Angående "Inde-kat"

Lyrik

Efter at have afprøvet og undersøgt det grundigt, vil jeg hævde at
begrebet er en direkte pinsel for katten.
Det er en fiks idé opfundet af..ja Gud må vide hvem. Ondskabsfuldt er
konceptet i hvert fald.
Hele en kats sjæl vil ud og scanne efter mus. Frihedstrangen er ubændig
hos katten.

Et ægtepar prøvede i en lille lejlighed at gennemtrumfe en sådan
eksistens for katten. Den blev rablende sindssyg. Sprang op og hang i
væggene. Tilsidst så måtte Falck komme og aflive den!

Jeg har prøvet med min egen kat da jeg er flyttet på 2. sal. Efter
tydelige tegn på at den var ved at blive skør, måtte jeg finde en
ordning hvor jeg går ned med den og lufter den, eller henter den efter
et stykke tid.
Med det samme faldt dyret til ro. Så det er en fast rutine derefter.

MvH
Jens

Henning

On Mon, 28 Sep 2015 17:36:17 +0200, Lyrik <jenser...@gmail.com>
wrote:

> [...]
>konceptet i hvert fald.
>Hele en kats sjæl vil ud og scanne efter mus. Frihedstrangen er ubændig

Eller også tillægger vi dyrene en masse menneskelige evner og
følelser? Jeg har haft to katte i en 100m2 lejlighed i 10 år. Aldrig
problemer. Der var masser af steder de kunne kravle op og have udsigt
og "helle" - mon ikke det er det du har glemt?

Steen Suder

Er katte ikke også bare forskellige individer?

Vores ungkat på 1½ begyndte at slæbe harer ind i foråret - hans 12 år
ældre makker har altid holdt sig til mus og en enkelt solsort.

--
Steen Suder

Lyrik

Den 28-09-2015 kl. 17:45 skrev Henning:
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Måske kan de bedre klare det når de er to? Jeg synes stadig det er imod
deres natur.

Hvis min ikke kommer ud så smider den alt hvad den kan finde, på gulvet.

MvH
Jens

Pernille Højgaard

Her hvor jeg bor må man ikke ha' udekatte. Og da jeg bor på første sal vil
det også være umuligt.

Jeg nægter at lufte kat i sele. Her er også tilladt hundehold (Luftes i
snor) men der er så mange der ikke har styr på deres hund, eller har 10
meter line på dem, eller lader børn lufte selv store hunde. Det handler ikke
om hvem der har ret, men at mine katte ikke skal skræmmes eller ædes.

Tilgengæld har jeg en altan, der er sikret mod nedfaldskatte med net fra
gulv til loft. Og med kasser i flere højder. Selv her om vinteren får de
ofte udgang til altan. Så må jeg bare tage en ekstra trøje på imens.

Indedørs har de er klatretræ med flere forskellige afsatser. Et par gange om
ugen sprayer jeg med catnip. Det kan de godt få masser af tid med at snuse
til og rulle sig i. De har et par ganske almindelig papkasser stående, hvor
de tit leger King of the hill. Og så har de selvfølgelig hele lejligheden og
alle møbler. Og så er vinduet på badeværelset også næsten altid åbent. Der
bruger de også tid på at lytte til hundegøen, folk på trappen og biler. Og
ikek på noget tidspunkt prøver de at bryde ud.

Og så fodrer jeg 2-3 gange om dagen. De har altid adgang til tørkost og så
får de om aften vådkost. Og engang imellem katteslik.

Så jeg prøver at give dem flere forskellig slags oplvelser jævnligt.
Selvfølgelig ikke hele tiden. De bruger også tid på at putte, gøre sig
usynlige og bare sove.

Hunkatten er allerede kastreret. Hankatten på 6 måneder bliver fixet til
januar (I Tyskland)

Mvh og god jul
Pernille plus Modig og Monikat

Lyrik

+/------------------------------------------------------------------------
Jeg foretrak at flytte fra forhold jeg ikke vil leve under. Selv om jeg
bor på 2. sal over en gågade, så har min kat ret til at komme ud når den
ønsker det.
Når vi går i byen og handle går den selv med ned og bliver placeret i
gården, som er åben til omgivelserne.
Når vi kommer tilbage fra indkøb venter den på os og kommer med op.
Den må gerne være på trappen for værten og opholder sig der efter eget
ønske. Så ringer den på en kæde, på døren, når den vil lukkes ind.

Jeg er flyttet fra DABs tyranni og såkaldt beboerdemokrati til en dansk
enklave, hvor vi oplever det ægte gamle Danmark med fri ret for katte.
Se hvordan det var at være dansk og hvordan det er for mig og konen nu:

https://www.youtube.com/watch?v=HueTopcy5x8&feature=youtu.be

Glædelig Jul og et ønske til dig og dine misser om frihed!

Jens