bestemt ikke bør være hverdagskost, men de tager ikke
skade af at få det en gang imellem som "lækkerbid"

Har man en kat med en rigtig forstoppelse er tun i olie
rigtig godt, for selv om dens appetit måske ikke er så
god, er det de færreste katte der vil vende ryggen til
dejlig duftende tun, og olien kan så få gang i maven uden
brug af andre drastiske metoder.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

lena thiesen

Øhhh hvorfor ikke rå fisk?? Jeg har da aldrig hørt om katte der er døde
af at spise fisk?? De kunne selvfølgelig (i tilfælde med. f.eks sild få
de der orm, så vidt jeg husker, meeeeeen.......)
Desuden så tror jeg ikke at misserne tager nævneværdigt skade at at få
en smule tun som en Snack en gang i mellem... Vi mennesker kan jo heller
ikke tåle tungmetaller og vi spiser det jo glædeligt. Vi er jo nøget
større og kan jo derfor tåle mere, men som sagt, hvis katten kun får det
som en lille 'treat' å sker der nok ikke det store.
Kh
Lena
> Helle Larsen skrev:

Med venlig hilsen
lena thiesen

maz

Helle Larsen wrote:
> Jeg vil blot lige fortælle til oplysning, at jeg har fået at vide af
> en "kattekyndig" per-son, at misser må IKKE få tun (i vand - ALDRIG
> tun i olie).
Sikke noget sludder! Selvfølgelig må de få tun - både i vand og i olie.
Katte skal bare helst ikke have tun *hver* dag pga evt. tung-metaller, men
de kan sagtens tåle det en gang om ugen f.eks.... "Kattekyndig" eller ej,
tsk tsk

> Og ALTID
> tilberedte fisk og eventuelt råt kød, og IKKE omvendt. Det vil sige,
> IKKE RÅ FISK.

Sikke noget sludder! Selvfølgelig må katte få tilberedt kød (og råt kød) -
det skal bare være uden ben, da de kan splintre efter tilberedning. Ikke
alle kattemaver kan tåle råt kød, faktisk...

finnn...@gmail.com

Jeg forstår ikke det med at katte ikke tåler råt kød. DE ER JO JÆGERE! Mine katte æder stort set alt deres bytte. Husk bare ormepiller af og til. Ang.tun eller ej, mine katte er også vilde med det, de får det som godbid en gang imellem. Alt med måde! Man ikke bare sige, at det vi mennesker tåler, også tåles af katte.
The crazy cat lady