Kattens sjæl

Lyrik

Med menneskets udvikling lærte vi at dyr har følelser og kan føle smerte
og glæde.

Men endnu tror vi at kun vi, har en sjæl.

Derfor vil jeg prøve at fortælle om "Kattens sjæl".

En kat hader allermest at blive overset! Sørg for at der er en plads til
den ved bordet, når familien samles. Den bliver så utrolig såret hvis du
overser at den også vil være en del af familiens samvær.

Du vil se katten indtage sin plads på dens stol ved bordet og glæde sig
til samværet.
Så går den over bordet og ned på mors skød. Giv den tid til at spinde og
blive kærtegnet!

Så går mor ud i køkkenet og den går med. Samværet i familien har største
prioritet.

Det højeste gode for katten er IKKE!!!- mad!(Vi snakker ikke en sulten
gårdkat)- det højeste ønske er KÆRLIGHED!

Så når du står op og den går med dig ud i køkkenet, så søger den
kærlighed! Katten er ikke ret sulten om morgenen. Den spiser mest om
aftenen.

Den står på køkkenbordet hvor du har lavet plads til den. Nu kan du
sætte maven imod bordet mens den står parallelt med bordkanten.
Du tager med begge arme rundt om den og trykker siden ind mod din krop.
Lad bare dens hoved få plads under din arm. Tryk den som en bamse! Hver
gang du trykker kommer der lyde af velbehag.

Efter at have givet den flere knus, så kan du fortsætte med din morgenmad.
Den er afstresset og går nok hen og tager en lille lur.

Den er og bliver et nat-dyr! Jo mere ude-nat den får, jo mere harmonisk
bliver dens tilværelse.
Amerikanerne er gode til det. De sætter katten ud om aftenen og tager
den ind næste morgen.
Jeg går ned med den om aftenen fra 2. sal og den vender selv tilbage
klokken 21.30. naboen lukker den ind når han går med hunden.
Men den har svært ved at geare ned. Der er mere natte-krudt i den!;-)

Havde den været ude hele natten, så havde den slet ikke været til samvær
om dagen. Så lidt kompromis er til stede her.

Katten har samvær uden en lyd! Lad vær at snakke uafbrudt til den og
forvente respons. Du skal kommunikere med så få ord som muligt.
Når I er på bølgelængde, så kan du se det når du sætter dit hoved hen
til den. Den vil hilse ved at gnide sit hoved imod dit!

Lyt til dens signaler. Den spinder når den er glad og kælen.
Når den vil ned siger den :"Ip!-Ip!" og går hen til døren.

Min har en kæde uden på dørhåndtaget med et messing-kors. Den rasler med
kæden når jeg skal lukke den ind. Det er let for den at lære.

Respekter den først og fremmest. Husk du er "Dyrenes Herre"! Den
forventer at du lever op til den rolle!! Og du må godt sætte den på
plads! Den spinder når du giver den et dask hvis den bider dig. Det
samme gør dens mor.
Du skal ikke spille "Kat"! Det hader den!

Husk den bliver såret hvis du overser den. Vær omhyggelig med ikke at
jokke på den.;-)))-Men selvfølgelig tilgiver den dig det, hvis den snor
sig rundt om dine ben.

Giv din mis et knus.

jens

Lyrik

Den 25/04/2017 08.56, Lyrik skrev:

> Det højeste gode for katten er IKKE!!!- mad!(Vi snakker ikke en sulten
> gårdkat)- det højeste ønske er KÆRLIGHED!

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

I modsætning til hvad der siges, så elsker katten forskellig mad,
ligesom mennesker. Den bliver træt af det samme og det samme.

Og den har noget den elsker og noget den hader.

Min første kat elskede fisk og var helt kulret med rejer.

Min nuværende kat hader fisk og rejer. Underboen kom med friskkogt torsk
til den omkring nytår. Den nærmest flygtede fra det!;-)

En besøgende kom med de allerdyreste Sheba-dåser med fiskeindhold. Dåser
i "papportal". Den smagte ikke på en eneste af dåserne.

Jeg kalder den af og til for "Elvis", for den elsker burgerkød og spiser
aldrig fisk.

Nummer et på menuen er friskhakket oksekød. Nummer to er frisk-stegt
kylling. Nummer tre er leverpostej.
Rituel godbid er "Dentabits"- 2 af gangen. Men den godbid er rituel.
Efter morgenknus. Ellers rører den det ikke.
Den er som navnet antyder en slags "Tandbørstning".

Dåsemad. Her holder jeg mig til Aldis bedste dåse uden fisk!;-)

Giv din kat et knus.

jens

Lyrik

Den 25/04/2017 09.40, Lyrik skrev: