Forhindre hund i at bide i ledninger

Jimmy

Hej

Hvordan har I trænet jeres hvalpe op til at lade være med at bide i
ledninger?

Min hvalp bider i alle de ledninger den kan komme til og det ville være
super, om man kunne forklare den at de ikke er idelle til trækkelege :-(

Mvh
Jimmy

Rinnie Ilsře

"Jimmy" <nyheds...@get2net.danmark> wrote in message

> Hej
>
> Hvordan har I trænet jeres hvalpe op til at lade være med at bide i
> ledninger?

Som med alt andet, nej og gir' den noget den må lege med. Er det fordi den
har brug for noget at trække i kan du jo sætte noget tov fast i vægen som
den kan bruge når du ikke lige kan lege med den!

Vi har heldigvis ikke problemet da vi har kanal i hytten, manden er
pernippen elektriker og ordensmenneske når det kommer til sådan noget, så
det er begrænset hvor meget ledningerne får lov at flyde!:-)

Rinnie

Buffy

"Jimmy" <nyheds...@get2net.danmark> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Hvordan har I trænet jeres hvalpe op til at lade være med at bide i
> ledninger?

Gemmer ledningerne godt af vejen... :-)
Det er faktisk det mest sikre, du kan gøre.

> Min hvalp bider i alle de ledninger den kan komme til og det ville være
> super, om man kunne forklare den at de ikke er idelle til trækkelege :-(

Køb et træktov til den ( og andet legetøj + tyggeben ). Lær hvalpen
kommandoen "slip"
Dette er meget praktisk, da der nok går et stykke tid endnu, hvor hvalpen
vil "stjæle" ting, den ikke må.

Mvh. www.tjekmig.dk

Jimmy

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> wrote in message

> "Jimmy" <nyheds...@get2net.danmark> skrev i en meddelelse

> Gemmer ledningerne godt af vejen... :-)
> Det er faktisk det mest sikre, du kan gøre.

Ja, men det hjælper mig ikke når den er med ude hos andre.

> Køb et træktov til den ( og andet legetøj + tyggeben ).

Da der er kamphund i ham vil trækkelege fremelske de træk i ham, hvilket vi
ikke ønsker.

Indtil videre forsøger vi os med klikkeren, men det er ikke optimalt, når vi
snakker ledninger...

Mvh
Jimmy

Pia J

> Indtil videre forsøger vi os med klikkeren, men det er ikke optimalt, når
vi
> snakker ledninger...

Der er nogen der har held med tabasco eller sølvpapir på ledningerne - ingen
af delene er behagelige at tygge i. Man kan også hos dyrehandleren få noget
der hedder bitterspray - den har nu ikke virket særligt på mine 2 hunde, til
gengæld hænger det i luften lige efter, og når man så kommer til at slikke
sine læber eller fingrene og noget man spiser - FØJ!

:Pia

Jimmy

"Pia J" <ngs...@ofir.dk> wrote in message

> vi
>
> Der er nogen der har held med tabasco eller sølvpapir på ledningerne -
ingen
> af delene er behagelige at tygge i.

Interessant.
Hvad gør sølvpapir?
Hunde har jo ikke sølvplomber og derfor induceres der ikke strøm når de
tygger på det.

Tabasco... Nogen der har prøvet det og ved hvor længe bagefter hunden har
det frygteligt pga den stærke smag?

Mvh
Jimmy

Pia J

> Tabasco... Nogen der har prøvet det og ved hvor længe bagefter hunden har
> det frygteligt pga den stærke smag?

Min første hund stjal EN gang fra køkkenbordet da han var ca. 4 mdr. Jeg var
gået nedenunder og hørte en værre gøen og spektakel deroppe - da jeg kom op
stod han og skældte et stykke rød chili på gulvet hæder og ære fra....

Han har hverken mistet lugte- eller smagssans og virkede ikke særlig
påvirket bortset fra han var sur - og aldrig gik på køkkenbordet mere.

:Pia

Spangkuk

> Hvordan har I trænet jeres hvalpe op til at lade være med at bide i
> ledninger?

Sjovt ! Min hund havde den samme fettish, så en dag sattte jeg strøm
på alle apperater i huset og lod den bide løs.

King (R.I.P) er nu afløst af en ædel gravhund (Ulf) der ikke har disse
tendenser.

Det var en hård, men effektiv måde at løse problemet på.

