Det var så SIDSTE gang jeg købte kattegræs...

Jacob Saaby Nielsen

... jeg vidste det ! Og alligevel gjorde jeg det. Jeg købte kattegræs,
fordi jeg ved Djamal er så glad for det.

Hvad sker der så ? Jeg er væk om aftenen - og da jeg kommer hjem, har
Djamal brækket sig ud over det hele.

Min seng. Min lænestol. Og et par steder på stuegulvet. Plus på
soveværelsesgulvet.

Så, det er bare sidste gang jeg har købt kattegræs til dem. Det holder
jeg sgu' ikke til.

--
Jacob

Lone Gram Jensen

> .... jeg vidste det ! Og alligevel gjorde jeg det. Jeg købte kattegræs,

Hej Jacob.

Jeg kender det godt, man gør alt for at forkæle kræene og hopper i med
begge ben....HVER GANG.

Her i huset er det ikke kattegræs der trækker, men stuebambus og jeg
skal love for der efterfølgende kommer gang i køkkenrulle og gulvklude :-)

Men jeg lader nu ikke være med at købe til dem alligevel, for jeg mener
de har behov for det. I naturen VILLE de jo spise græs, for at skille
sig af med generende hårboller , museben/pels og andet godt de har
proppet i sig.

Må jeg være så fri at foreslå, at næste gang trangen til forkælelse
overmander dig....at sætte græsset på badeværelset sammen med katten og
lidt fornødenheder............der kan spules *GG*

MVH
Lone

Med venlig hilsen
Lone Gram Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar ;-)

anja rasmussen

Hej....
Jeg mener også det er en naturlig ting at katte skal have græs/
stuebambus, for at komme af med hårbolle-problemet.....mit står også på
badeværelset, men min ene kat ynder at løbe ud på dørmåtten og kaste
op:-(....jeg har prøvet at købe meget forskelligt kattegræs, og er
faldet for frø fra Dahnefelt...kan købes i Bilkas
havecenter.....stuebambus er også et hit her, men den yngste kat æder så
meget de første dage at den bækker sig konstant!!!!
Men ellers Jacob, så brug kattemalt, jeg har ikke oplevet at mine katte
har kastet op når de har fået malt....

Med venlig hilsen
anja rasmussen

Sorceress

Hej,

Hmm jeg kender problemet, men jeg har fundet en løsning for mig og
misserne. Jeg plejer at så det selv og det fungerer ret godt, det kan de
godt tåle, ingen problemer. Tilgengæld har jeg oplevet at de brækker sig
helt vildt når jeg har købt græsset i en forretning - og det er hver
gang det er købt.

/Sorceress

Louise Hansen

Hej Jacob!

Måske skulle du prøve med kattemalt i stedet for??? Det har den modsatte
effekt af kattegræsset og hjælper i stedet hårboller ud gennem
tarmsystemet. Jeg bruget det dagligt til mine katte, som bare ÆÆÆLSKER
det! ;-)

Med venlig hilsen
Louise Hansen

Flemming N.

> [...]
>effekt af kattegræsset og hjælper i stedet hårboller ud gennem
>tarmsystemet. Jeg bruget det dagligt til mine katte, som bare ÆÆÆLSKER

Min kat elsker græs og kattegræs *S* men vil ikke spise kattemalt *S*
første gang hun fik det var hun vild med det, med derefter har hun
aldrig villet spise det...

Mvh

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Nina El Falaki

Hej Jacob

Hihi ja det kender jeg. Men det er som om, at hvis de har græs hele tiden,
så vænner de sig til det, og de spiser heller ikke så meget ad gangen.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

"Jacob Saaby Nielsen" <do...@have.one> skrev i en meddelelse

Jacob Saaby Nielsen

On Thu, 28 Aug 2003 10:27:07 +0200, anja rasmussen
<anjaras...@BAKKEhotmail.com> wrote:

>Men ellers Jacob, så brug kattemalt, jeg har ikke oplevet at mine katte
>har kastet op når de har fået malt....

Djamal gider ikke æde det ;o)

--
Jacob

Lisbet Sørensen

Hej Jacob.
Jeg kan godt følge dig i at det er træls, at katten brækker sig, men det
er jo egentlig det kattegræsset skal hjælpe katten med. Når nu det
renlige væsen slikker alle de kattehår i sig, er det jo bedre de kommer
ud ad denne vej, end de sætter sig fast i tarmsystemet. Ikk'? Det er
helt rigtigt, som der også nævnes, - hvis din kat har adgang til
kattegræs eller stuebambus hele tiden, bliver der ikke på samme måde
kastet op. Så er det bare en gang imellem, og ikke i samme store
portioner. Så please, lad det ikke være sidste gang du køber kattegræs,
men væn dig hellere til at have det hele tiden. Prøv også med et par små
stuebambus.
Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen

Jacob Saaby Nielsen

On Thu, 28 Aug 2003 20:18:55 +0200, "Nina El Falaki" <ca...@feca.dk>
wrote:

>Hihi ja det kender jeg. Men det er som om, at hvis de har græs hele tiden,
>så vænner de sig til det, og de spiser heller ikke så meget ad gangen.

Det tør jeg simpelthen ikke. Du skulle se min lejlighed efter den her
gang.

Djamal's bræk er MEGET mørkt i det, og jeg har stadig en brækklat på
gulvet efter det.

Scottie's bræk ligner at han har lavet tyndskid. Samme konsistens og
udseende. Det er så bare IKKE fedt når det er lige i, eller ud over
lænestolen (som er lysegrå).

Det hører også med til historien, at Djamal resten af aftenen og
natten lød som om han hev efter vejret. Han gjorde ofte an til at
ville kaste op. Der kom en ordentlig gang luft op, men intet kom ud.
Han virkede skræmt, og søgte mod mig. Selv Scottie forstod at lade ham
helt være ;o)

Så kattegræs - no no fra nu af.

--
Jacob

Dianna

"anja rasmussen" <anjaras...@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse

Hvad er det med katte, opkast/tis og måtter?:-)

> [...]
> havecenter.....stuebambus er også et hit her, men den yngste kat æder så
> meget de første dage at den bækker sig konstant!!!!

Hvor kan man købe stuebambus? Er det dyrt?

> Men ellers Jacob, så brug kattemalt, jeg har ikke oplevet at mine katte
> har kastet op når de har fået malt....

Har givet mine katte malt nogle dage, og indtil videre har vi ikke haft
nogen uheld:-)

Dianna

volbea...@gmail.com

jamen nu kaster katte jo hårboller op pga kattegræs.. det er hele meningen med det.. og din har åbenbart vært fuld af hårboller,fordi den aldrig har fået det før.. du ku jo osse bare sørge for den kun har adgang til det når du kan holde øje med den.. kattegræsset har gjort nøjagtigt det som var meningen lol

perp...@gmail.com

Kattegræs er græs, som huskatte kan spise for at holde fordøjelsen i orden og for at få folinsyre. Hvis en kat er meget indendørs og ikke har adgang til kattegræs, vil katten typisk begynde at spise potteplanter. Det bør undgås, da mange almindelige potteplanter er giftige for katte. I butikker kan man købe frøposer og færdiglavede bakker med kattegræs, der skal tilsættes vand. Disse produkter indeholder byg eller havre.