Skal eller skal jeg ikke kastrerer min hanhund

ellen_l...@hotmail.com

Hej Alle i gruppen
Jeg har en hanhund, der nu er 1 år og 5 måneder, han er stille og rolig, men jeg tænker om jeg skal kastrerer ham, jeg kan ikke finde ud af om jeg skal.
Jeg har også en tæve, hun er lille endnu, kun 5,5 måned
De er begge af racen Maremmano.
Hvad siger i ? for og imod

Mange hilsener fra ellen

Stephan Wiese

MEGET IMOD!!!!!
Den er i teenagealderen, hvis man kastrerer nu, vil han aldrig mentalt komme videre, OK men det bliver meget hårdere at komme videre med ham.
Jeg har en søn på 17, og ja det var også en mindre kamp med ham, men jeg ville aldrig drømme om at skære "Bollerne" af ham "Bare" fordi han er teenager.
Og slet ikke når han er totalt rask.
Der skal virkelig være en helbredsmæssig grund til at gøre sådan noget (i min mening) hvis den hopper på alt (OGSÅ i teenagealderen) så er der måske tale om sexuel frustration, så ville jeg også gøre det, eller hvis han nu viser tegn på smerter dernede fra, så skal det undersøges.

Håber at kunne give dig et godt svar.
Mvh Stephan