Spang

AG(Amager)

Na, i gang med trolleriet igen din klaphat ??..
Til alle andre: Lad *være* med at ta' denne mands ord for gode varer.. Han
er her kun for een eneste ting, for at provokere og sætte en ophedet debat i
gang.. Da manden tilsyneladende ikke har noget liv, er det hans største
fornøjelse at forsøge på at ta' røven på folk herinde..
Spangkuk, få dig nu et liv, ikk ??..

//Allan..

--
Fjern FUCKSPAM ved privat svar. :-)

Spangkuk

> Spangkuk, få dig nu et liv, ikk ??..

Hej Ally

Det må jeg godt kalde dig, ik ?

Yep, du har ret.

Spang

Sverre Stokke

"Jimmy" <nyheds...@get2net.danmark> skriver:

>Hvordan har I trænet jeres hvalpe op til at lade være med at bide i
>ledninger?

Ved at lade en lang ledning svirpe hen over gulvet og ramme hvalpen på
næsen et par gange. Først opleves ledningen som legetøj, men efter
'næseramningen' får hvalpen respekt for ledninger og lader dem i fred.
Det skal selvfølgelig gøres sådan at hvalpen ikke umiddelbart forbinder
mennesket med det ubehag, som ledningen giver. Så hænderne skal
umiddelbart efter kæle med hvalpen - det er ledningerne og ALDRIG
hænderne, der er ubehagelige.

Hilsen Sverre.

Susanne Andreasen

Hej Jimmy.
Du kan lære din hund Ja/nej øvelsen.
Det kan du gøre ved at tage nogle godbidder og lægge foran hunden og sige ja
i en lys tone( start med mange ja) og så derefter et kort men klar NEJ og
forhindre hunden i at tage den og bliv ved med Nej indtil du kan se at den
har forstået hvad du mener og der efter et lys ja. Når hunden har forstået
hvad nej er så kan du overføre det når hunden bider i ledninger og komme
med et NEJ! og hurtig ha! noget at bytte med( legetøj/bold og lign.) og
samtidig sige ja! med en lys stemme. Håber du kan bruge mit råd, jeg bruger
meget ja/ nej og det virker.
Hilsen sanne.

Jimmy

"Susanne Andreasen" <susanne....@mail.dk> wrote in message

> [...]
> med et NEJ! og hurtig ha! noget at bytte med( legetøj/bold og lign.) og
> samtidig sige ja! med en lys stemme. Håber du kan bruge mit råd, jeg

Hej Sanne

Vi bruger Ja/Nek-øvelsen meget.
Vi lærte den forleden af adfærdsterapeuten, men der var det denne version:
1 - Kast et par små stykker kyllingepølse
2 - Læg to stykker og sig dybt, fast og bestemt men ikke højt Nej
3 - Sørg for at hunden ikke tager dem (forhindr den hvis den prøver) og når
den i 1-2 sekudner har vist den ikke tager dem, klikker man og giver den en
godbid
4 - Stykkerne på gulvet er stadig Nej-stykker og den må fortsat ikke tage
dem. Når den er klar sige mna lyst Ja, og går væk for at vise man er
ligeglad med dem
5 - Start forfra til øvelsen er kørt 10-15 gane eller 5 minutter. Slut altid
af med en succes-oplevelse.

Den er blevet rigtigt god til legen og det trætter den mentalt.
Sog er den stadig ung (10 uger) og elsker at bide i os, ledninger, sofa og
alt andet den kan komme til :-)

Jeg tror jeg prøver det med tabasco på ledningerne, da det er vitalt at den
ikke bider i dem hvis vi en dag er uopmærksomme eller for langsomme til at
stoppe den.

Mvh
Jimmy

Eifelvuf

"Jimmy" skrev d. 21-12-03 19:16 dette indlæg :

Hej !

Min erfaring er, at Tabasco overhovedet ikke hjælper en døjt - hunden
har, efter min vurdering, ikke helt den samme smagsopfattelse som et
menneske. Har selv for mange år siden haft en hund som åd af
podpanelerne. Der blev smurt Tabasco på i store mængder - som hunden i
øvrigt nød meget ! ? !

Den eneste rigtige fremgangsmåde er, at tage sig tiden til at lære
hunden ja og nej øvelserne. Indtil hunden er sikker på ja / nej - så gem
ledningerne væk, når i ikke er hjemme - og lad hunden opholde sig i et
rum hvor der ikke er ledninger, f.eks. i et bryggers.

Spangkuk´s fremgangsmåde er naturligvis helt grotesk.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

iskoldk...@gmail.com