Træflakes til kattebakke

Lyrik

Håber at I kan hjælpe. Efter at have prøvet flere slags "toiletdrys" til
kattebakke fandt vi at "træflakes" var det bedste for katten og os. Nu
holder den ene efter den anden forretning op med at føre det.
Vi kan ikke få fat i det mere.;-(

Ved nogle af Jer hvordan jeg får fat i "træflakes?" De var i sådan en grøn
pose med syning foroven og en kat udenpå. Der var 8 liter i en pose til
omkring 20 kroner.

Jeg ville blive rigtig glad for oplysninger.
--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

A. S. Nielsen

"Lyrik" <ly...@heaven.dk> skrev i en meddelelse

Én jeg kender, og som også skriver her i Gruppen, JB, har fire Hellig Birma
katte, og jeg ved, at hun bruger ganske almindelige træpiller, der er
beregnet til at fyre med, i kattebakkerne. Det tager både lugt og fugt og
kan genanvendes i komposten efter brug.
Det kan købes til en billig pris for en stor sæk i byggemarkeder.

Venlig hilsen, Anelise

Anette

A. S. Nielsen wrote:
> [...]
> der er beregnet til at fyre med, i kattebakkerne. Det tager både lugt
> og fugt og kan genanvendes i komposten efter brug.

VI bruger også almindelige træpiller - og det fungerer lidt så godt som
diverse "træ-kattegrus", vi ellers brugte før vi skiftede oliefyret ud med
et pillefyr :o)
Og - ikke mindst - det er betydeligt billigere.

/ Anette
www.philana.dk

Lyrik

1000 tak begge to. Jeg vil prøve at finde et byggemarked der fører det.:-)

Elsebeth Frederiksen

Jeg køber mine i superbest. tror de koster 21 kr. jeg ville gerne købe i
byggemarkeder, men det er lidt svært at have sådan en kæmpepose på cyklen:-(

Lyrik

Den 01.02.2008 kl. 01:00 skrev Elsebeth Frederiksen
<sleep...@secret.dk>:

> Jeg køber mine i superbest. tror de koster 21 kr. jeg ville gerne købe i
> byggemarkeder, men det er lidt svært at have sådan en kæmpepose på
> cyklen:-(

Måske er det noget du snart ikke kan. For den SuperBest vi plejer at købe
det i er ophørt med at have det! De har istedet fået en lille pose med
noget der ligner saltkrystaller. Den koster omkring 57 kroner for vist 4
kilo!
Det må vist være tiltænkt: "Fru Von Fürstenfelzens kat?" ;-)

Lyrik

Den 31.01.2008 kl. 18:21 skrev A. S. Nielsen <nilleFJ...@jubii.dk>:

> [...]
> kan genanvendes i komposten efter brug.
> Det kan købes til en billig pris for en stor sæk i byggemarkeder.

Så gik jagten ind i dag. Det er en svær pille at finde.;-)
Det første hint jeg fik efter besøg i 2 byggemarkeder der ikke havde
dem(Johannes Fogh og XXL-byg), var "Nettorvet" i Brugsen. Her skal man
købe omkring 1000 kilo ad gangen!;-)))

Men tilsidst fandt jeg træpillerne. De kan købes i "Silvan" byggemarked i
trælastafdelingen. 1 sæk vejer 20 kilo og er på størrelse med en
cementsæk. Husk indkøbsvognen og hav bilen med.
Pris ca. 55 kroner for 20 kilo. Der er rigtig meget. Det må være det
bedste tibud til kattegrus.

A. S. Nielsen

"Lyrik" <ly...@heaven.dk> skrev i en meddelelse

Jem & Fix har dem også i sit sidst udsendte katalog, der gælder fra 3.
februar til 9. februar.
Træpillerne fås i to udgaver: 6 mm, hvor en sæk med 15 kg koster 34,95 og 8
mm, hvor en sæk med 25 kg koster 59,95.

mvh Anelise

Tove Krieger

"A. S. Nielsen" <nilleFJ...@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Træpillerne fås i to udgaver: 6 mm, hvor en sæk med 15 kg koster
> 34,95 og 8 mm, hvor en sæk med 25 kg koster 59,95.

De har dem også hos "Land og Fritid" til 33 kr for 15 kg., men så
kan de vist heller ikke blive billigere, med mindre man køber stort
ind. :-)
--
Venlig hilsen Tove :-)
Beware of people who dislike cats

Elsebeth Frederiksen

jeg fik bakset 20 kilo hjem idag fra jem og fix. Det var meget godt at have
læs på cyklen, for ellers va rjeg væltet i blæsevejret:-)

lhl...@tiscali.dk

Hej.
Jeg ved at Løvbjerg supermarked har dem eller på netsiden nemlig.com.
Jeg bruger det selv og har gjort det i mange år.
Der er også muligheden med træpiller som er meget billigere at købe, men dem har jeg ikke prøvet.

Lyrik

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Tak for dit svar på det spørgsmål jeg stillede i 2008!!;-)))for 7 år
siden!;-) De fører trægrus i "MENU"
Min nye kat er imidlertid gået over til Moler. Træ-flakes har det med at
følge med poterne rundt i huset.

Min nye kat hedder Pollemis og er en Whiskas kat "Europé" Den ligger her
på bordet ved siden af computeren. Hvis jeg rejser mig trykker den på
tasterne!;-)

God Jul og tak for dit svar. Vi skal bekynre os for hinanden.

Hilsen
Jens Erik Bech