Advarsel mod hundetæppe fra Harald Nyborg

Mariann Juhl

Hejsa gruppe

Jeg købte i efterårsferien et par hundetæpper fra Harald Nyborg.
Søndag aften fik hundene tæpperne og krøb glad op i sammen kurv, hvor
tæpperne lå. Ren idyl.

Idyllen var knap så let at få øje på, da jeg kom hjem fra studiet
næste dag. Tæpperne var sønderbidt og sorte stumper lå spredt ud over
hele stuegulvet. Samtidig havde hvalpen brækket sig rundt omkring. Med
de lange tråde og store klumper stof tør jeg ikke tænke på, at hun
lige så let kunne være blevet kvalt.

Hvad synes I? Kan det virkelig passe, at såkaldte hundetæpper har så
dårlig en kvalitet?

Med venlig hilsen

Mariann

qfha

------
Ret beset er det vel ikke Harald Nyborgs skyld, at din hvalp spiser et
tæppe.
Man kan ikke give hvalpe det samme som en voksen hund. F.eks må du
ikke give dem en pileflet hvalpekurv, det kan også gå helt galt. Køb
i stedet et vetbed-tæppe hos en dyrehandel. Det er lidt dyrere, men
langt bedre, idet det også kan kogevaskes. Det er også mere lækkert
at ligge på end de billige "hundetæpper". Når man har en hvalp må
man tænke som om man har små børn: Hvor kan det gå galt, og tage
sine forholdsregler.
Men godt der ikke skete noget.
mvh
qfha

Helle Jensen

> Hvad synes I? Kan det virkelig passe, at såkaldte hundetæpper har så
> dårlig en kvalitet?

Et sådan tæppe koster vel ikke mere end 20-30 kr. Og så kan man vel ikke
forvente verdens bedste kvalitet. Og det hedder vel hundetæppe, fordi det er
billigt og lavet af rester mere end fordi, det er beregnet til hunde.

Mvh. Helle

Mariann Juhl

Tæppet var placeret i varehusets hundeafdeling sammen med
vandskåle, kurve, hundelem osv. I så fald regner man jo som
forbruger med, at tæppet naturligvis er beregnet til hunde. Hvis
du har ret i din påstand, er det under alle omstændigheder
misvisende at placere det i hundeafdelingen og kalde det et
hundetæppe...uanset prisen.

Med venlig hilsen

Mariann

Mariann Juhl

Hejsa qfha

Kan godt se din pointe. Det overraskede mig bare, hvor let hun kunne
ødelægge det, i sammenligning med et tykt håndklæde, som hun plejede
at ligge på. Det har mærkelig nok nemlig godt kunne holde til hendes
hårdhændende behandling. Jeg synes, det er tankevækkende, at et
billigt badehåndklæde er mere værd, end et produkt som jo burde være
skabt til formålet.

Iøvrigt kunne jeg nu heller ikke finde på at købe en pilefletkurv til

hende *GG* DET kommer vist til at vente til hvalpetænderne er
smidt :o) Men lyder som en god ide med det vetbed-tæppe.

Med venlig hilsen

Mariann

Holm

"Mariann Juhl (slet LHWLN)" <maria...@LHWLNyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:11304288730.9...@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> du har ret i din påstand, er det under alle omstændigheder
> misvisende at placere det i hundeafdelingen og kalde det et

Hej Mariann

Uanset hvilket produkt der er sat til salg under "Hundeartikler" så vil det
aldrig være nogen garanti for at hunde (og især hvalpe) ødelægger det.
Tæppet havde en anden duft end håndklædet, det var nyt og spændende, og så
kunne det jo tænkes at det også var spiseligt...;o)) god smag eller ej ;o)))
Hvad forventer du egentlig når du køber et tæppe der kaldes hundetæppe, ud
over at det er til hunde? At det ikke kan gå itu? Sådan er det at have
hvalp..de tænker ikke over kvaliteten eller også var det netop det din hvalp
gjorde, for nu får den sikkert sit gamle go´e håndklæde igen.........
Jeg gasser dig bare lidt,..det var ihvertfald godt der ikke skete hvalpen
noget;o))

Mange hilsener Holm

Sidse

> [...]
> du har ret i din påstand, er det under alle omstændigheder
> misvisende at placere det i hundeafdelingen og kalde det et

i Jysk og i spejdersport hedder det samme tæppe et spejdertæppe
Om en spejderhvalp så kan ødelægge det ved jeg ikke
De kaldes også flyttetæpper og bliver brugt til møbler og lign.

Henrik

Mus

"Mariann Juhl (slet TMRNT)" <maria...@TMRNTyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:11304223160.8...@dtext.news.tele.dk...

Man får jo hvad man betaler for. Og synes altså også det er meget tydligt at
kvaliteten ikke er det samme som de dyrere tæpper og at vævningen ikke er så
"fast".

LN

Mus

"Mariann Juhl (slet LHWLN)" <maria...@LHWLNyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:11304288730.9...@dtext.news.tele.dk...

Det er da beregnet til hunde. Pga prisen er folk jo ikke sarte mht hundehår
og at det bliver beskidt. Men det kan sagtens bruges til andet også.

