Kat og plastik

lh

Jeg har en perserkat, der ELSKER at slikke på plasticposer af alle slags.
Han kan gå helt i selvsving og ligefrem lede efter plastic.
Er det en dårlig vane, eller kan han mangle et eller andet han så selv søger
pr instinkt at få i sig? Jeg vil lige tilføje han aldrig prøver at spise
plastic, kun at slikke på det helt vildt....

lh

Tove Krieger

"lh" <c...@comhere.dk> skrev i en meddelelse

Mange katte synes at nære en stor forkærlighed for plastic. Jeg har
tidligere haft hankatte med stor interesse for
plasticposer........men det var kun for at tisse på dem. Jeg vidste
med stor sikkerhed, at hvis en plasticpose lå på gulvet, så var der
tisset på den i løbet af kort tid. En skør idé, men de må jo have
været tillokkende på én eller anden måde.

Hvorfor din kat slikker så koncentreret på plastic ved jeg godt nok
ikke. Jeg kan dårligt forestille mig at det er noget der er i
plastic'en, men det er måske den dejligt glatte overflade. Kattes
adfærd er vist ikke altid lige nem at finde ud af :o)

--
Venlig hilsen Tove :-)
Beware of people who dislike cats

Torben og Marie-louise Ager

"lh" <c...@comhere.dk> skrev i en meddelelse

Min ene kat, Harald er også fjollet med plasticposer, om det så er dagens
indkøb, eller blot en tom en er ligemeget, jeg tror at det er lyden han
tænder på.
den ene af de to andre, Anton, gør som Tove skriver, tisser på dem!, den
sidste, Albert er ret så ligeglad med dem.
Det er sjovt så forskellige de er, og tak for det!

Mvh. Marie

Siri

Hanne Mega skriver på sin hjemmeside, at mange katte godt kan lide at
tisse på plastic, 'så man lærer at de ikke skal ligge fremme'.
Jeg har (heldigvis) ikke set det - men så vidt erfarne Hanne.
Håber, at du - dine persere og andet godt ;-) - har det super!
Lejon sender potedask og Gia et næsemøz :-)

Gainsbourg

Det er desværre en ret almindelig adfærd hos nogle katte. Det er de kemiske
olier som plastic består af, som kattene slikker af plastic'en - og det er
bestemt ikke sundt, så hvis ens kat har den vane, så må man lade være med at
have plasticposer stående fremme hvor de kan komme til dem.

Nogle katte har samme uheldige tendens med planter - fx. slikker nogle katte
olierne på den giftige stueplante "Gummitræs" blade.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

lh

"Gainsbourg" <isl4...@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har nu heller ikke plastic og ligger fremme hele tiden netop f.eks af
samme årsag er jeg mere opmærksom på der ikke er noget. men efter et indkøb
hvor man har en pose med hjem, eller plast fra et blad, eller som nu i dag
jeg købte en blomst med plastic om. Han kan "lugte" det og er der med det
samme. En rulle bobleplastic købte jeg den ene dag og den er lagt op hvor
jeg ikke troede han kunne nå den, men man kan meget når man vil!!!
Planter har jeg ikke så mange af og jeg har aldrig observeret han har
slikket på de få jeg har, det er kun plastic der tiltrækker ham.

lh

ferid...@gmail.com

Hej min kat slikker på plastik poser vil høre hvad det kan være tak for svar forhånd tak 😊