I kan jo se hvorledes vævningen er og hvalpe bider i alt. Så det var nok
ikke så smart at lade den være alene med tæppet. Af skade bliver man klog.
Godt der ikke skete noget. Alle hundeejere oplever da at de lige skulle have
tænkt sig bedre om. Vi har købt mange hundelegeager som Gizmo har bidt i
stykker. Det er satdig hundelegesager for rigtigt mange hunde. Men vores får
et stykke reb og lignende.

LN

LN

Buhl

"Mariann Juhl (slet TMRNT)" <maria...@TMRNTyahoo.com> wrote in message
> [...]

Hvalpe kan jo tangere terrorist-niveau - man ved ikke hvor, hvornår og mod
hvad de slår til - at de så samtidigt har et tandsæt og en energi der kan
hamle op med boremaskiner og diverse powertools gør jo at der ikke er meget
der kan siges at være "hvalpesikkert" - med mindre det er lavet i stål/beton
osv.

Jeg syntes er lige i overkanten at proklamere "advarsel" mod Harald Nyborgs
Hundetæppe - som andre skriver - det er billigt, og kvalitet og pris følges
som regel af - og tæpperne fejler i mine øjne ikke noget....Min hund har sat
meget dyrt tyggelegetøj, som ifølge forhandleren, og andre her på foraet,
skulle være "uopslideligt" - som sagt - beton eller stål - ellers kan en
hund med tålmodighed og gode tænder få has på det......

Min hund har tre af disse tæpper - et i kurven, et i stuen og et i kassen i
bilen. Det i bilen bliver ofte vasket, pga. vovsen slæber mængder af mudder
osv. med når den har været på jagt/træning - det holder aldes glimrende til
prisen syntes jeg - men det er jo kedeligt at tæppe+hund lige i din
situation resulterer i en sådan situation, der jo kan være farlig.
Omvendt ligger det jo i mange hvalpes natur at æde alt muligt, for så at
kaste det op igen, eller det kommer ud den anden vej - det er noget mange
hvalpe gør, uden problemer. Tænk på hvad ulve spiser i naturen - det er ikke
meget der er presset sammen til små piller ;-)
Evt. kunne du tage tæppet væk når i (de tobenede) er væk, og så lade dem
sove på det, ligge på det når I er hjemme - når det lugter tilpas meget af
dem selv, og de er vant til at ligge på dem tror jeg ikke de sætter tænderne
i det......

Mvh.
Buhl

Mariann Juhl

>Hvad forventer du egentlig når du
>køber et tæppe der kaldes hundetæppe, ud
>over at det er til hunde? At det ikke
>kan gå itu?

Nej selvfølgelig forventer jeg ikke, at det er umuligt at rive
et hundetæppe itu. Men regnede bestemt ikke med, at det kunne
gøres på de 5 timer jeg var væk om mandagen.

Med venlig hilsen

Mariann

Mariann Juhl

Så ville jeg ønske, at Harald Nyborg havde kaldt tæppet et af
samme navne. Så havde jeg holdt mig langt fra det.

Mariann Juhl

Det er så lidt svært at sammenligne pris og kvalitet, når man
ikke før har købt et hundetæppe. Men tak for din forståelse
ellers :o) Og ja... af skade bliver man klog. Hundene har ellers
massevis af legetøj til rådighed, når jeg ikke er hjemme.
Tyggereb, kongbold, bideringe o.lign. Men det forbudte er
åbenbart mere spændende.

Mariann Juhl

Tak for dit saglige indlæg :o)

Måske har du ret i, at advarslen kan forekomme stærk. Men hvis
fejlen ligger på min side, idet jeg jo har givet tæpperne til
hvalpen, tror jeg alligevel det kan være en fordel for andre, nyere,
hundeejere, at høre om sagen. I så fald er de ihvertfald advaret mod
at gøre samme fejl.

Jeg er også lidt overrasket over hvalpens tandsæt. Vores 'store'
hund er en labrador på næsten 2 år, og hun har aldrig opført sig på
den måde. Allerhøjest kunne hun finde på at tage mine hjemmesko med
op i kurven, når jeg ikke var hjemme. Men hun bed aldrig i dem - de
var bare altid temmelig flade at komme hjem til :o) Men vores nye
hvalp - en dansk-svensk gårdhund - er en heeelt anden historie, som
de iturevne tæpper i skraldespanden tydeligt vidner om.

Med venlig hilsen
Mariann Juhl

Mus

"Mariann Juhl (slet L9J0J)" <maria...@L9J0Jyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:11305459460.9...@dtext.news.tele.dk...

> Det er så lidt svært at sammenligne pris og kvalitet, når man
> ikke før har købt et hundetæppe.

Næ men det er jo ikke Harald Nyborgs fejl.

> [...]
> massevis af legetøj til rådighed, når jeg ikke er hjemme.
> Tyggereb, kongbold, bideringe o.lign. Men det forbudte er

Ja he he der adskiller dyr og børn sig ikke så meget. ;O)

LN
P.S. det er en god ide at skrive under den tekst man kommenterer. Det letter
forståelsen ;O)

klar...@gmail.com

Jeg har også den slags tæpper til min "gnave"hvalp, men da jeg opdagede den systematisk gnaven, puttede jeg bare et par sammenlagte tæpper i et dynebetræk og nu har min hvalp et godt og sikkert sted at tumle på.

hpj....@gmail.com

For det første er det ikke Harald Nyborgs skyld at din hund bider/spiser tæpperne og for det andet hedder de flyttetæpper hvis det er de grå tæpper du beskriver ....
Hunde kan jo bide/spise alt ...